Polski start-up Displate stworzył unikatowe obrazy, które wiszą na ścianach klientów z całego świata. Dzięki dobrym wynikom założycielom firmy udało się pozyskać 2 miliony euro na rozwój swojej działalności.
Firma została założona przez Karola Banaszkiewicza, Jacka Świgosta oraz Edwarda Ruszczyca. Malują obrazy na cienkiej, metalowej powierzchni, a następnie je sprzedają. Przedstawiają wizerunki zarówno krajobrazu, jak i znanych superbohaterów pochodzących np. z komiksów Marvela. Zaletą tego produktu jest brak konieczności wykonywania żadnych dziur w ścianie, w celu jego przymocowania. Wystarczy wykorzystać specjalny magnes.
Sprzedaż sięgnęła już prawie 10 milinów USD . Dzięki tak dobrym wynikom finansowym start-upu, praski fundusz Credo Ventures, zdecydował się dofinansować Displate kwotą 2 milionów euro. Uzyskane środki zamierzają przeznaczyć na rozwój marki.
– Wszystko zaczęło się od spotkania trójki przyjaciół oraz chęci stworzenia czegoś dużego – zauważa Karol Banaszkiewicz w wypowiedzi dla Techcrunch. – Edward był odpowiedzialny za projekt produktu, ja przygotowałem strategię oraz platformę sprzedaży, zaś Jacek zajął się całą organizacją firmy – dodaje.
Displate ponadto inwestuje w ochronę środowiska. Od każdego sprzedanego obrazu, zasadzane jest jedno drzewo. Dzięki takiej akcji, udało im się już posadzić ponad 1,5 miliona drzew.
Poznaj więcej historii sukcesów polskich start-upów na MamBiznes.pl
- Polacy z Kataru sprzedają niecodzienne produkty na cały świat
- Założyli własny browar i produkują tysiące hektolitrów złotego trunku
- Zostawili etaty i zajęli się produkcją zdrowych batoników. Sprzedali ich już pół miliona
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl