Zaloguj się, aby obserwować  
ernest

SMS marketing - skuteczność

Recommended Posts

Mam dosyć dużą, rozbudowaną bazę nr telefonów do klientów. Nie chcę podawać szczegółów, ale jest to ilość liczona w tysiącach. Pytanie, czy można to wykorzystać do celów marketingowych? Czy potrzebne są jakieś dodatkowe zgody, oświadczenia, czy wystarczy zwykłe zaakceptowanie regulaminu, który można w przyszłości rozszerzyć o fakt, możliwości użycia danych do celów marketingowych... Kolejna sprawa, to w jaki sposób wykonać taką masową wysyłkę? Bo przecież nie z własnego nr telefonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porównując to z innymi formami marketingu, SMS marketing rzeczywiście daje pewną przewagę. SMS-y odbiera przecież każdy. Nie ma czegoś takiego (a przynajmniej w większości przypadków nie ma), jak automatyczne przekierowywanie wiadomości SMS do spamu (tak jak to się dzieje chociażby w przypadku wiadomości e-mail).

Na rynku dostępne są różne usługi takie jak ta od Freshmail, przy pomocy której można efektywnie realizować wysyłkę SMS-ów. SMS-ów które będą odpowiednio spersonalizowane, dodana zostanie indywidualna nazwa nadawcy itd. Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://freshmail.pl/wysylka-sms/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jak to wygląda od strony technicznej?  Że wrzucam swoją bazę danych do systemu i realizuję wg wcześniej zaplanowanego scenariusza? Moge sobie ustawić wysyłkę w określonym dniu? No i najważniejsze - jak to wygląda cenowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od strony technicznej, to najlepiej gdybyś tam do nich napisał lub zadzwonił, to Ci tam wyjaśnią co i jak. Od siebie dodam, że system jest w taki sposób stworzony, aby był łatwy i intuicyjny i taki jest.

Masz tam kilka opcji konfiguracyjnych o których wspominałem wcześniej. Koszt - zależy od wielkości wysyłki. Cennik też masz na stronie, bądź dogaduj się indywidualnie, jeżeli chciałbyś to zrobić na naprawdę dużą skalę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj marketing SMS odbierany jest jako nachalny, więc polecam ostrożnie z tym postępować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.05.2019 o 11:03, AlicjaM napisał:

Zazwyczaj marketing SMS odbierany jest jako nachalny, więc polecam ostrożnie z tym postępować

 

Zgoda! Ważne aby robić SMS marketig z głową. 

Najważniejsza zasada to wysyłać SMSy wyłącznie do tych osób, które wyraziły chęć ich otrzymywania . Jedyne słuszne rozwiązanie to samodzielne budowanie bazy odbiorców. Kupne bazy odpadają!

W przypadku SMS wysyłamy tylko naprawdę ważną lub wartościową treść!

Jeśli panujemy wysyłać SMSy marketingowe często, przykładowo raz w tygodniu to trzeba pomyśleć o umożliwieniu łatwego wypisu z naszej listy. Przykładowo w niektórych wysyłkach link do strony z wypisem, albo obsługa SMS zwrotnego "STOP", "NIE", "WYPISZ", etc. Wpadnięcie w półapkę otrzymywania SMSa (najlepiej codziennie) z którego wypisanie się wymaga kilku telefonów, maili jest strasznie wkurzajace dla  każdego.

 

  

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować