Przedsiębiorcy planujący zagraniczną ekspansję mogą pozyskać na ten cel nawet 425 tys. zł dotacji. Niebawem rusza szósta edycja programu Go to Brand realizowanego przez PARP. W poprzednich naborach o dofinansowanie ubiegało się ponad 4 tys. podmiotów.
Na początku lutego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpocznie przyjmowanie wniosków w ramach konkursu z poddziałania 3.3.3 POIR „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”. Kto może się ubiegać o środki i na jakich zasadach przyznawane jest wsparcie?Jaka kwota i dla kogo program Go to Brand?
Przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem finansowego zastrzyku wspierającego międzynarodowy rozwój musi prowadzić działalność w branżach o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Preferowane są podmioty z takich obszarów jak: IT, ICT, farmacja, biotechnologia, energetyka czy moda. Wspólnym mianownikiem wszystkich wniosków, które chcą z powodzeniem przebrnąć cały proces oceny musi być innowacyjność produktu. Celem programu jest bowiem wspieranie podmiotów, które poprzez budowanie swojej rozpoznawalności będą także promowały brand Polski na całym świecie. O dofinansowanie w ramach poddziałania mogą ubiegać się wyłącznie MŚP, które prowadzą działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru. Maksymalna kwota, którą firma może pozyskać wynosi 425 670 zł. Łączna wartość zgłaszanego przez przedsiębiorstwo projektu nie może przekroczyć 1 mln zł. Od firmy ubiegającej się o dofinansowanie z Go to Brand wymagany jest wkład własny na poziomie minimum 15 proc. wartości projektu. Dofinansowanie mogą otrzymać projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych wnioskodawcy (wyrobów/usług). Mowa o udziale w targach i innych wydarzeniach, które zwiększają rozpoznawalność brandu poza Polską.Na co można wydać dotację?
Wnioskodawca może złożyć maksymalnie trzy wnioski o dofinansowanie w konkursie. Jednak każdy ze złożonych wniosków musi dotyczyć innej marki produktowej oraz wnioski muszą obejmować uczestnictwo w różnych branżowych programach. W zależności od rodzaju projektu przedsiębiorca może wnioskować o dofinansowanie m.in.: - kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie - podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach (np. diet, noclegów, przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejskiej) - transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach (np. zakup biletów, ubezpieczenie bagażu, koszty odprawy celnej, spedycji - usług doradczych związanych z przygotowaniem do targów - reklamy w mediach targowychSzukasz kapitału na założenie firmy? Oto skąd wziąć pieniądze w 2020 roku
Komentarze
Trwonienie publicznych środków ! Kasa dla znajomków .