Są miliony do wzięcia dla twórców gier. Jakie pomysły otrzymały pieniądze?
Działasz w obszarze gier i szukasz finansowania do realizacji nowej produkcji? A może dopiero masz pomysł na grę, która podbije nie tylko polski rynek? Niedługo nabór w programie GameINN. W ramach inicjatywy do twórców gier trafi pula 100 mln zł. Jakie pomysły otrzymały wsparcie w poprzednich naborach?
To już czwarta edycja inicjatywy finansowanej z unijnego programu Inteligenty Rozwój w ramach priorytetu „Wsparcie prowadzenia prac B+R przez przedsiębiorstwa”. Projekt skierowany jest do branży gamingowej, której wartość w Polsce szacowana jest na ponad 2 mld zł. O ten kawałek szybko rosnącego tortu powalczyć mają beneficjenci programu GameINN. Do tej pory do twórców gier trafiło w ten sposób już blisko 300 mln zł.
Dla kogo GameINN i jaka kwota do wzięcia?
O finansowe wsparcie z programu GameINN mogą się ubiegać zarówno pojedyncze przedsiębiorstwa, jak i konsorcja przedsiębiorstw. Trzecią grupą podmiotów do, których skierowana jest inicjatywa są także konsorcja z udziałem jednostek naukowych. Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych zgłaszanego projektu to 400 tys. zł. Maksymalny poziom środków, o które ubiega się dany podmiot nie może z kolei przekroczyć 20 mln zł. Zgłaszany projekt musi obejmować eksperymentalne prace rozwojowe. Natomiast wysokość kosztów kwalifikowanych prac przed wdrożeniowych nie może przekroczyć 20% całkowitych kosztów kwalifikowanych projektu.
Uroczyście ogłosiliśmy czwartą edycję programu sektorowego #GameINN. Na wsparcie projektów w sektorze #gamedev przeznaczyliśmy 100 mln zł z #FunduszeEuropejskie #POIR. Nabór wniosków potrwa od 16 grudnia 2019 r. do 16 marca 2020 r.
Więcej ➡️ https://t.co/LqEuthsNax pic.twitter.com/oyP7BUAmRd
— NCBR (@NCBR_pl) November 20, 2019
Dofinansowanie
Poziom dofinansowania:
1) na realizację badań przemysłowych i prac rozwojowych:
– dla mikro- i małego przedsiębiorcy:
– 70% – 80% kosztów kwalifikowanych w zakresie badań przemysłowych oraz
– 45% – 60% kosztów kwalifikowanych w zakresie prac rozwojowych;
– dla średniego przedsiębiorcy:
– 60% – 75% kosztów kwalifikowanych w zakresie badań przemysłowych oraz
– 35% – 50% kosztów kwalifikowanych w zakresie prac rozwojowych.
– dla przedsiębiorcy innego niż MŚP:
– 50% – 65% kosztów kwalifikowanych w zakresie badań przemysłowych oraz
– 25% – 40% kosztów kwalifikowanych w zakresie prac rozwojowych.
– dla jednostki naukowej – do 100% kosztów kwalifikowanych (w przypadku, gdy projekt
jest realizowany w ramach działalności niegospodarczej jednostki).
2) na realizację prac przed wdrożeniowych:
– de minimis – 90% kosztów kwalifikowanych tych prac;
– usługi doradcze dla MŚP – 50% kosztów kwalifikowanych tych prac
Jakie pomysły uzyskały wsparcie?
Konkurs realizowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, które podkreśla, że w projekcie mogą wziąć udział nie tylko twórcy gier, ale szeroko rozumiana branża gamingowa. W poprzednich naborach dofinansowanie otrzymali mn.in twórcy wielokierunkowej bieżni mającej zastosowanie w grach wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Wsparcie w GameINN uzyskali także pomysłodawcy gry pomagającej w terapii i rehabilitacji pacjentom po udarze. Również platforma z grami VR dla osób niewidomych oraz słabo widzących otrzymała środki w ramach poprzednich edycji.
W ramach czwartej edycji programu GameINN Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przygotowało pulę 100 mln zł. W trzech konkursach do NCBR wpłynęło łącznie 245 wniosków o dofinansowanie (72 w I konkursie, 90 w II konkursie i 83 w III konkursie). Czwarty nabór ruszy 16 grudnia. Przedstawiciele branży gamingowej mogą zgłaszać projekty do 16 marca 2020 roku.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
Nowoczesny budynek biurowy - na co zwrócić uwagę przy kupnie? (materiał partnera)
-
„Dopóki nie przyszła do nas pierwsza firma farmaceutyczna, nie chciałam prowadzić swojego startupu. Nawet nie miałam takich planów” – Kinga Matuła, założycielka QurieGen
-
„Mamy w portfelu blisko 20 perspektywicznych spółek, z którymi pozyskujemy kolejne rundy finansowania lub planujemy wyjścia z inwestycji” – Aleksander Kłósek, Managing Partner YouNick Mint
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024
-
Z miłości do zdrowej żywności. VegeLIO tworzy duet międzypokoleniowy, który chce zmieniać nawyki Polaków