Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Firmy nieświadomie psują sobie reputację w internecie

– Wielu przedsiębiorców robi sobie krzywdę, bo nie ma świadomości, że nie ma neutralnych działań w internecie – mówi Tomasz Kuzak, twórca startupu INFORMATION DESIRED, który zajmuje się pozyskiwaniem klientów przez internet.

Fot. YAY Foto/ Labunskiy K.

– Weźmy jako przykład e-mail marketing, czyli w zasadzie spam – wysyłanie informacji, o które odbiorcy nie prosili. Przedsiębiorca myśli sobie: wyślę 10 mln e-maili, może ktoś zadzwoni, może coś sprzedam, w najgorszym wypadku stracę wartość wynagrodzenia dla firmy, która to dla zrobiła. Tymczasem każdy taki spam to jest zabranie cząstki czyjegoś czasu. Jakiejś części ludzi zapada to w pamięć, a firma ma zbudowany wizerunek desperata, który usilnie stara się wepchnąć swoje usługi, co w konsekwencji jest niezbyt korzystne dla przedsiębiorcy – tłumaczy Tomasz Kuzak.

Innym przykładem są działania zmierzające do wygenerowania bardzo dużego ruchu na stronie, czyli np. tzw. działania SEO, których podstawą jest skierowanie ruchu na stronę www bez podłoża informacyjnego. – Nieważne jest, kto, z czym i po co przychodzi, ważne, żeby wszedł na stronę i zadzwonił. Ale przecież nawet, jeśli na stronę www przedsiębiorcy wejdzie milion osób i część z nich złoży zapytania ofertowe, to najczęściej firma tylko zmarnuje czas na odpowiedź, bo mało który klient ostatecznie zdecyduje się na usługę – podkreśla Kuzak. – To dlatego, że klienci wcale nie powinni trafić do tego przedsiębiorcy, bo nie potrzebują jego usług, nastąpiło jedynie sztuczne przekierowanie go dla podbicia statystyk odwiedzin strony www, ale żadna ze stron nie ma z tego korzyści – dodaje Tomasz Kuzak.

Co więc należy zrobić, żeby rzeczywiście pozyskiwać klientów przez internet? – Przedsiębiorca powinien dostarczyć precyzyjne informacje o tym, co robi, w jaki sposób pracuje, jaki kształt mają realizowane przez niego usługi, po to, żeby klienci, którzy szukają określonych usług przez internet, jeszcze zanim zadzwonią do przedsiębiorcy, mieli niemal 100 proc. pewność, że chcą coś kupić właśnie od tej firmy – wyjaśnia Kuzak.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

MarketNews24

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.