dann

Reklama w internecie

125 postów w tym temacie

Jak myślicie, czy cos się zmieni wreszcie w reklamie w Internecie? Czy już na zawsze jesteśmy skazani na wyskakujące okienka przed którymi właściwie ochrony nie ma? Jak wchodze na jakąś strone zawsze coś mi wyskakuje i musze odczekać troche zanim sama reklama zniknie albo poszukać krzyżyka aby zamknąć okienko. Czy denerwuje was taka reklama?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej mamy do czynienia z młodymi przedsiębiorcami, otwierającymi pierwszy, ale osobiście przez nich traktowany biznes. Nie mogą sobie pozwolić na typową reklamę, więc przekonują ich argumenty przemawiające za marketingiem wirusowym. Miejmy nadzieje że coraz mniej będzie wyskakiwac takich okienek :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coraz częściej mamy do czynienia z młodymi przedsiębiorcami, otwierającymi pierwszy, ale osobiście przez nich traktowany biznes. Nie mogą sobie pozwolić na typową reklamę, więc przekonują ich argumenty przemawiające za marketingiem wirusowym. Miejmy nadzieje że coraz mniej będzie wyskakiwac takich okienek :P

Tego typu reklamy, wcale nie są stosowane przez "młodych przedsiębiorców". Powiedziałbym, że raczej sporadycznie, a bardziej przez większe firmy.

Ponadto na pewno nie jest to marketing wirusowy!

A odpowiadając na pytanie - na pewno jeszcze długo oglądać będziemy reklamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyskakujące okienka, tzw. pop-up'y, są to przeważnie reklamy oraz inne okna, które pokazują się podczas nawigacji po stronach internetowych. Mnie te reklamy tez denerwują. Gdy najeżdża się na nie kursorem, uciekają, a gdy naciska się krzyżyk zamknięcia, odsyłają do następnej strony. Niektóre w ogóle nie mają pola zamknięcia, jest ono nieaktywne bądź pojawia się dopiero po kilkunastu sekundach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyskakujące okinka są bardzo natrętne, bo często po ich zamknięciu pojawiają się kolejne. Nierzadko trzeba się wykazać nie lada sprytem, by zdążyć je pozamykać, nim załadują swoją zawartość. Jest to bardzo popularna forma reklamy więc raczej szybko nie znikną. Czytałem że są jednak programy, które blokują przed nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby ograniczyć liczbę wyskakujących okienek, można skorzystać z funkcji Google Popup Blocker. Ta funkcja paska Google Toolbar pomaga blokować niepożądane wyskakujące reklamy podczas przeglądania witryn internetowych. Reklamy te i dla mnie są denerwujące szczególnie jak musze troche odczekać zanim uda mi sie okienko zamknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy reklamy typu pop-up nie można traktowac jako Spamu? Dla mnie osobiście te reklamy są bardzo uciążliwe i mam nadzieje że wkrótce zrobią z nimi porządek. Jak narazie zgodnie z prawem reklama typu pop-up nie jest zakazana ale jeśli będą pojawiac się skargi to kto wie może to się zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z prawem reklama typu pop-up nie jest zakazana. Jednak w opinii Urzędu, niektóre jej formy – w szczególności okienka internetowe pozbawione funkcji natychmiastowego wygaszenia lub zaprojektowane specjalnie w celu obchodzenia blokad stosowanych w programach antywirusowych posiadających opcję blokady – mogą stanowić istotną ingerencję w sferę prywatności użytkowników sieci. Tego obowiązujące przepisy zakazują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pop-up jest nachalny (należy do tzw. reklam intruzywnych), przeszkadza w normalnym korzystaniu z serwisu, zdarza się, że trudno się go pozbyć - przy próbie zamknięcia otwierają się kolejne okienka. Dlatego internauci pop-upów nie znoszą. W różnych rankingach najbardziej nienawidzonych zjawisk w internecie zajmują one zwykle pozycję w ścisłej czołówce (często zaraz po spamie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą formą wyskakujących okien są otwierające się przy wejściu na stronę internetową reklamy. Zbliżoną, z technicznego punktu widzenia, formą reklamy, o mniejszej uciążliwości dla użytkownika, jest tzw. pop-under – okienko, które jest otwierane w tle, pod bieżącym oknem. Staje się ono widoczne dopiero po zamknięciu, przesunięciu czy zminimalizowaniu głównego okna przeglądarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac to nigdy nie kliknalem na reklame wyskakujaca, nachalna. Chyba ze przez przypadek jak nie dalo sie usunac niechcianej reklamy :)

Help Desk Software

www.slycom.net

c# controls, components

www.componentsdev.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście założyłam swój maleńki , prywatny protest - nie korzystam z usług firm, które zatruwają mi życie spadającymi reklamami. Jest tyle innych ciekawych sposób reklamowania się, a jak widzę wszyscy mają z tą reklamą tylko jedno zajęcie - jak się jej pozbyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działania marketingowe w Internecie rzeczywiście mogą przybrać postać irytujących okienek, które nie można w żaden sposób zamknąć, niestety osoby prowadzące takie działania zdają się nie dostrzegać niechęci, jaką internauci darzą takie nachalne formy reklamy.

