Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Wprowadzanie płatności bezgotówkowych: przewodnik krok po kroku

Płatności bezgotówkowe stają się coraz bardziej powszechne. Według danych NBP, średnio, w ciągu jednego tylko kwartału, Polacy dokonują przy użyciu kart płatniczych już ponad miliard transakcji. Posiadanie w swoim punkcie sprzedaży urządzenia do obsługi płatności bezgotówkowych dawno już przestało być tylko ciekawą technologiczną nowinką przeznaczoną dla wąskiej grupy klientów. Dziś posiadanie terminalu płatniczego jest już biznesową koniecznością.

Foto: materiał partnera

Co trzeba zrobić, żeby dołączyć do grona firm akceptujących płatności bezgotówkowe?

  1. Podejmij decyzję. Na samym początku powinieneś dokładnie przeanalizować swój biznes i ocenić, w jaki sposób płatności bezgotówkowe mogą pomóc Ci się rozwinąć. Korzyści z przyjmowania płatności jest mnóstwo . Sprawdź, które z nich mogą być najbardziej przydatne w działalności, którą prowadzisz.
  2. Zidentyfikuj swoje potrzeby. Zanim skontaktujesz się z operatorem płatności bezgotówkowych, powinieneś wiedzieć, czego dokładnie oczekujesz. Zastanów się nad potrzebami swojego biznesu, uwzględnij specyfikę branży, w jakiej działasz. Oszacuj, jaką część obrotu będą stanowiły płatności kartą. Tylko w ten sposób operator będzie w stanie przedstawić Ci ofertę optymalnie dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
  3. Skontaktuj się z operatorami. Operatorzy płatności bezgotówkowych obsługują wszystkie płatności dokonywane kartą oraz innymi metodami (np. płatności mobilne) i dbają o to, żeby prawidłowo rozliczać transakcje bezgotówkowe. W serwisie compay.pl możesz dowiedzieć się, jakie możliwości i usługi oferują operatorzy działający w Polsce. Możesz również ułatwić sobie kontakt z nimi, podając podstawowe informacje na temat swojej firmy. Na stronie compay.pl znajdziesz ponadto praktyczne poradniki pomocne w wyborze najlepszego operatora, oraz poznasz szacunkowe koszty i korzyści wynikające z instalacji urządzenia do realizowania płatności bezgotówkowych w Twoim sklepie.
  4. Przeanalizuj oferty operatorów. Każdy z operatorów przedstawia Ci swoje indywidualne warunki współpracy. Oferta operatora określa zawsze:
  • modele terminali, zasady ich udostępniania i serwisowania,
  • obsługiwane metody płatności,
  • czas trwania umowy, warunki jej rozwiązania i konsekwencje ewentualnego rozwiązania przed terminem,
  • prowizje należne operatorowi,
  • termin przekazania środków z rachunków użytkowników kart,
  • inne usługi oferowane przez operatora i ich koszt,
  • usługi dodatkowe, jakie można świadczyć z wykorzystaniem terminalu i wynagrodzenie, jakie możesz za to otrzymać od operatora.
  1. Porównaj oferty. Wykorzystaj internetową porównywarkę compay.pl i sprawdź, które z ofert najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu. Odrzuć te, których warunki nie pokrywają się z Twoimi oczekiwaniami.
  2. Otrzymane od operatorów oferty można negocjować. Podejmij rozmowy z operatorami, których oferty uważasz za najkorzystniejsze, aby maksymalnie dopasować je do potrzeb swojej działalności. Im większa skala Twojej działalności, tym większą masz siłę negocjacyjną i tym łatwiej będzie Ci namówić operatorów do zmodyfikowania warunków oferty.
  3. Wybierz operatora. Gdy jesteś pewien, że udało Ci się znaleźć optymalną ofertę, podpisz umowę. W ciągu kilku dni w Twoim punkcie sprzedaży zostanie zainstalowany terminal, a pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie jego użytkowania. Jeśli prowadzisz punkt sprzedaży online, otrzymasz od operatora instrukcję integracji modułu płatności z platformą internetową, na której prowadzisz sprzedaż.
  4. Rozpocznij przyjmowanie płatności. Otwarcie się na płatności bezgotówkowe podnosi wartość Twojego biznesu w oczach konsumentów. Obroty punktu rosną. Klienci używający kart wydają zazwyczaj więcej niż ci ograniczeni wyłącznie do gotówki. Zainstalowanie terminalu i świadczenie za jego pomocą usług dodatkowych przyciąga zawsze nowych klientów.
  5. Otrzymuj szybko rozliczenia transakcji. Kwoty pobrane z kart i rachunków klientów deponowane są na kontach pośrednich, z których w określonym w umowie z operatorem odstępie czasu (zazwyczaj już na drugi dzień) są przekazywane na Twoje konto, pomniejszone o prowizję operatora. Na koniec miesiąca operator wystawi Ci fakturę za pobrane przez siebie prowizje wraz z pełnym ich wykazem. W umówionym czasie Twoje konto zasilą przychody z prowizji za świadczenie usług za pomocą terminalu usług dodatkowych.

Więcej cennych porad i informacji znajdziesz w serwisie Compay, poświęconym płatnościom bezgotówkowym i umożliwiającym porównanie ofert wszystkich operatorów. 

Źródło: materiał partnera

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.