binkow

Firma transportowa

Recommended Posts

Witajcie wszyscy

Co wiecie na temat firm transportowych, czy potrzebne są jakieś koncesje i zezwolenia na transport rzeczy bądz ludzi. Myśle od dłuszego czasu nad przewozem ludzi busami za granice. Na początek kupiłbym 2 busy i zatrudnił kierowców. Jak to jest z taką firmą ma ktoś doświadczenie?

Jeżeli chodzi o transport to raczej nie znam się na tym, ale logicznie pewnie jest że trzeba mieć na pewno kurs o przewóz na taką działalność jak również ubezpieczenie. Mieszkam w mieście granicznym i popyt na busy, które świadczą usługi, przewóz ludzi do niemiec jest bardzo duży. Często korzystam z ich usług i zawsze busy są pełne, na brak klientów nie moga narzekać.

Z tego co wiem koncesja jest potrzebna przy zarobokowym transporcie osób. Zakładając taką firme warto przewozic przy okazji również paczki. Teraz bardzo dużo ludzi mieszka w Angli bądz Niemiec i na pewno chętniej wybiorą transport taką firmą niż pocztą.

Pomysł dobry, obecnie na czasie. Dużo osób korzysta z firm transportowych gdyz są wygodniejsze i tańsze od autobusów :P Na początku dwa busy w sumie wystarczą jak będzie więcej chętnych to zawsze możesz dokupić i interes rozwinąć, czego serdecznie życze.

Witam po raz pierwszy,

widzę podobny temat, więc się "podepnę".

Mam kilka pytań dotyczących założenia firmy. Obecnie jestem zatrudniony na czas nieokreślony, ale chciałbym założyć swoją firmę, aby zwiększyć swoje dochody. Otóż chciałbym kupić samochód dostawczy i świadczyć usługi transportowe. Chodzi o to, by dochody były legalne z takiej działalności. Formą podatkową miała by być karta podatkowa, chyba najlepsza forma dla takiego zakresu działalności. Chciałbym móc wystawiać FV na żądanie, legalnie się ogłaszać i reklamować.

Moje pytanie jest takie, czy mogę prowadzić tego typu działalność wykorzystując samochód kupiony od osoby prywatnej, czy muszę go "wciągnąć" na ewidencję firmy.