Jak widać również w powyższych postach, osoby, które trafią na taką reklamę raczej utwierdzą się w przekonaniu, że nie warto kupować takiego produktu lub usługi.

A raczej nie o to chodzi marketerom. Dlatego jestem gorącym zwolennikiem marketingu szeptanego i wirusowego.

Aby jednak takie działania odniosły skutek konieczne są emocje. Jeśli produkt lub jego reklama jest w stanie wywołać emocje i sprawić że ludzie zaczną przekazywać informację o nim swoim znajomym, wtedy tak naprawdę, firma jest w domu :)

Ludzie nie lubią nijakości, nie będą kupować rzeczy, które już wcześniej kupili, nie będą rozmawiać z innymi osobami o czymś średnim i zwyczajnym.

Dlatego największe szanse na sukces mają produkty, które zdecydowanie się wyróżniają spośród innych. Produkty, które wywołują emocje, o których ludzie mówią, wygrywają.

Wskazówka dla osób planujących rozpocząć działalność: Jeśli chcesz, aby nisza, w której chcesz zacząć działać pozwoliła Ci odnieść sukces, upewnij się, że podjęcie w niej działań rzeczywiście sprawi, że ludziom nie będzie obojętne to, co robisz. I postaraj się robić to nadzwyczaj dobrze.

Nie ma innej drogi: Wyróżnij się albo zgiń! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pełni zgadam się z Łukaszem S.

Dodam tylko, że okienka pop-up będą tak długo, aż przestaną być skuteczne. To, że one się pojawiają oznacza, że nadal są skuteczne.

Faktem jest, że zrobione mało profesjonalnie i zbyt nachalnie bardziej niszczą markę pozytywny wizerunek niż go tworzą. Jednak dobrze przygotowana kampania pop-upów, a przede wszystkim dobrze ztargetowana może przynieść bardzo pozytywne skutki.

Osobiście nie raz skorzystałem z oferty która wyskoczyła w okienku, była to jednak dobrze dobrana do mnie propozycja, wyróżniona w pop-upie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczerze mowiac to nigdy nie kliknalem na reklame wyskakujaca, nachalna. Chyba ze przez przypadek jak nie dalo sie usunac niechcianej reklamy :)

Help Desk Software

www.slycom.net

c# controls, components

www.componentsdev.com

To mnie najbardziej wkurza, że muszę tracić czas na szukanie krzyżyka żeby zamknąć okienko. Niektóre serwisy są tak nafaszerowane tą formą reklamy, że ledwo ruszysz myszką i już oglądasz wyskakujące okienko. To bardzo przeszkadza w przyswajaniu informacji i strasznie wkurza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się oszukiwać, reklama w internecie raczej prędko nie zniknie. Moim zdaniem będzie cały czas ewoluować, a uwaga ich twórców skupi się na dwóch rzeczach - coraz większej jej widzialności i nachalności oraz łamaniu kolejnych filtrów programów typu adblocker. Przecież w końcu żaden producent nie zrezygnuje z reklamy, a internet to potężne medium ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się że Pop-up jest nachalny i to słowo nachalny to za delikatnie powiedziane, nie lubię takich reklam jeżeli otwieram serwis i wyskakuje mi takie badziewie natychmiast zmieniam adres, zgodzę się że strony mogą używać tego ale sporadycznie żeby poprawić swój budżet ale wyskakujące ciągle reklamy niczego dobrego nie wróżą serwisowi. Już producenci wyszukiwarek internetowych pozwalają na wyłączenie obsługi JS -co powoduje że część reklam się nie pokazuje. Ja oczywiście jestem za reklamą w sieci ale tą statyczną gdzieś w rogu lub w stopce. A tak w ogóle to męczą mnie strony typu Flash, JS w których wszystko lata się przesuwa, wtedy odnoszę wrażenie że nie mam kontroli nad taką aplikacją.

