5 narzędzi do zarządzania projektem

Wybór narzędzia do zarządzania projektem to często jeden z kluczy do sukcesu w biznesie. W końcu bez właściwego rozplanowania i odpowiedniej komunikacji nawet najlepszy pomysł na biznes może okazać się niewypałem. Przedstawiamy 5 narzędzi do zarządzania projektem.

5 narzędzi do zarządzania projektem

5 narzędzi do zarządzania projektem; Fot. Pexels/ Startup Stock Photos

Trello

Jeden z popularniejszych programów ułatwiających zarządzanie projektem. W skrócie można go określić jako zdigitalizowana tablica z karteczkami. Jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla zespołów, jak i dla osób pracujących w pojedynkę. Trello obsługuje dodatki, takie jak kalendarz, pozwala na integrację z Google Drive czy Dropboxem, a nawet pozwala określać szacowany czas na wykonanie zadania czy dodawać numery telefonów.

Trello to aplikacja webowa, dostępna również na urządzeniach mobilnych. Jest ona bezpłatna w podstawowej wersji. Po wykupieniu można mieć jednak dostęp do większego dysku, dodawania dodatków Power-Up, czy też konfigurowania niestandardowej tablicy.

iMindMap

Nie tak dawno opisywaliśmy historię Agnieszki i Piotra Poznańskich, którzy zawodowo zajmują się myśleniem wizualnym. Jednak nie trzeba być artystą, by móc skorzystać z takiej formy zarządzania projektem. „Mapować” zadania można też za pośrednictwem specjalnego programu iMindMap.

Za pomocą tego narzędzie można tworzyć listę zadań. Jednak w przeciwieństwie do poprzedniego rozwiązania, tutaj można pokazywać schemat dotarcia do celu głównego. Dzięki czemu ukazana droga będzie przejrzysta dla każdego z członków zespołu.

Starsze wersje są bezpłatne. Jednak tak jak w przypadku Trello, taki i w IMindMap można wykupić rozszerzoną wersję programu.

Asana

Zdecydowany lider pod względem popularności zarówno wśród małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Asana służy sprawnego zarządzania projektem. Można także połączyć go z wieloma zewnętrznymi narzędziami, jak Gmail czy Slack.

Program jest bezpłatny, jednak tak jak w poprzednich przypadkach można wykupić wersję rozszerzoną.

Basecamp

Kolejny na naszej liście program wykorzystywany do wsparcia zarządzania projektem. Użytkownicy mają do dyspozycji listy to-do (czyli listy rzeczy do zrobienia) i dokumenty. Co więcej, mogą dzielić się plikami i śledzić czas poświęcany zadaniom, jak i komunikować się ze współpracownikami; dyskutować, komentować. Aplikacja dostępna jest zarówno w wersji webowej, jak i mobilnej.

Basecamp jednak jest bezpłatny tylko przez pierwszych 30 dni użytkowania. Później jednak należy przejść na opcję płatną.

HeySpace

Kolejne rozwiązanie na naszej liście to HeySpace stworzony przez polskich start-upowców. Jest w pewnym sensie połączeniem Trello i Slacka (jednego z popularniejszych komunikatorów przy realizacji projektów). Służy zarówno do zarządzania projektami, jak i komunikacji w zespołach. Można w nim tworzyć tablicę, gdzie każda z nich stanowi odrębne zadanie. Do każdej z nich można dodawać osoby odpowiedzialne, załączać pliki czy tworzyć checklisty.

Aplikacja jest dostępna zarówno na wszystkie systemy mobilne, jak desktopowe. Można również korzystać z narzędzie w wersji przeglądarkowej. HeySpace w podstawowej wersji jest bezpłatny (do 10 osób).

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Avatar

ernest

29 lipca 2020 Odpowiedz

Firm oferujących outsourcing it jest wiele, jednak polecam zweryfikować czy firma obsługiwała już firmy takie jak Twoja oraz będzie w stanie podjąc się tego działania oraz wykonać je tak jak powinna.Liczy się tutaj duze doświadczenie bo chodzi tutaj w koncu o kwestie bezpieczeństwa firmy. Dobrze również jeśli firma świadczy usługi 24 godziny na dobę bo dopiero wtedy ochrona jest tak naprawde pełna.
https://proseedmag.pl/artykul-sponsorowany-2/outsourcing-it-bezpieczna-opieka-informatyczna-w-dobie-koronawirusa

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*