Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zarabiać na TikToku? Zobacz, jak robią to inni – na ich konta wpływają miliony

TikTok zdobywa olbrzymią popularność zwłaszcza wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia. To również jedno z najlepszych narzędzi umożliwiających zarabianie w mediach społecznościowych. W tym artykule sprawdzimy, co jest najważniejsze z perspektywy początkujących tiktokerów.

Shutterstock / Ascannio

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to znakomite źródło zarobku nie tylko dla agencji marketingowych, ale również internetowych twórców. Z biegiem czasu i wraz z rozwojem technologii zmieniają się oczywiście narzędzia i kanały komunikacji. Bez wątpienia jednym z najnowszych trendów jest TikTok. Chińska platforma robi prawdziwą furorę w świecie marketingu i reklamy, nie może więc dziwić, że coraz częściej wspiera również sprzedaż produktów i działania promocyjne. Zastanawiasz się, jak wykorzystać ją do zarabiania pieniędzy? Oto kilka najpopularniejszych i najbardziej sprawdzonych sposobów na zarabianie na TikToku.

Jak działa TikTok?

TikTok to platforma społecznościowa i aplikacja mobilna stworzona przez chińską firmę ByteDance w 2016 roku. W przeciwieństwie do wielu innych serwisów tego typu bazuje wyłącznie na krótkich materiałach wideo, które można poddawać rozbudowanej obróbce. Dzięki temu każdy użytkownik aplikacji może jednocześnie stać się twórcą atrakcyjnych treści.

Serwis szybko zyskał olbrzymią popularność. Według portalu Statista.com na całym świecie korzysta z niego aktywnie aż miliard użytkowników miesięcznie. Jak wskazuje raport Gemius, kontakt z TikTokiem miało ponad 8 mln osób w Polsce. Fenomen TikToka jest zauważalny zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia Z (osoby urodzone pomiędzy 1996 a 2012 rokiem), ale coraz częściej gości również w telefonach starszych internautów. Według raportu „Kim są polscy użytkownicy TikToka” przygotowanego przez SWPS oraz agencję GetHero grono użytkowników zwiększyło się w ostatnim czasie o 58%, a aż 73,9% spośród nowych użytkowników korzystających z TikToka krócej niż rok stanowią osoby starsze. Co najbardziej doceniają użytkownicy? Najwięcej z nich – 13,9% – wskazuje dobrą zabawę poprawiającą im humor, 11,8% kreatywność materiałów, 10,7% dostarczanie rozrywki, a 9,9% trendy. Oczywiście TikTok daje bardzo dużo przestrzeni do działań reklamowych. Można przy tym wykorzystać różne formaty. 37,5% respondentów stwierdziło, że preferuje formaty reklamowe TikToka, natomiast 62,5% stawia na reklamy w nagraniach influencerów.

Ile zarabiają tiktokerzy?

Zarabianie na TikToku z pewnością jest jednym z czynników przyciągających do platformy nowych użytkowników. Wysokość zarobków zależy oczywiście od wielu czynników, w tym liczby obserwujących. To na jej podstawie ocenia się zasięgi, które są kluczowe z perspektywy reklamodawców chcących promować własne produkty w Internecie. Warto na samym początku sprawdzić, ile zarabiają tiktokerzy cieszący się największą popularnością.

Serwis Influencer MarketingHub szacuje wysokość rocznych zarobków Charli D’Amelio na 17,5 miliona dolarów. Łącznie na całym świecie jej poczynania śledzi 141,7 mln widzów, a pod jej nagraniami zostawiono niemal 11 mld reakcji. Nieco gorszymi wynikami może pochwalić się jej siostra Dixie. 57,3 miliona użytkowników pozwala jej osiągnąć ok. 10 mln dolarów rocznego zysku. Podium zamyka natomiast Addison Rae. W jej przypadku 87,9 mln obserwujących przekłada się na 8,5 mln dolarów zysku.

Oczywiście początkujący tiktoker nie może liczyć na zarobienie takich sum. Pokazuje to jednak, jak olbrzymia jest skala możliwości. Całkiem sporo można zyskać, będąc nawet początkującym użytkownikiem TikToka.

Jak zacząć zarabiać? Sposoby na zarabianie na TikToku

Rozbudowane funkcje platformy sprawiają, że zarabianie na TikToku może bazować na różnych schematach działania. Zarówno w przypadku początkującego twórcy, jak i tiktokera, pod którego filmami można znaleźć kilkaset tysięcy wyświetleń, można dobrać strategię pozwalającą pozyskiwać prawdziwe pieniądze. Oto kilka sprawdzonych sposobów na to, jak zarabiać na TikToku:

Promowanie produktów

Wielu influencerów decyduje się na zarabianie na TikToku dzięki reklamom. Nie zawsze musi to jednak przybrać formę tradycyjnej reklamy znanej chociażby z telewizji. Wręcz przeciwnie: produkt lub propozycja usług danej firmy często są umiejętnie wkomponowane w materiał wideo przygotowany przez tiktokera. Oczywiście najpopularniejsi twórcy mogą liczyć na najwyższe zarobki. Możliwość zarabiania jest jednak dostępna również dla mikro- czy nawet nanoinfluencerów. Na jaki zarobek mogą liczyć tiktokerzy? W przypadku początkującego konta może być to barter – na przykład uzyskanie produktu w zamian za jego promocję – lub skromniejsze wynagrodzenie. Wraz z zasięgami rosną również pieniądze. Zazwyczaj jeden film na TikToku pozwala uzyskać kilka tysięcy złotych. Rzecz jasna jeszcze wyższymi stawkami mogą pochwalić się celebryci posiadający olbrzymie zasięgi.

@charlidamelio some of my fav finds rn from @Amazon customers’ most-loved #ad #founditonamazon #amazon ♬ original sound – charli d’amelio

Zarabianie na transmisji live

TikTok to nie tylko możliwość wysyłania nagranych wcześniej filmów, które są widoczne dla innych użytkowników aplikacji. Funkcja TikTok LIVE umożliwia nadawanie na żywo i bezpośredni kontakt z zainteresowanymi odbiorcami. Osoby powyżej 16. roku życia mogą uruchomić sesję Live, natomiast użytkownicy pełnoletni mogą włączyć zarabianie i wysyłać oraz otrzymywać prezenty. W tej roli wykorzystuje się nabywane wcześniej pakiety punktów. 100 punktów ma wartość 4,99 zł. Po zebraniu 10 000 punktów tiktoker ma możliwość dokonania wypłaty środków (i zarobienia prawdziwych pieniędzy) – po odliczeniu prowizji przekłada się to na przelew w wysokości ok. 180 zł. Oczywiście najskuteczniejsi twórcy zdobywają w ten sposób wiele tysięcy złotych nawet w trakcie trwania jednej sesji Live.

Programy partnerskie

Zwłaszcza początkujących twórców, dopiero budujących swój wizerunek na TikToku, mogą zainteresować programy partnerskie. Znacząco ułatwiają kontakt z firmami, które poszukują kont zajmujących się promocją. W wielu przypadkach okaże się, że nie musisz mieć wielu obserwatorów, aby zacząć zarabiać pieniądze. Z drugiej strony nie będzie to także realna opcja na osiągnięcie wysokich zysków.

Zarządzanie kontami i social media marketing

Marketing w mediach społecznościowych rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wykorzystuje także zupełnie nowe kanały. Coraz częściej poza doskonale znanymi portalami, takimi jak Facebook, Instagram czy Twitter, od kandydatów oczekuje się również dobrej znajomości TikToka. Co liczy się w przypadku takich rekrutacji? Bez wątpienia ważna będzie umiejętność tworzenia własnych atrakcyjnych materiałów, budowania relacji z odbiorcami i konsekwentnego tworzenia konta. Niejednokrotnie może wiązać się to również ze współpracą z influencerem obecnym na platformie. Jeżeli chcesz zarabiać więcej, warto postawić na dodatkowe kompetencje. Jedną z nich jest umiejętność zarządzania kampaniami TikTok Ads, czyli systemem reklamowym udostępnionym na TikToku dla użytkowników biznesowych. Dobrym argumentem podczas rozmowy rekrutacyjnej będzie na pewno profil na tej platformie. Sam w sobie może pełnić funkcję portfolio. Wiele osób wybiera również świadczenie usług na zasadzie freelancingu – możesz wówczas współpracować z wieloma markami, które szukają wsparcia w tym zakresie. Jeżeli natomiast jesteś w stanie zatroszczyć się nie tylko o TikToka, ale również Instagram i inne social media, możesz zarabiać naprawdę spore kwoty.

