Kolejna runda finansowania w wysokości 150 mln euro spowodowała, że hiszpański start-up Glovo zyskał status jednorożca, czyli jest już wyceniany na ponad miliard dolarów. Firma w tym roku weszła na rynek polski, a w planach ma dalszą ekspansję.
W Polsce wciąż oczekujemy na pierwszego „unicorna”, natomiast w Hiszpanii już druga firma może poszczycić się tym tytułem. Do tego zaszczytnego grona dołączył Glovo, który zajmuje się dostarczaniem od żywności po artykuły spożywcze i produkty farmaceutyczne. Barceloński start-up swoje usługi świadczy już w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce. Glovo ma obecnie ponad 1,8 mln aktywnych użytkowników każdego miesiąca. Firma działa w 288 miastach i 26 krajach.
Zdobycie tytułu jednorożca Glovo zawdzięcza pozyskaniu finansowania w rundzie E w wysokości 150 mln euro. Głównym inwestorem został Mubadala Investment Company przy wsparciu Drake Enterprises, Idinvest i Lakestar.
– Serdecznie witamy Mubadala, czyli inwestora, dzięki któremu umocniliśmy naszą pozycję w branży. Osiągnięcie statusu jednorożca jest naprawdę ekscytującym dowodem na to, że mamy talent i odpowiednią determinację do wprowadzania innowacji, a także odgrywamy ważną rolę w kategorii on-demand delivery. Pomimo szybkiego rozwoju, nadal jesteśmy wierni naszej wizji. Chcemy sprawić, że wszystko w miastach, staje się natychmiast dostępne — Oscar Pierre, współzałożyciel i Dyrektor Generalny Glovo
Przeczytaj także na MamBiznes.pl