Będzie więcej pieniędzy na kosmiczne biznesy
Będziemy przeznaczać więcej pieniędzy na przemysł kosmiczny – powiedział we wtorek wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki podczas konferencji „5 lat Polski w Europejskiej Agencji Kosmicznej”.
„W Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która jest takim wiodącym azymutem gospodarczo-rozwojowym Polski, mamy poczesne miejsce dla strategii kosmicznych, ponieważ wierzymy, że różne efekty synergii, różne efekty pośrednie da się wyraźnie odszukać i odczytać w wielu innych sektorach, wielu innych branżach” – mówił Morawiecki.
Podkreślił, że wierzy w strategię kosmiczną bardzo głęboko. „Na pewno będziemy coraz większą pulę środków również dedykować na przemysł kosmiczny, na badania, na to wszystko, żeby nasz przemysł w szeroko rozumianym zakresie – i usługi – żeby nasza gospodarka była bardziej nasycona tym pierwiastkiem kosmicznym” – powiedział wicepremier.
Zaznaczył, że dla niego najważniejsze jest, aby strategia rozwoju przemysłu kosmicznego i okołokosmicznego przekładała się na naszą rzeczywistość. Podkreślił przy tym, że zależy mu – oraz wicepremierowi, ministrowi nauki Jarosławowi Gowinowi – na przybliżeniu nauki do biznesu, co ma swój wyraz w legislacji. Poza tym, jak wskazał, gdy Polska zaczynała swoją przygodę z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), mieliśmy 50-60 firm, które zajmowały się przemysłem kosmicznym. „Dzisiaj jest 350-360 takich firm po pięciu latach” – poinformował Morawiecki. (PAP)
Autor: Marcin Musiał, Magda Jarco
edytor: Bożena Dymkowska
mmu/ dym/
Źródło: PAP
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od pasji do biznesu. Założyciele LockMe dla escape roomów zdominowali polski rynek i teraz stawiają mocniej na ekspansję
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach