Jak prowadzi się winiarski biznes?

W ubiegłym roku na zakup wina Polacy wydali prawie 3 mld zł. Mimo, że to więcej niż rok wcześniej, to nadal pod względem spożycia tego alkoholu, znajdujemy się w ogonie Europy. W ciągu roku na głowę wypijamy ponad 3 litry wina. Dla porównania, we Francji jest to ponad 40 litrów. Ponieważ jednak rynek wina w Polsce wciąż się rozwija, to winu właśnie poświęcimy dzisiejszy odcinek „Pomysłu na biznes”. Pokażemy Wam jak prowadzi się winiarską firmę w Polsce, dowiemy się jak wyglądały początki tego biznesu i co było najtrudniejsze.

– Nasza historia winiarska rozpoczęła się w roku 1991 i trwa do dzisiaj. Jesteśmy jedną z pierwszych firm winiarskich na rynku. Jednak taka poważna przygoda z winem gronowym, zaczęła się w 1999 roku. W 2001 roku wprowadziliśmy pierwszy taki ogólnopolski projekt pod marką Vinorama. Z perspektywy lat muszę przyznać, że podeszliśmy do tematu zbyt ambitnie. Mówiliśmy zbyt fachowym językiem, chcieliśmy tej wiedzy przekazać za dużo, sprowadziliśmy zbyt ambitne wina jak na tamte czasy – mówi Jakub Nowak, prezes Jantoń S.A. i dodaje – Prowadzenie firmy winiarskiej jest bardzo specyficzne, bo Polska jest rynkiem, który dopiero jest na początku drogi jeśli chodzi o edukację w zakresie picia wina czy kultury z tym związanej.

Zobacz także na MamBiznes.pl

Justyna Smolińska

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*