Jak prowadzi się winiarski biznes?
W ubiegłym roku na zakup wina Polacy wydali prawie 3 mld zł. Mimo, że to więcej niż rok wcześniej, to nadal pod względem spożycia tego alkoholu, znajdujemy się w ogonie Europy. W ciągu roku na głowę wypijamy ponad 3 litry wina. Dla porównania, we Francji jest to ponad 40 litrów. Ponieważ jednak rynek wina w Polsce wciąż się rozwija, to winu właśnie poświęcimy dzisiejszy odcinek „Pomysłu na biznes”. Pokażemy Wam jak prowadzi się winiarską firmę w Polsce, dowiemy się jak wyglądały początki tego biznesu i co było najtrudniejsze.
– Nasza historia winiarska rozpoczęła się w roku 1991 i trwa do dzisiaj. Jesteśmy jedną z pierwszych firm winiarskich na rynku. Jednak taka poważna przygoda z winem gronowym, zaczęła się w 1999 roku. W 2001 roku wprowadziliśmy pierwszy taki ogólnopolski projekt pod marką Vinorama. Z perspektywy lat muszę przyznać, że podeszliśmy do tematu zbyt ambitnie. Mówiliśmy zbyt fachowym językiem, chcieliśmy tej wiedzy przekazać za dużo, sprowadziliśmy zbyt ambitne wina jak na tamte czasy – mówi Jakub Nowak, prezes Jantoń S.A. i dodaje – Prowadzenie firmy winiarskiej jest bardzo specyficzne, bo Polska jest rynkiem, który dopiero jest na początku drogi jeśli chodzi o edukację w zakresie picia wina czy kultury z tym związanej.
Zobacz także na MamBiznes.pl
- Jak założyć własną winnicę?
- Piwna rewolucja. Mini browar pomysłem na biznes
- Amerykański start-up stworzył aplikację, która pomoże rozliczyć się za piwo
Justyna Smolińska
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?