Sprzedaż kont

Sprzedaż konta to kolejny sposób na zarabianie na Ti Toku. Pamiętaj, że ostateczny zarobek – tak jak w każdym innym przypadku – również zależy od liczby widzów, którzy regularnie odwiedzają Twój profil i są zaangażowani w prezentowaną na nim twórczość. Oczywiście nie musisz ograniczyć się wyłącznie do jednego konta. Im więcej profili uda Ci się wypromować i osiągnąć dużą liczbę followersów, tym więcej będziesz zarabiać na tik toku.

Chcesz zarabiać na TikToku? Pamiętaj o tych zasadach

Osoby dopiero zastanawiające się nad tym, jak zarabiać na TikToku, a zwłaszcza te, które rozpoczynają swoją przygodę z platformą, powinny dowiedzieć się więcej na temat zasad działania aplikacji i pewnych praktyk przyjętych na TikToku.

  • Zapoznaj się z polityką serwisu: na TikToku, podobnie jak w przypadku każdego innego serwisu społecznościowego, panują pewne zasady. Dotyczą m.in. treści, które mogą być na nim publikowane i norm zachowania oraz kontaktu z innymi użytkownikami. Jeśli je złamiesz, możesz nawet stracić swoje konto w aplikacji.
  • Kształtuj wizerunek: musisz zadbać nie tylko o swój profil, ale również wizerunek. Częstym błędem osób, które chcą zostać influencerem, jest brak spójności, który nie tylko nie sprzyja zarabianiu, ale może również trwale utrudnić rozwój kariery.
  • Pozyskuj fanów organicznie: pozornie może się wydawać, że odpowiedź na pytanie, jak zarabiać na TikToku, sprowadza się do uzyskania jak największej liczby followersów. Nie do końca tak jednak jest. Co prawda zarobki na TikToku zależą od zasięgów, jednak liczba obserwatorów nie zawsze je odzwierciedla. Dokupienie followersów, choć Internet roi się od tego typu ofert, nie ułatwi Twojej pracy. Wręcz przeciwnie – może zaszkodzić wizerunkowi.
  • Pamiętaj o obowiązkach formalnych: chcesz zarabiać w Internecie? Pamiętaj, że z punktu widzenia instytucji państwowych nie różni się to od innych form działalności. Aby zarabiać legalnie, musisz więc zgodnie z prawem rozliczać się ze swoimi partnerami biznesowymi. Influencerzy najczęściej wybierają indywidualną działalność gospodarczą, która daje możliwość legalnego zarabiania oraz klasyfikowania wielu wydatków jako kosztów uzyskania przychodu.
  • Dobieraj produkt do swoich obserwatorów: usługi i produkty, które decydujesz się reklamować, powinny być dopasowane do Twojej grupy docelowej i jej oczekiwań. Jeżeli chcesz zarabiać i cieszyć się rosnącymi dochodami, podchodź ostrożnie do kolejnych współprac i stawiaj przede wszystkim na wiarygodność i jakość treści.
  • Zabezpiecz swoje konto: w przypadku profesjonalnych tik tokerów konto służy nie tylko do zabawy, ale przede wszystkim zarabiania. Utrata dostępu do usługi wiąże się więc z utratą owoców często wieloletniej pracy. Wybierz więc jak najbardziej zaawansowane metody zabezpieczenia aplikacji oraz urządzeń, z których korzystasz. Stosuj także specjalne środki bezpieczeństwa w Internecie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.