smallBiznesMan

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O smallBiznesMan

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam! Prowadzę KPiR, podatek Zamierzam wysyłać faktury poprzez Pocztę Polską i teraz mam pytanie: czy jeśli zakupię na poczcie znaczki za 100zł i poproszę pokwitowanie (a może lepiej prosić fakturę, chociaż opłaty pocztowe są zwolnione z VAT) to mogę wpisać to w koszty firmy? Czy muszę udowadniać, że wysłałem w danym miesiącu listy za 100zł? Czy muszę księgować wysyłanie faktur? Chciałbym kupić znaczki "z górką" tak abym tylko naklejał na koperty określony nominał i wrzucał do skrzynki. Nie mam czasu stać na poczcie, aby wysyłać listy polecone. Pozdrawiam
  2. Dla świętego spokoju będę wysyłał moim klientom faktury przez pocztę polską :) Jednak, co w wypadku jaki przedstawiłem powyżej, jeśli firma podała mi tylko link do PDFa?? Nie jest on zabezpieczony podpisem elektronicznym, czyli jak to wydrukuje u siebie to jest to nie legalne. Czy ta firma ma obowiązek wysłania mi faktury?
  3. Witam! Czytałem w internecie na temat wystawiania faktur PDF (nie chodzi mi o faktury elektroniczne, które muszą być podpisywane elektronicznym podpisem). Z interpretacji naczelników urzędów skarbowych wynika, że wysłanie faktury e-mailem czy za pomocą podania adresu do strony jest nie legalne. Ostatnio zakupiłem domenę i dostałem taką fakturę (w załączniku faktura). Rozumiem, że jeśli wydrukuję taką fakturę to będzie ona nie ważna? Muszę poprosić firmę o wysłanie faktury pocztą. Czy firma musi się na to zgodzić? W jaki sposób organ kontrolujący może sprawdzić czy dostałem taką fakturę drogą elektroniczną czy przez pocztę? Na początku bulwersowało mnie, że istnieje obowiązek cyfrowego podpisywania takich dokumentów... Jednak coś w tym jest, ponieważ zawsze podczas wysyłania pliku istnieje możliwość "przechwycenia" faktury przez hakera i zmiany danych na fakturze. Później organ kontrolujący nie ma możliwości sprawdzenia, która z tych faktur jest oryginalna, a która podrobiona. Z drugiej strony teoretycznie faktura może zostać podrobiona w czasie wysyłania przez pocztę (jak wiadomo nie ma obowiązku podpisywania faktur ani stemplowania). Pozdrawiam i mam nadzieję, że z dyskusji wynikną informacje, które przydadzą się później innym osobom :)
  4. Witam! Mam kilka pytań odnośnie założenia firmy. Otworzenie firmy będzie się wiązało z inwestycją: ok 4tyś zł (netto). Przewidywany przychod: ok 2tyś złotych (netto). Koszty stałe to będzie: 60zł brutto księgowość 200zł brutto reklama ????zł ZUS Z tego co czytałem najlepiej by było bym rozliczał się na zasadach ogólnych, skala podatkowa. Podatek liniowy by mi się opłacał, jak bym miał dochód ok 6tyś, a z tego co liczę przez pierwszy nie powinienem przekroczyć tego progu.... Wydaje mi się, że opłaca mi się zostać płatnikiem VAT, ponieważ moimi klientami będą przeważnie firmy. Chciałbym prosić o pomoc w przeprowadzeniu symulacji 1szego miesiąca (czyli z dużym kosztem uzyskania) oraz 2go miesiąca z kosztem uzyskania stałym, który podałem wyżej. Nie jestem pewien czy w moim przypadku koszty uzyskania można wpisać ZUS oraz jaka to jest wartość miesięczna (zaznaczam, że otwieram swoją pierwszą działalność) obniżonego ZUSu. Słyszałem, że ok 300zł, jednak chciałbym wiedzieć dokładnie. W symulacji chciałbym także obliczyć, ile będę musiał oddać US (w pierwszym miesiącu ile US zwróci mi), ile od ZUSu i ile zostałoby mi dochodu. Troszkę nie rozumiem, tego że skala podatkowa to 18%, a VAT 22% i jak to wpływa na rozliczanie się na koniec każdego miesiąca. Tak samo co do kosztów uzyskania, to czy mogę odliczyć sobie tylko VAT naliczony od VATu należnego? A co z wartością netto danego kosztu uzyskania. Będę wdzięczny za pomoc. Mam jeszcze kilka pytań, ale to bym uporządkował i założył nowy temat... Pozdrawiam :-)