Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Pozycjonowanie strony na własną rękę

W poprzednim artykule wspominaliśmy o czynnikach, które są brane pod uwagę przez wyszukiwarkę Google, w celu ustalenia rankingu stron organicznych wyników wyszukiwania. Dzisiaj skupimy się nad metodami optymalizacji konkretnych elementów oraz samodzielnym pozyskiwaniu odnośników dla naszego serwisu.

Krok pierwszy – optymalizacja serwisu

Na początku ważne jest wybranie technologii zapisu treści. W skrócie: tekst musi być tekstem. Nie powinien się on znajdować na stronie w formie obrazka czy nawet technologii flash, gdyż Google nie radzi sobie z odczytywaniem treści w takiej postaci.

Kolejnym krokiem jest wybranie około 3 do 5 słów kluczowych dla strony głównej oraz dla najważniejszych podstron. Na zdefiniowane w ten sposób frazy, będziemy pozycjonować serwis. Słowa należy wybierać pod kątem ich popularności – powinny to być frazy, które są często wyszukiwane przez internautów i potencjalnych klientów. Do ich znalezienia pomocne może okazać się narzędzie propozycji słów kluczowych Google AdWords. Dzięki tej aplikacji, możemy sprawdzić orientacyjny wolumen wyszukiwania wybranych przez nas fraz wśród internautów. Narzędzie podpowiada dodatkowe słowa, o których mogliśmy wcześniej nie pomyśleć.

Gdy frazy zostaną wybrane, należy pamiętać o użyciu ich w tytule strony, nagłówkach oraz samym tekście na stronie. Dzięki takiej optymalizacji Google będzie mógł poprawnie rozpoznać tematykę strony oraz przypisać ją do odpowiedniej kategorii. Im dłuższy tekst na stronie, tym z punktu widzenia SEO lepiej. Minimum tekstu to 5 – 10 zdań, nawet dla strony głównej. Lepiej nie schodzić poniżej tych wytycznych. Należy przy tym pamiętać, że teksty te muszą być unikalne, gdyż wyszukiwarki nie lubią duplikacji treści..

Krok drugi – budowanie reputacji strony

Kolejnym, równie ważnym działaniem, jest budowanie reputacji strony w internecie (określanej poprzez link popularity – czyli ilość i jakość linków kierujących do naszej strony). Tego typu aktywność najlepiej rozpocząć od dodawania wpisów w wartościowych katalogach stron. Do takich katalogów można zaliczyć katalog.onet.pl, katalog.wp.pl, czy katalogi innych popularnych portali. Wartościowy katalog jest moderowany, ma wysoki wskaźnik link popularity oraz jest popularny wśród internautów.

Linki można również zdobywać poprzez dyskusje na forach internetowych. Najlepsze fora to te tematycznie powiązane z profilem naszego serwisu oraz jak w przypadku katalogów – popularne. Popularność gwarantuje szybką indeksację zamieszczanych tam linków oraz prawdopodobieństwo, że ktoś wypowie się w naszym wątku, wzbogacając nasz wpis o dodatkowy tekst. Ważne, by dyskusje, które będziemy prowadzić na forach internetowych, były wartościowe merytorycznie.

Kolejnym sposobem na pozyskanie odnośników jest wymiana linków ze stronami partnerskimi powiązanymi z naszą branżą, ale nie będącymi naszą bezpośrednią konkurencją. Sugerujemy wymienić się z kilkoma „mocnymi” stronami, jednak lepiej nie umieszczać na naszej witrynie zbyt wielu linków, gdyż w nadmiarze, mogą one jej zaszkodzić. Należy też unikać umieszczania odnośników do partnerów na stronie głównej. Dla tych celów dobrze jest stworzyć dodatkową podstronę „partnerzy”. Warto też pozyskać odnośniki od zaprzyjaźnionych stron, które nie będą wymagały, abyśmy w zamian linkowali do nich. Takie jednostronne linki są najbardziej wartościowe.

Krok trzeci – zwiększanie link popularity w konkurencyjnych branżach

W konkurencyjnych branżach często konieczne są bardziej zaawansowane techniki link buildingu. Jedną z nich może być prowadzenie eksperckiego bloga firmowego zawierającego artykuły, w których umieszczamy linki do poszczególnych podstron serwisu. Dobrym pomysłem jest też stworzenie akcji promocyjnej, która albo przyciągnie naturalne linki, albo skłoni do ich umieszczenia, gdyż dzięki temu będzie np. większa szansa na wygranie konkursu.

Innym sposobem może być publikacja notatki prasowej w serwisach PR, która zawierać będzie odnośnik do naszej strony. Oprócz korzyści wizerunkowych wynikających z publikacji w konkretnym serwisie, nasz artykuł ma szansę pojawić się też w spokrewnionych witrynach, które kopiują artykuły z serwisów PR. Dzięki temu możemy zdobyć dużo więcej linków.

Jeżeli nie mamy przełomowej informacji na miarę serwisów PR, warto pokusić się o napisanie merytorycznego artykułu na konkretny temat. W internecie jest wiele blogów, które na zasadzie guest bloggingu (publikacja za darmo artykułu na czyimś blogu), pozwolą nam opublikować nasz artykuł, umieszczając w nim link do naszej strony. Taka wymiana niesie ze sobą obopólne korzyści: my dostarczamy ciekawą treść, blogger pozwala umieścić link.

Sposobów na zwiększanie link popularity jest zdecydowanie więcej i zależą one od specyfiki danej branży. W kolejnym artykule podpowiemy, jak zagospodarować niszowe słowa kluczowe, które często są poszukiwane, ale nie mają dużej konkurencji. 

>>> ABC e-biznesu – przeglądaj bazę poradników

Mateusz Kicki, SEO Specialist w Bluerank


Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
laskowskikamil 25 sty 2021 (17:59)

Przydałaby się aktualizacja treści ;-)