5 sprawdzonych pomysłów na letni biznes

Czasami ciekawy pomysł na biznes to za mało. Brak zapotrzebowania na dany produkt lub usługę z reguły przesądzają o porażce firmy. Silnym stymulatorem popytu jest jednak pogoda. Przedstawiamy pięć biznesów, które zdają egzamin w czasie upałów.


foto: thinkstock

Szukasz pomysłu na biznes, który nie spali na panewce? W wakacje powstaje rynkowa nisza dla niektórych rodzajów działalności. To pole do popisu dla przedsiębiorczych osób, które mają dobry refleks, kreatywne pomysły i środki na ich realizację.

1. Zimne lody dla ochłody

Nie ma wśród nas chyba osoby, która nie rozpoznałaby charakterystycznego klaksonu furgonetki z lodami. Zawsze przyciągał zaciekawione dzieci, które nakłaniały rodziców do zakupu lodów. Ceny takich samochodów-chłodni rozpoczynają się już od ok. 11 tys. zł.

» ABC zakładania firmy

Natomiast na stronie internetowej www.lody.com.pl można obejrzeć katalogi i cenniki dystrybutorów technologii dla lodziarni. Te są jednak nieco droższe. Sama maszyna do ubijania śmietany kosztuje prawie 9 tys. zł – według informacji od jednej z firm zajmujących się zaopatrzeniem piekarni, cukierni i lodziarni. Zarobić można też na zwykłym lodzie w kostkach albo w blokach. Za 2 kg kostek trzeba zapłacić u jednego z producentów 6,48 zł. Paczka efektownych kul lodowych do drinków to już wydatek rzędu 19,44 zł. Firma ta ma również w swojej ofercie opakowania izotermiczne, odzież chłodzącą, foremki silikonowe i akcesoria barmańskie. Więcej informacji o tym rodzaju działalności można uzyskać na stronie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Lodu Paczkowanego EPIA www.europeice.com.

2. Wiatraki nie tylko w Holandii

Jak wynika z informacji PGK System, ceny przydomowych elektrowni zaczynają się już od 12 tys. zł (przy mocy 1,0 kW). Jeżeli jednak dysponujemy większymi środkami, możemy wybudować farmę wiatrową i zarabiać na sprzedaży zielonej energii do sieci. O tym, jak to zrobić w praktyce, pisze założyciel strony internetowej www.energiazwiatru.com.pl. Przestawia tam ideę wspólnego inwestowania w taki biznes, bo, jak twierdzi, „mądrzej jest mieć po 10 procent w 10 wiatrakach niż 100 procent w jednym”.

Przeczytaj: Niecodzienny pomysł na biznes polskich absolwentów

Wiatraki to nie tylko zielona energia. Gdy doskwierają nam upały, a w domu nie mamy klimatyzacji, to częściej niż poza sezonem jesteśmy skłonni kupić takie urządzenie do chłodzenia pomieszczeń. Hurtowa cena wentylatora stojącego to ok. 80 zł (informacje z hurtowni internetowej www.ekwasek.pl ). Możemy też kupować gotowe palety, po 10 sztuk (www.solostocks.pl ). W sezonie sprzedawca może sobie pozwolić na wyższą marżę, a produkt mimo to będzie się cieszył zainteresowaniem nabywców.

3. Remonty

Wielu Polaków przeznacza swój urlop na zrobienie remontu w domu. Jedni mówią o tym z ironią, a inni myślą, jak na tym zarobić. Ceny takich usług różnią się w zależności od zakresu, typu remontowanego obiektu, ilości zleconych prac oraz warunków na budowie. Jedna z firm, która zajmuje się pracami remontowymi, umieściła na swojej stronie internetowej cennik. Za wykonanie gładzi gipsowych wraz z materiałem inkasuje 26 zł za mkw., bez materiału kosztuje to 21 zł za mkw. Zrywanie starych tapet to 4 zł za mkw., czyli tyle samo co gruntowanie. Za tapetowanie ścian fachowcy liczą sobie 10 zł za mkw.; malowanie drzwi z materiałem – 62 zł za mkw. Droższe jest kafelkowanie, bo za jeden mkw. trzeba zapłacić 50 zł, i montaż drzwi – 200 zł za sztukę. Takie firmy z reguły świadczą usługi kompleksowo, a więc zatrudniają fachowców nie tylko od tapetowania, czy kafelkowania, ale również zajmujących się pracami wykończeniowymi czy docieplaniem budynków.

4. Serwis rowerów

Największe oblężenie przeżywają co prawda na początku sezonu, kiedy wszyscy niedzielni rowerzyści oddają swój sprzęt do przeglądu. Nie każdy przecież potrafi samodzielnie wymienić dętkę, wyregulować hamulce i przerzutki czy nasmarować łańcuch. W sezonie zleceń też nie brakuje. Jak mówi założyciel serwisu rowerowego Kocot Bike, w jego firmie dziennie w sezonie serwisują nawet 10 rowerów. Są też autoryzowanym sprzedawcą markowych rowerów. Ceny usług są zróżnicowane, w zależności od skali naprawy i ilości zużytych materiałów. Właściciel przyznaje jednak, że nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać nawet kilka sezonów, bo narzędzia są bardzo kosztowne. Jest jednak dobrej myśli, bo jazda na rowerze, zwłaszcza w dużych miastach, jest ostatnio bardzo modna.

