5 narzędzi do zarządzania projektem

Wybór narzędzia do zarządzania projektem to często jeden z kluczy do sukcesu w biznesie. W końcu bez właściwego rozplanowania i odpowiedniej komunikacji nawet najlepszy pomysł na biznes może okazać się niewypałem. Przedstawiamy 5 narzędzi do zarządzania projektem.

5 narzędzi do zarządzania projektem

5 narzędzi do zarządzania projektem; Fot. Pexels/ Startup Stock Photos

Trello

Jeden z popularniejszych programów ułatwiających zarządzanie projektem. W skrócie można go określić jako zdigitalizowana tablica z karteczkami. Jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla zespołów, jak i dla osób pracujących w pojedynkę. Trello obsługuje dodatki, takie jak kalendarz, pozwala na integrację z Google Drive czy Dropboxem, a nawet pozwala określać szacowany czas na wykonanie zadania czy dodawać numery telefonów.

Trello to aplikacja webowa, dostępna również na urządzeniach mobilnych. Jest ona bezpłatna w podstawowej wersji. Po wykupieniu można mieć jednak dostęp do większego dysku, dodawania dodatków Power-Up, czy też konfigurowania niestandardowej tablicy.

iMindMap

Nie tak dawno opisywaliśmy historię Agnieszki i Piotra Poznańskich, którzy zawodowo zajmują się myśleniem wizualnym. Jednak nie trzeba być artystą, by móc skorzystać z takiej formy zarządzania projektem. „Mapować” zadania można też za pośrednictwem specjalnego programu iMindMap.

Za pomocą tego narzędzie można tworzyć listę zadań. Jednak w przeciwieństwie do poprzedniego rozwiązania, tutaj można pokazywać schemat dotarcia do celu głównego. Dzięki czemu ukazana droga będzie przejrzysta dla każdego z członków zespołu.

Starsze wersje są bezpłatne. Jednak tak jak w przypadku Trello, taki i w IMindMap można wykupić rozszerzoną wersję programu.

Asana

Zdecydowany lider pod względem popularności zarówno wśród małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Asana służy sprawnego zarządzania projektem. Można także połączyć go z wieloma zewnętrznymi narzędziami, jak Gmail czy Slack.

Program jest bezpłatny, jednak tak jak w poprzednich przypadkach można wykupić wersję rozszerzoną.

Basecamp

Kolejny na naszej liście program wykorzystywany do wsparcia zarządzania projektem. Użytkownicy mają do dyspozycji listy to-do (czyli listy rzeczy do zrobienia) i dokumenty. Co więcej, mogą dzielić się plikami i śledzić czas poświęcany zadaniom, jak i komunikować się ze współpracownikami; dyskutować, komentować. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji webowej, jak i mobilnej.

Basecamp jednak jest bezpłatny tylko przez pierwszych 30 dni użytkowania. Później jednak należy przejść na opcję płatną.

HeySpace

Kolejne rozwiązanie na naszej liście to HeySpace stworzony przez polskich start-upowców. Jest w pewnym sensie połączeniem Trello i Slacka (jednego z popularniejszych komunikatorów przy realizacji projektów). Służy zarówno do zarządzania projektami, jak i komunikacji w zespołach. Można w nim tworzyć tablicę, gdzie każda z nich stanowi odrębne zadanie. Do każdej z nich można dodawać osoby odpowiedzialne, załączać pliki czy tworzyć checklisty.

Aplikacja jest dostępna zarówno na wszystkie systemy mobilne, jak desktopowe. Można również korzystać z narzędzie w wersji przeglądarkowej. HeySpace w podstawowej wersji jest bezpłatny (do 10 osób).

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*