Fundusze unijne w PARP dla przedsiębiorców. Co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku?

Informacje o autorze

22 marca 2024
Udostępnij:

W Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) szykują się nowe nabory w ramach Funduszy Europejskich. Sprawdzamy jak skutecznie wnioskować o wsparcie dla biznesu.

Dofinansowanie PARP

W najbliższym czasie, za pośrednictwem PARP, będzie można wziąć udział w naborach w ramach Funduszy Europejskich. Dzięki temu osoby prowadzące własny biznes będą mogły starać się o wsparcie dla swojej działalności. Wśród nadchodzących programów warto wymienić między innymi „Granty na Eurogranty” dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji badawczych czy „Akademia HR – oferta dla przedsiębiorców”.

Dla osób zainteresowanych naborem, PARP przygotował poradnik jak skutecznie wziąć udział w nadchodzących naborach. Przedstawiamy co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku.

Warto przeczytać: Dotacje dla samozatrudnionych w 2024. Jak przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie?

Jak przygotować się do naboru?

Po pierwsze, nabory w PARP obejmują różne obszary i branże. Dlatego zainteresowany przedsiębiorca powinien w pierwszej kolejności przejrzeć dostępną ofertę i wybrać najlepszy dla siebie projekt. Jeśli jest ich kilka, warto przemyśleć, który ma największe szanse na sukces.

Przed zaplanowaniem wzięcia udziału w naborze, należy najpierw zapoznać się z całą dokumentacją danego naboru. Choć może się to wydawać żmudnym zadaniem, to warto przeczytać regulamin wyboru projektów czy kryteria jego wyboru. Pozwoli to przedsiębiorcom lepiej zrozumieć dokumentację aplikacyjną. Tym samym będzie można dopasować odpowiednią strategią do oczekiwań konkretnego programu.

Po zapoznaniu się z wymaganymi dokumentami, przedsiębiorca powinien opracować koncepcję wraz z analizą budżetu. Pozwoli to w łatwy i szybki sposób na spełnienie określonych wymagań. Kluczowym elementem będzie następnie przygotowanie kompleksowego wniosku o dofinansowanie.

„Zadbanie o profesjonalną prezentację swojego pomysłu to klucz do sukcesu. Dbałość o jasny opis, logiczną strukturę i poprawność formalną dokumentacji może przesądzić o pozytywnej ocenie Twojego wniosku. Zadbaj wcześniej o pełną dokumentację wymaganą do złożenia w naborze. Nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwilę. Przygotuj wniosek wcześniej, aby mieć czas na ewentualne poprawki i doprecyzowanie szczegółów” – radzi PARP.

Składanie wniosków w ramach naborów PARP jest możliwe online, za pośrednictwem Lokalnego Systemu Informatycznego.

Nadchodzące nabory w PARP

Wśród nadchodzących naborów, warto wspomnieć o kilku programach. Jednym z nich jest „Granty na Eurogranty”. To inicjatywa, której celem jest wzrost innowacyjności polskich przedsiębiorców z sektora MŚP na arenie międzynarodowej. Do tego programu przewidziane są dwa nabory: jeden dla MŚP o wartości 43 mln zł, a drugi dla organizacji badawczych z budżetem 22 mln zł. Szczegóły zostaną ogłoszone już 26 marca.

W ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego planowany jest nabór do programu „Akademia HR – oferta dla przedsiębiorców”. Jest on skierowany nie tylko do sektora MŚP, ale również dużych przedsiębiorców z obszarów HR. Przewiduje on dofinansowanie wsparcia szkoleniowego oraz doradczego.

„W ramach naboru udostępniono dwa narzędzia, które pozwolą przedsiębiorcy na określenie sugerowanych potrzeb rozwojowych w obszarze HR oraz umożliwią mu wybór oferty szkoleniowo-doradczej odpowiadającej na te potrzeby. Jeden z nich to autodiagnoza – interaktywny kwestionariusz, służący do oszacowania potrzeb w zakresie wzmocnienia kompetencji z obszaru polityki personalnej, niezbędnych do dalszego rozwoju firmy w zmieniających się uwarunkowaniach społeczno-gospodarczych. Drugi to opis kompetencji w obszarze HR – dokument stanowiący podstawę wyboru usług rozwojowych” – czytamy na stronie PARP.

Warto przeczytać: Indywidualna interpretacja podatkowa. Kto może o nią wnioskować i ile wynosi opłata?

Polecamy

Więcej w tym dziale: