Jakie domeny wybierają polscy przedsiębiorcy?
Polskie firmy przed założeniem strony internetowej zawsze stają przed dylematem, jaką domenę wybrać. Jak wynika z Krajowego Rejestru Domen polska domena .pl zajęła w ubiegłym roku 10. miejsce na świecie.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2018/01/6e16018c9b8529-thumb-1200.jpg)
Foto: thetaXstock
Do końca trzeciego kwartału ubiegłego roku zarejestrowano 677 154 domen z końcówką .pl. Jednocześnie była ona najpopularniejsza z pośród wybieranych domen przez przedsiębiorców w Polsce – wynika z raportu Krajowego Rejestru Domen.
Polska końcówka w adresie strony internetowej jest dość popularna. Domena .pl w ubiegłym roku zajęła 10. miejsce na świecie oraz 6. w Europie. Jak wynika z przeprowadzonego badania to polska domena w 2017 roku cieszyła się największą popularnością wśród przedsiębiorców.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/03/1.jpg)
Fot. NASK PIB
Spośród wszystkich nowych rejestracji wykonanych w 2017 roku, 91 proc. dotyczyło abonentów z Polski. Pozostałe 9 proc. zarejestrowano na rzecz zagranicznych abonentów z siedzibą m.in. na Cyprze, Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Chin. Jeśli chodzi o Polskę to najczęściej domena ta rejestrowana była przez podmioty zlokalizowane w województwie mazowieckim, zaś najmniej nowych rejestracji z domeną .pl pojawiło się w województwie świętokrzyskim.
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2019/03/2.jpg)
Fot. NASK PIB
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?