Zaloguj się, aby obserwować  
seBa

Sklep komputerowy i internetowy.

Recommended Posts

Witam na forum :)

Jestem młodym studentem, jednakże chciałbym rozkręcić swój pierwszy biznes. Jako że studiuje informatykę oraz doskonale znam się na sprzęcie komputerowym chciałbym założyć biznes związany właśnie z tą branżą.... Sklep powstał by w prawie 200 tysięcznym mieście albo w internecie :). Jednakże wiem że utrzymanie internetowego sklepu jest bardzo trudne ze względu na bardzo niskie marże oraz dużą konkurencję dlatego moje pytanie brzmi czy opłacało by się połączyć te dwa pomysły ? Jako, że jestem studentem musiał bym zatrudnić pracownika. Czy ktoś orientuje się jakie były by koszta takiej inwestycji? Poza tym na jaką kwotę mogę liczyć, jeżeli niestety nie posiadam zbyt dużego wkładu własnego?

Co do samego sklepu, jego koncepcja była by troszkę inna niż ta standardowa. Wiadomo nie każdy produkt jest godny polecenia, u mnie można by się zaopatrzyć tylko w te które dostały by pozytywne opinie w recenzjach na różnorakich stronach o branży IT. Oprócz tego skupił bym się głównie na akcesoriach do overclockingu czy alternatywnych, ciężko jeszcze dostępnych poza internetem, sposobach chłodzenia PCetów. Oferował bym gotowe komputery w paru kategoriach takich jak choćby niskobudżetowych czy "ready for overclocking", które składały by się z komponentów szczególnie podatnych na podkręcanie. Tutaj pojawia się kolejne "ale", wiadomo, że w takim przypadku zwiększa się ryzyko zniszczenia sprzętu przez klienta. Moje pytanie, jak wygląda sprawa gwarancji? Jeżeli sprzęt się uszkodzi kto ponosi odpowiedzialność zapłacenia kosztów w związków z wymianą produktu?

Ostatnim pomysłem byłby dział marketingowy, czyli różne konkursy np raz na kwartał, czy własna strona z recenzjami i newsami. Wiadomo obracał bym się w gronie studentów, pomoc za drobne upusty mogła by być owocna.

Mam na koniec jeszcze pytanie czy moglibyście mnie nakierować od czego mam zacząć?