»Załóż firmę tylko na wakacje. To możliwe!

5. Drobna gastronomia

W tym przypadku kluczowym czynnikiem stymulującym popyt, poza słoneczną pogodą, jest dobra lokalizacja. W nadmorskich kurortach, a także w popularnych górskich miejscowościach dużym zainteresowaniem cieszą się budki z hamburgerami, goframi i daniami z grilla. Producenci w branży fast foodów wychodzą naprzeciw przedsiębiorcom. Dostęp do lokali w dobrym punkcie jest ograniczony? To żaden problem, bo producenci mają w swojej ofercie tzw. kontenery i wózki gastronomiczne.

Żeby je ustawić, wystarczy zgoda urzędu miasta albo zarządcy danego obiektu handlowego. Najprostsza przyczepa do sprzedaży hot dogów, kebabów i hamburgerów kosztuje ok. 40 tys. zł – wynika z informacji handlowej firmy Bodex. Wózek gastronomiczny to wydatek rzędu ok. 13,5 tys. zł. Można też kupować sprzęt na rynku wtórnym, gdzie jest znacznie taniej. W dobrej lokalizacji można dziennie sprzedać nawet 200 ciepłych kanapek. Jeśli za jedną sztukę zainkasujemy 5 zł, to przy założeniu, że pracujemy przez siedem dni w tygodniu, możemy uzyskać przychód na poziomie 30 tys. zł.

Lato to niewątpliwie dobry czas dla osób, które chcą je przeznaczyć na rozkręcanie biznesu. Wachlarz pomysłów jest szeroki. Duże szanse powodzenia mają też osoby, które zdecydują się zajmować ogrodnictwem, wycieczkami krajoznawczymi, wypożyczaniem sprzętu sportowego albo sprzedażą towarów, które cieszą się dużym powodzeniem w ciepłych miesiącach, jak choćby okulary przeciwsłoneczne, ręczniki plażowe czy japonki. Jednorazowa inwestycja może przynosić zysk przez wiele sezonów.

– 10 pomysłów, które dowodzą, że Polak potrafi

– 10 studenckich pomysłów na biznes

Justyna Niedbał
Bankier.pl

j.niedbal@bankier.pl

Komentarze

liike

18 sierpnia 2013 Odpowiedz

Biznes nie koniecznie na lato, ale na pewno na czasie to firma zajmująca się recyklingiem. Jak zarabiać na śmieciach, odpadach http://starlit.pl/zalozenie-firmy-recyklingowej/

nmkj

20 sierpnia 2013 Odpowiedz

W dobrej lokalizacji można dziennie sprzedać nawet 200 ciepłych kanapek. Jeśli za jedną sztukę zainkasujemy 5 zł, to przy założeniu, że pracujemy przez siedem dni w tygodniu, możemy uzyskać przychód na poziomie 30 tys. zł.

Coś nie rozumiem, czy aby nie za dużo czy może ja źle liczę?

Adrian

21 sierpnia 2013 Odpowiedz

Dosyć znane pomysły i bardzo popularne, pomysl to dopiero początek, warto się zastanowić czy ma realne szanse na przetrwanie trudnych czasów, jak ktoś chce zobaczyć od czego zacząć jak dobrać pomysł na biznes 2013 to proszę wejdź na http://finansefakty.pl/biznes/pomysl-na-biznes-2013-od-czego-zaczac/

marcin303

2 września 2013 Odpowiedz

ostatnio głęboko zastanawiam się nad otworzeniem myjni mobilnej w swoim mieście, nawet widziałem korzystną ofertę na sprzęt od producenta 7 car

Praca Zdalna

30 października 2013 Odpowiedz

Poszukujesz pracy, chcesz dorobić do pensji? Ta oferta jest dla Ciebie! Kliknij i przekonaj się że zarabianie pieniędzy może być dziecinnie proste: http://socialmediabar.com/poradnik-zarabianie

md_consulting@gazeta.pl

4 listopada 2013 Odpowiedz

Sprzedam fimę organizaującą śluby i wesela . Super fima super cena .kontakt md_consulting@gazeta.pl

labirynt24

16 grudnia 2013 Odpowiedz

bez komentarza

ramona

29 kwietnia 2014 Odpowiedz

Potrzebujesz adwokata? mam dla Ciebie świetne rozwiązanie! Polecam Kancelarie Radcy Prawnego IURIS z siedzibą w Wałbrzychu. W ramach prowadzonej działalności oferują kompleksową obsługę prawną na rzecz podmiotów gospodarczych oraz osób indywidualnych. To profesjonaliści, którzy chcą pomóc rozwiązać problemy. Gwarantuje 100% zadowolenie po skorzystaniu z usług IURIS. Zachęcam do sprawdzenia na stronie http://kancelariaiuris.pl/

Addis

26 sierpnia 2014 Odpowiedz

A dlaczego tylk ona wakacje? Mowie tu o mobilnej gastronomii. Odkąd zainwestowaliśmy w przyczepę od bannertów to prowadzimy interes cały rok. Na dobre wędzone wedliny popyt jest non stop, zwłaszcza przy nawale tego chemicznego syfu w marketach.

Komentarze

Aby dodać komentarz Zaloguj się lub Zarejestruj w MamBiznes.pl