Ponad 450 tys. zł dofinansowania dla firmy na ekspansję zagraniczną. Został tydzień na złożenie wniosku

Już tylko tydzień został przedsiębiorcom na złożenie wniosku o dofinansowanie wyjazdu na targi i wydarzenia odbywające się wokół EXPO 2020.  Wsparcie w wejściu na takie rynki krajów Zatoki Perskiej firma może pozyskać ponad 450 tys. zł. Nabór wniosków trwa od miesiąca.

W ramach programu Go To Brand organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości firmy mogą pozyskać środki finansowe na zagraniczną ekspansję. Pula środków do rozdysponowania sięga 50 mln zł. Ostateczny termin złożenia wniosku mija 29 marca.

Pieniądze na udział w targach

Go to Brand jest jednym z programów, które realizowane są przy okazji udziału naszego kraju w Expo 2020 w Dubaju. Impreza w związku z pandemią została przeniesiona na ten rok. Polskie firmy zainteresowane globalną ekspansją ze swoimi produktami do takich krajów jak Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie mogą uzyskać dofinansowanie do działań mających pomóc w tym celu.

Dotacje przyznawane są na pokrycie wydatków związanych z udziałem w targach, uczestnictwem w wystawach, wyjazdami na misje gospodarcze, konferencje zagraniczne i inne aktywności związane z uczestnictwem w spotkaniach EXPO 2020. Oprócz tego za pozyskane dofinansowanie można zapłacić za usługi doradcze w zakresie przygotowania przedsiębiorstwa do wejścia z produktami lub usługami na rynki krajów Zatoki Perskiej. Dodatkowo firmy wnioskujące o wsparcie zyskują też możliwość uczestnictwa w Forum Gospodarczym Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie. Spotkanie będzie odbywało się w ramach obchodów Dnia Polski podczas Expo.

Ponad 450 tys. zł dotacji dla firmy

Przedsiębiorcy, którzy zainteresowani są wsparciem muszą zamknąć swoje projekty w kwocie 1 mln zł. Mikro, małe i średnie firmy mogą maksymalnie otrzymać dofinansowanie w kwocie 455 tys. zł. Należy jednak dodać, że przedsiębiorca składający wniosek zobowiązany jest do pokrycia wkładu własnego w kwocie minimum 15 proc. wartości całego projektu. To oznacza, że dla wniosk opiewającego na kwotę górnego limitu 1 mln zł wkład własny to 150 tys. zł.

Pula środków przygotowana dla właścicieli firm chcących wejść na nowe rynku wynosi 50 mln zł. Dla przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie województwa mazowieckiego budżet to 15 mln zł. Do firm z pozostałych województw trafi 35 mln zł na działania promocyjne.

Agenda Go to Brand:

Ogłoszenie konkursu: 27 stycznia 2021

Start składania wniosków: 26 lutego 2021

Koniec przyjmowania wniosków: 29 marca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*