Kulczyk: Zdrowa konkurencja na „rynku start-upu”
– Konkurencja jest zdrowa i dobra. Najważniejsze, by działała na równych zasadach. Im więcej będzie takich inicjatyw, tym lepiej zarówno dla start-upów, jak i inwestorów – tak Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments komentuje w Pulsie Dnia wysyp inicjatyw venture capital i promujących start-upy w Polsce.
Sam Kulczyk uruchomił w tym roku akcelerator dla biznesów technologicznych pod nazwą InCredibles. Ale on sam nie traktuje tej inicjatywy jako plebiscytu na najlepszy start-up. – Masterchef ma wyłonić wybitnego kucharza, my nie chcemy wyłaniać zwycięzcy w ramach akceleratora InCredibles, tylko pomagać przedsiębiorcom. To nie jest konkurs – tłumaczy.
– Chciałbym pokazać, że w Polsce są pieniądze, ale to nie pieniądze są tym, co na rynku jest dziś najbardziej potrzebne. Najbardziej potrzebny jest odpowiedni mentoring i to, że te start-upy mogą w sposób transparentny otrzymać pomoc. Zależy nam na tym, żeby rozwijać rynek, zmieniać mentalność, bo start-upy są nieodłączną i potrzebną częścią ekosystemu biznesowego w Polsce – mówi.
Sebastiana Kulczyka pytamy też o jego decyzje inwestycyjne w ostatnim czasie, o to czy uprawnione jest mówienie o „rynku start-upu” w Polsce oraz o dalsze losy wyłonionych w ramach InCredibles firm.
Paweł Sołtys
Bankier.tv
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością
To jedna z ważniejszych spraw. Dobrze, że konkurencja jest bo to napędza całą branżę. Kulczyk rozumie rynek