Jakie domeny wybierają polscy przedsiębiorcy?
Polskie firmy przed założeniem strony internetowej zawsze stają przed dylematem, jaką domenę wybrać. Jak wynika z Krajowego Rejestru Domen polska domena .pl zajęła w ubiegłym roku 10. miejsce na świecie.
Do końca trzeciego kwartału ubiegłego roku zarejestrowano 677 154 domen z końcówką .pl. Jednocześnie była ona najpopularniejsza z pośród wybieranych domen przez przedsiębiorców w Polsce – wynika z raportu Krajowego Rejestru Domen.
Polska końcówka w adresie strony internetowej jest dość popularna. Domena .pl w ubiegłym roku zajęła 10. miejsce na świecie oraz 6. w Europie. Jak wynika z przeprowadzonego badania to polska domena w 2017 roku cieszyła się największą popularnością wśród przedsiębiorców.
Spośród wszystkich nowych rejestracji wykonanych w 2017 roku, 91 proc. dotyczyło abonentów z Polski. Pozostałe 9 proc. zarejestrowano na rzecz zagranicznych abonentów z siedzibą m.in. na Cyprze, Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Chin. Jeśli chodzi o Polskę to najczęściej domena ta rejestrowana była przez podmioty zlokalizowane w województwie mazowieckim, zaś najmniej nowych rejestracji z domeną .pl pojawiło się w województwie świętokrzyskim.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet