wojażer

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O wojażer

  • Ranga
    Początkujący
  1. Aby każdy obieg przebiegał prawidłowo, trzeba być pewnym, że wszystkie elementy zabezpieczeń są jak najbardziej aktualne, bez względu na to, czy w tym obiegu biorą udział dokumenty w postaci fizycznej czy cyfrowej. Czasem można nawet nie wiedzieć, że są jakieś problemy w tej kwestii i narazić poufne dane na ataki podmiotów zewnętrznych. Dobrze jest robić kontrole w formie audytu bezpieczeństwa informacji, aby mieć podstawy do weryfikacji systemu informatycznego i archiwizacyjnego w naszej firmie. A to można już zlecić prawdziwym specjalistom, jak tym: http://forsafe.pl/polityka-bezpieczenstwa-informacji/ - wtedy będziemy mieć pewność, że wszystkie ważne informacje są rzetelnie sprawdzone, a usterki zostaną zgłoszone, wraz z rekomendacjami ich naprawy.
  2. Firma, w której pracuję, ma księgowość prowadzoną online. Fakt, ta forma jest związana z dużym ryzykiem wycieku informacji, ale do tej pory nie słyszałem, by coś takiego miało miejsce. Poza tym to dość małe przedsiębiorstwo i właściciele stwierdzili, że nie opłaca im się nikogo zatrudniać ani korzystać z biura rachunkowego więc właściwie to było jedyne sensowne wyjście.
  3. Ulotki - nie, plakaty - nie, banery - jak najbardziej. Najlepiej o ciekawym designie, przyciągającym wzrok, również te świetlne. Połączenie tego z billboardami i działaniami stricte internetowymi zacznie przynosić korzyści.
  4. Wiadomo, że droższe gadżety będą zarezerwowane dla dużych i ważnych klientów albo kontrahentów, jednak mimo wszystko się opłaca, bo to zawsze pomaga w utrwaleniu wizerunku marki. Zwłaszcza jak są to przedmioty częstego użytku, jak właśnie np. pendrive.
  5. Jeżeli są one na początku tworzenia firmy albo nowego działu, to wtedy faktycznie warto zorganizować jakiś wypad, który pomoże przełamać lody. Ja sam wolę takie rozwiązania niż wypady do pobliskich barów, restauracji czy robienie grilla, choć one też są potrzebne, jak ludzie znają się już dłużej i chcą pobyć razem poza budynkiem firmy. Escape roomy, trampoliny itp., wszystko jest mile widziane przez pracowników.
  6. Ja bym nie polecał brać na siebie takiej odpowiedzialności, bo wystarczy popełnić kilka błędów i potem można mieć problemy z tego powodu z Urzędem Skarbowym. Albo popełniać ciągle ten sam błąd i tego nie dostrzegać, a potem dokładać sobie pracy szukaniem go we wszystkich dokumentach i sprawozdaniach i zmieniać tą samą pozycję, robiąc korekty wartości. Nie wiem, czy to jest dobry pomysł, bo nawet najlepszy program księgowy wszystkiego nie wyłapie, a sami możemy nie dysponować taką wiedzą z zakresu prawa i księgowości, by wiedzieć, jak co księgować czy wpisywać do deklaracji. Akurat kwestie finansowe zostawiłbym w rękach specjalisty.
  7. Oficjalne pisma urzędowe czy do przełożenia do innych instytucji powinny być tłumaczone i pokwitowane przez zawodowego tłumacza przysięgłego, inaczej mogą tego nie przyjąć.
  8. Jeśli ze względu na działalność firma potrzebuje reprezentacji sądowych i zawiązywania umów z partnerami, wtedy opłaca się zatrudniać prawnika. Jednak w przypadku zwykłej interpretacji przepisów czy dokumentów z podłożem prawnym, można wziąć kogoś, kto skończył studia prawnicze, również tych, którzy nie robią aplikacji. Myślę, że ich przygotowanie w zupełności wystarczy do analizy dokumentów i wskazywania poprawek albo błędów.