Startup ma wiele definicji, jednak najczęściej kojarzony jest z innowacyjnością i technologicznymi rozwiązaniami. Przyjęło się również mówić, że założenie startupu zaczyna się od pomysłu. Sprawdzamy o czym należy pamiętać, zanim wejdziemy w taki biznes.
Według raportu Ecosystem Compass: Poland 2023 w Polsce działa już ponad 3300 startupów. Choć wyróżniamy się na tle Europy Środkowo-Wschodniej, to nadal odbiegamy od rynku zachodniego. Dla porównania w Niemczech funkcjonuje 20 600 startupów, a w Wielkiej Brytanii ta liczba przekracza 40 tys. Na rynku powstaje coraz więcej innowacyjnych pomysłów, które mają szansę odnieść nie tylko sukces lokalny, ale również globalny. Co więcej, polskie technologie czy narzędzia podobają się również zagranicznym inwestorom.
Jednak zanim zdecydujemy się na założenie startupu, warto pamiętać o kilku kluczowych kwestiach. Szymon Janiak, współzałożyciel funduszu Czysta3.vc, który przeanalizował setki pomysłów na młody, innowacyjny biznes, mówi jakie rzeczy są kluczowe na początku.
„Przede wszystkim powinniśmy zweryfikować, czy nasz pomysł ma szansę przyjąć się na rynku. Wielu founderów nie robi nawet podstawowego researchu, po czym okazuje się np. że podobne rozwiązania już istnieją lub klienci takowych nie chcą. Warto zatem zacząć od podstaw przeszukać sieć, porozmawiać z ekspertami z branży czy konkurencją. Im więcej wiedzy będziemy mieć, tym lepiej” – mówi dla MamBiznes Szymon Janiak.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)