Jeśli Dr Google jest dla wielu kobiet wirtualnym lekarzem pierwszego kontaktu, to serwisy należące do OvuFriend są jak internetowi lekarze-specjaliści w zakresie ginekologii i pediatrii. I również korzystają ze wsparcia Google.
Drugi z serwisów – BellyBestFriend.pl – to spersonalizowany kalendarz ciąży. Daje możliwość kobietom kontroli masy ciała, rozwoju płodu, monitorowaniu niepożądanych objawów w oparciu o przesyłane przez nie informacji i ich późniejszej specjalistycznej analizy. To również baza informacji o ciąży i jej przebiegu, tworzona przez specjalistów.
– System na podstawie codziennych informacji o zdrowiu i aktywności kobiety, analizuje wprowadzane przez nią dane, porównuje je do miliona danych pozostałych użytkowników i codziennie dostarcza każdej kobiecie indywidualne wskazówki, porady i statystyki dotyczące jej płodności lub ciąży. System ostrzega również użytkowniczki, gdy wykryje jakiekolwiek nieprawidłowości lub odstępstwa od normy – mówi Joanna Fedorowicz, która start-up OvuFriend założyła w 2012 r.
Siła social media
Oba serwisy czerpią też z pomysłów portali społecznościowych. Kobiety mogą udostępniać, analizować i komentować swoje wykresy i kalendarze oraz wspierać się wzajemnie, umieszczając np. wykresy na tablicy, tworzyć galerie, nawiązywać przyjaźnie i prowadzić pamiętnik. Wszystkie dane są interpretowane przez algorytm, który wyznacza m.in. przypuszczalny termin owulacji czy wychwytuje potencjalne nieprawidłowości w cyklu miesiączkowym. Posiadając ogromną bazę cykli jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie szacować parametry, które są istotne przy staraniach o ciążę – dodaje Joanna Fedorowicz.
OvuFriend.pl ma obecnie 350 tys. unikalnych odwiedzających w miesiącu. Użytkownicy platform spędzają w serwisach średnio 8 minut na wizytę, a około 80 proc. kobiet, które używają kalendarza owulacji OvuFriend, korzysta po zajściu w ciążę z kalendarza BellyBestFriend.pl.
Pomysłów na rozwój nie brakuje
Pod koniec czerwca 2017 r. na rynku pojawi się trzecia platforma spółki – KidzFriend.pl. Wesprze ona rodziców w dbaniu o zdrowie i rozwój swoich dzieci w wieku 0-3 lat.
Serwis będzie działać analogicznie do dwóch pozostałych – będzie łączyć wiedzę rodziców na temat dziecka z wiedzą ekspertów oraz danymi, które zbiera o tysiącach innych dzieci o podobnej charakterystyce. System na podstawie codziennie wpisanych informacji o zdrowiu i rozwoju dziecka, dostarczy rodzicom małych dzieci statystyki, porady i raporty, a także pomysły na zabawy i aktywności wspierające rozwój dziecka.
– OvuFriend przygotowuje się do wyjścia za granicę. Pomysł i model biznesowy został w maju tego roku wybrany do programu akceleracyjnego „Blackbox.vc powered by Google for Entrepreneurs” w Silicon Valley. Program ma pomóc spółce w zeskalowaniu OvuFriend na rynki globalne – mówi Joanna Fedorowicz. W Polsce start-up weźmie natomiast udział w sześciomiesięcznym Residency Program w googlowskim Campus Warsaw, który ma pomóc w istotnym wzroście przychodów i użytkowników.
OvuFriend finansował się do tej pory ze środków własnych. Dostęp do serwisów w wersji podstawowej jest bezpłatny, płatny natomiast w wersji premium, w której użytkownik otrzymuje np. analizę płodności i wskazówki dietetyczne. Osoby korzystające z platform mogą dodatkowo uzyskać zniżki na badania laboratoryjne i bezpłatną pierwszą wizytę we współpracujących z platformą placówkach medycznych. Przeczytaj także na MamBiznes.pl:
- Migam, czyli od start-upa do blisko 900 tys. zł przychodów
- Pomysł na biznes: elektroniczny czujnik wskazujący dni płodne
- Zamieniła korporację na własną firmę. Znalazła patent na dobry biznes
Natalia Grzebisz