Firma nie jest po to, aby szukać winnych i ich karać
Dopóki konkurowaliśmy ilością i ceną to folwarki biznesowe funkcjonowały skutecznie. Jeżeli mamy konkurować poprzez nowe technologie oraz lojalność klientów i dostawców, to menedżerowie muszą zmienić swoje podejście do pracowników.

Fot. Shutterstock/ dokurose
– Przeżywamy w Polsce paradoksy intrygujące mnie jako psychologa społecznego i biznesu: zbudowaliśmy „zieloną wyspę”, przetrwaliśmy kryzys i jednocześnie zachowywaliśmy do niedawna w naszych firmach feudalne relacje — mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Jacek Santorski, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa. – Nasi przedsiębiorcy byli bardzo pracowici, mieli wizję, ale jednocześnie wyciskali z ludzi to, co ma być uzyskane, zamiast pozyskać opinie pracowników i zachęcić ich do udziału we współzarządzaniu.
Pokolenie 30-latków ma już zupełnie inne oczekiwania. Przy rekordowo niskim bezrobociu bardzo zmienił się rynek pracy.
– Obecnie coraz więcej firm konsultuje swoje projekty z pracownikami, powstaje atmosfera prawdy, dotycząca także wyjaśniania przyczyn porażek, ale już nie po to, aby szukać winnych i ich ukarać — wyjaśniał J.Santorski podczas konferencji „Dobra Luksusowe – mieć czy być”, zorganizowanej w budynku Złota 44 w Warszawie.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Wiele firm może zostać ukaranych za naruszenie praw. Część z nich o tym nie wie
- Nowe obowiązki dla firm dotyczące podatków. Kara grzywny wzrosła do ponad 21 mln zł
- Firmom brakuje rąk do pracy. Coraz chętniej sięgają po młodych pracowników z Ochotniczych Hufców Pracy
MarketNews24
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rynek start-upowy powoli zaczyna odczuwać spowolnienie
-
Finansowy zastrzyk dla początkujących start-upów od UE. W drugim kwartale ’23 ruszą pierwsze konkursy
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
-
Startup Poland bada polskie startupy. Wypełnij ankietę