MamBiznes.pl

Będzie drożej. Allegro podnosi prowizje dla sprzedawców

Pobieranie danych ...

Sprzedawcy, którzy swoje produkty wystawiają za pośrednictwem platformy Allegro, muszą liczyć się ze wzrostem kosztów. Już na początku września serwis podwyższy prowizje na wybrane kategorie – poinformował portal Wirtualne Media.

Fot. Allegro

Właściciele sklepów internetowych muszą liczyć się ze spadkiem zysków. To za sprawą podwyżki prowizji, którą planuje narzucić portal Allegro. Nowe stawki miałyby obowiązywać już od 4 września. Jednak zmiany nie obejmą wszystkie kategorii, a jedynie wybrane. Co więcej, w niektórych przypadkach, sprzedawca zapłaci naw

Zmiana cennika Allegro w wybranych kategoriach

Nazwa kategorii

Obecna stawka

Przyszła stawka

Dom i ogród* 11 proc. 12 proc.
Biżuteria i zegarki — Zegarki 8 proc. 10 proc. przy cenie przedmiotu do 200 zł 20 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 200 zł
Sport i Turystyka – Siłownia i fitness** 8 proc. 10 proc. dla przedmiotów w cenie do 150 zł 15 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 150 zł
Dziecko – Pokój dziecięcy – Materace, Meble, Łóżka i kojce 10 proc. /meble/ 9 proc. 10 proc. (maksymalnie 100 zł)
Biuro i reklama – Meble biurowe 10 proc. /meble/ 9 proc. 10 proc. (maksymalnie 100 zł)
* Zmianie nie ulegnie prowizja w podkategorii Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa Stołowa. Dalej będzie wynosić 7 proc. przy cenie 100 zł, a przy wyższej 7 zł + 6 proc. od nadwyżki ponad 100 zł
** Zmianie  nie ulegnie prowizja w podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i Odżywki
Źródło: Opracowanie własne MamBiznes.pl na podstawie danych serwisu Allegro.pl

To nie koniec zmian

Zmianie ulegnie nie tylko cennik w wybranych kategoriach Allegro, ale także regulamin Allegro Smart!. Pojawi się nowe wymaganie dla sprzedawców, którzy mają lub chcą mieć dostawę Allegro Smart! w swoich ofertach — przekazywanie adresów e-mail klientów do InPost w poprawnej formie.Co więcej, jak zapowiada najpopularniejsza internetowa platforma handlowa w Polsce do załącznika w regulaminie zostaną dodana lista opłat za usługi dodatkowe. Wynika to z tego, że obecnie to Allegro będzie rozliczać wszystkie opłaty, a nie jak do tej pory inPost. Dla przypomnienia program Allegro Smart! to uruchomiony przed rokiem program przez najpopularniejszą platformę handlową w Polsce, w ramach którego można wykupić subskrypcję na darmowe przesyłki. W zamian wystarczy zapłacić stosunkowo niewielką opłatę stałą.

Zobacz, jak można odnieść sukces na Amazonie

Kolejną zmianą, która została zapowiedziana jest wprowadzenie nowych wytycznych dla sprzedających. Będą oni musieli odpowiadać na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin (nie dotyczyć ma to sobót, niedziel, ani dni ustawowo wolnych od pracy). Ponadto mają oni udostępniać numery do śledzenia przesyłek we wskazanych przez nich ofertach. Wszystkie te zmiany, jak zaznacza platforma,  mają zapewnić większe zadowolenie kupujących.

Ostatnią nowością będzie wprowadzenie nowego narzędzia „Jakość mojej sprzedaży”. Przedsiębiorcy będą mogli monitorować jakość swoich usług w ramach 5 poziomów: super, dobry, neutralny, wymaga poprawy, nieakceptowalny. Allegro będzie wymagało od sprzedawców utrzymywanie co najmniej poziomu „neutralnego”, bowiem wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Pobieranie danych ...