Twórcy latających reklam proszę was opamiętajcie się. Dziękuje za uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jakich Wy przeglądarek używacie? :blink: W większości najpopularniejszych przeglądarek jest opcja blokowania wyskakujących okienek (pop-upów), więc wystarczy wejść w ustawienia przeglądarki i taką opcję zaznaczyć, a wszelkie wyskakujące okienka znikną nam z oczu - zamiast nich przeglądarka poinformuje nas, że zablokowała wyskakujace okienko i jeśli chcemy możemy je zobaczyć.

Odnośnie reklam - istnieją też dodatki do przeglądarek blokujące same reklamy (np AdBlock w Firefoksie i AdBlocker w Google Chrome), szczególnie polecam ten drugi bo ma bardzo dobre filtry i działa stabilnie. Tak więc nie rozumiem za bardzo Waszych narzekań na reklamy i pop-upy bo istnieje szereg rozwiązań, które pozwalają się przed takim natręctwem zabezpieczyć. :rolleyes:

A tak w ogóle to cześć wszystkim, bo jestem tu nowy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklamy chcac nie chcac musza sie rozwijac, bo ludzie co raz bardziej sa przyzwyczajeni do migajacych obrazkow, kolorowych napisow i potrafia juz takie rzeczy omijac podswiadomie.

Duzo ciekawych rozwiazan reklamowych proponuje nam zachod. Wiele z nich dopiero sa wdrazane w Polsce. Chociazby ruszajace sie narozniki lub inne metody zdobywania adresow e-mail itd. No, ale cokolwiek by ludzie nie wymyslili, predzej czy pozniej i tak sie do tego przyzwyczaimy ;]

--

Chcesz mieć więcej użytkowników twojej strony? Zarabiać jeszcze więcej? Zleć nam copywriting! Z pewnością będziesz zadowolony!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reklama jest cudna, ale ona może równie dobrze przypominać Lecha jak i Jaruzelskiego, który równie sztywno na swoim siedzisku siedział.

Ja nie wie, na pewno mam inny system wartości niż chłopaczki z PiSu... nie wiedzę obrazy, do czego tu się można przyczepić? Chociaż mógłby trochę pomlaskać jeszcze. xDDD

Ach te łapki... xDDD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Reklama jak najbardziej jest potrzebna.

Uważam iż z czasem reklama będzie coraz bardziej interaktywna, dopasowana do indywidualnego odbiorcy. Spam i typowe wyskakujące okienka zaczną powolutku znikać z rynku reklam - gdyż społeczeństwo wyuczyło się już technik obronnych przed taką reklamą.

Coraz większy będzie rynek reklamy w wyszukiwarkach - to tam odbiorca ma wpływ na to co chce oglądać

Wzrost jest przewidziany również w segmencie reklam wirusowych, marketing szeptany (możemy spodziewać się coraz to więcej porywających historii wywołujących pozytywne emocje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już można powiedzieć że reklamy typu pop up nie są zbyt dobrym pomysłem. Po pierwsze ich koszty są spore a efekty według mnie bardzo kiepskie w stosunku do ceny. Lepiej inwestować reklamę płace za klik np w link czy baner, wtedy mamy pewność że klient może być choć trochę zainteresowany naszą ofertą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie najwyższy czas na zniknięcie wyskakujących okienek z reklamą. Bardziej skuteczne a zarazem dużo tańsze są inne techniki reklamy internetowej jak np pozycjonowanie. Radzę skupić się właśnie na tym sposobie ponieważ co bardziej wtajemniczeni mogą sobie ją sami zastosować a nieznającym się na tego typu zabiegach polecam zlecenie ich profesjonalistom. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem studentką III roku Zarządzania i piszę pracę na temat wpływu reklamy internetowej na zachowania konsumentów. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie poniższej ankiety dotyczącej tego tematu. Ankieta jest krótka, prosta i nie zajmie dłużej niż 5 min, a dla mnie będzie to wielka pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

http://www.ankietka.pl/ankieta/55336/wplyw...onsumentow.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie najwyższy czas na zniknięcie wyskakujących okienek z reklamą. Bardziej skuteczne a zarazem dużo tańsze są inne techniki reklamy internetowej jak np pozycjonowanie. Radzę skupić się właśnie na tym sposobie ponieważ co bardziej wtajemniczeni mogą sobie ją sami zastosować a nieznającym się na tego typu zabiegach polecam zlecenie ich profesjonalistom. ;)

Zgadzam się z tym w całości. Poza tym wiele przeglądarek internetowych ma mnóstwo filtrów antyspamowych (min blokowanie wyskakującyh okienek ) tak więc wiele użytkowników nawet nie zauważy takiej reklamy.

Najlepsza jest według mnie inwestycja w pozycjonowanie oraz reklama w google.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się