TheLake

Własny biznes i studia

Recommended Posts

Marzę o tym, aby w przyszłości założyć własną firmę. Na razie jednak, jestem dopiero uczniem 3 klasy liceum i stoję przed wyborem kierunków studiów. Chciałbym się więc dowiedzieć, jakie studia, Waszym zdaniem najlepiej mnie do tego przygotują? Zaznaczam, iż nie mam jeszcze sprecyzowanego profilu mojej działalności. Chciałbym mieć po prostu solidną podstawę teoretyczną.

Dziękuje serdecznie za wszystkie konstruktywne odpowiedzi i porady

Zadałeś dosyć trudne pytanie, ponieważ swoje firmy prowadzą ludzie tak po studiach jak i bez nich. Jednocześnie Ci, którzy ukończyli studia a prowadzą firmy posiadają bardzo różne specjalizacje.

Nie istnieje kierunek, który przygotowywałby stricte do zakładania firmy.

Zakładając firmę powinieneś się na czymś dobrze znać i być w czymś specjalistą. Na razie proponuje Ci żebyś się skupił na rozwijaniu swoich umiejętności oraz poszedł na studia w kierunku jaki Cię interesuje. Bardzo ważne jest aby uczyć się dokładnie tego co idzie lub może iść w parze z naszą pasją.

O zakładaniu firmy proponuje myśleć najwcześniej na 3 roku studiów kiedy już będziesz miał za sobą jakieś doświadczenia w drobnych pracach typowo studenckich, ewentualnie jakiegoś Erasmusa (studencki program wyjazdów zagranicznych).

Studia jednocześnie pozwolą Ci skonfrontować Twój sposób myślenia z innymi kolegami ze studiów co być może zainspiruje Cię do jakiegoś ciekawego pomysłu.

Przedsiębiorczość, ciekawe pomysły i tak dalej...współczesne trendy na biznes nieodłącznie idą w parze z rozwiązaniami jakie niesie technologia. Komputery, Ipady, Android oraz jego aplikacje, wszelkie rozwiązania interaktywne przy tym wszystkim jednak nieustannie pożądane będą na rynku 'dobre' usługi. Takie, których sukces lub porażka będzie zależał od wysokiej jakość w połączeniu z konkurencyjnością.

Mam nadzieję, że choć w niewielkim stopniu mój post pomógł.