Jak firma może się odwołać od decyzji PFR ws. tarczy finansowej?

Informacje o autorze

21 maja 2020
Udostępnij:
Minęły trzy tygodnie od uruchomienia przez Polski Fundusz Rozwoju instrumentu wsparcia dla przedsiębiorców o nazwie tarcza finansowa. W tym czasie do 150 tys. firm trafiło już 31 mld zł środków, które mają pomóc przetrwać czas pandemii. Jednak wśród wnioskujących są i takie przedsiębiorstwa, które otrzymały decyzję odmowną lub częściowo odmowną. Taki komunikat ze strony PFR nie jest ostateczny. Jak firmy mogą się odwołać od tych postanowień? [caption id="attachment_93688" align="aligncenter" width="1200"] Fot. thetaXstock[/caption] W środę 29 kwietnia ruszył nabór wniosków od firm zainteresowanych skorzystaniem z zapisów tarczy finansowej. Od tego czasu mikrofirmy otrzymały za pośrednictwem banków 9 mld zł, a średnie przedsiębiorstwa 22 mld zł. Co jednak mogą zrobić właściciele tych podmiotów, którym odmówiono przyznania pieniędzy lub uzyskały tylko część wnioskowanej kwoty? Jak złożyć odwołanie krok po kroku. Polski Fundusz Rozwoju poinformował, że rozpoczęła się procedura umożliwiająca odwołanie od decyzji częściowo odmownej. - Ruszyła procedura odwoławcza dla firm, które otrzymały decyzję częściowo pozytywną. Jeżeli przedsiębiorstwo ma podstawy do ubiegania się o różnicę między kwotą wnioskowaną, a otrzymaną - może złożyć odwołanie poprzez system bankowości elektronicznej brzmi komunikat PFR na Twitterze. Zgodnie z przedstawioną ścieżką odwoławczą:
  • odwołanie od decyzji przysługuje firmom, które otrzymały część wnioskowanej kwoty subwencji i mają podstawy do ubiegania się o różnicę między wnioskowaną a otrzymaną kwotą
  • odwołanie może dotyczyć także korekty liczby pracowników i tym samym korekty wnioskowanej kwoty
  • odwołanie nie może dotyczyć np. zmiany miesiąca spadku obrotów lub sposobu porównania spadku obrotów.
Każda firma ubiegająca się o wsparcie w ramach tarczy finansowej może skorzystać z procedury odwoławczej maksymalnie dwa razy.

Odwołanie od decyzji PFR krok po kroku

1. Wypełnij formularz w systemie bankowości elektronicznej banku, w którym składany był wniosek 2. Wniosek za pośrednictwem banku trafia do Polskiego Funduszu Rozwoju 3. PFR analizuje wniosek odwoławczy i przekazuje decyzję za pośrednictwem bankowości elektronicznej
Negatywna odpowiedź w sprawie przyznania środków również pozwala na odwołanie się od tej decyzji. Jak wskazuje PFR, po wyjaśnieniu wskazanych powodów odmowy, wniosek można złożyć ponownie w dowolnym momencie, ale za pośrednictwem tego samego banku.

Sprawdź, także jak skorzystać z różnych rozwiązań ujętych w tarczy antykryzysowej

Polecamy

Więcej w tym dziale: