Wprowadzanie płatności bezgotówkowych: przewodnik krok po kroku
Płatności bezgotówkowe stają się coraz bardziej powszechne. Według danych NBP, średnio, w ciągu jednego tylko kwartału, Polacy dokonują przy użyciu kart płatniczych już ponad miliard transakcji. Posiadanie w swoim punkcie sprzedaży urządzenia do obsługi płatności bezgotówkowych dawno już przestało być tylko ciekawą technologiczną nowinką przeznaczoną dla wąskiej grupy klientów. Dziś posiadanie terminalu płatniczego jest już biznesową koniecznością.
Co trzeba zrobić, żeby dołączyć do grona firm akceptujących płatności bezgotówkowe?
- Podejmij decyzję. Na samym początku powinieneś dokładnie przeanalizować swój biznes i ocenić, w jaki sposób płatności bezgotówkowe mogą pomóc Ci się rozwinąć. Korzyści z przyjmowania płatności jest mnóstwo . Sprawdź, które z nich mogą być najbardziej przydatne w działalności, którą prowadzisz.
- Zidentyfikuj swoje potrzeby. Zanim skontaktujesz się z operatorem płatności bezgotówkowych, powinieneś wiedzieć, czego dokładnie oczekujesz. Zastanów się nad potrzebami swojego biznesu, uwzględnij specyfikę branży, w jakiej działasz. Oszacuj, jaką część obrotu będą stanowiły płatności kartą. Tylko w ten sposób operator będzie w stanie przedstawić Ci ofertę optymalnie dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
- Skontaktuj się z operatorami. Operatorzy płatności bezgotówkowych obsługują wszystkie płatności dokonywane kartą oraz innymi metodami (np. płatności mobilne) i dbają o to, żeby prawidłowo rozliczać transakcje bezgotówkowe. W serwisie compay.pl możesz dowiedzieć się, jakie możliwości i usługi oferują operatorzy działający w Polsce. Możesz również ułatwić sobie kontakt z nimi, podając podstawowe informacje na temat swojej firmy. Na stronie compay.pl znajdziesz ponadto praktyczne poradniki pomocne w wyborze najlepszego operatora, oraz poznasz szacunkowe koszty i korzyści wynikające z instalacji urządzenia do realizowania płatności bezgotówkowych w Twoim sklepie.
- Przeanalizuj oferty operatorów. Każdy z operatorów przedstawia Ci swoje indywidualne warunki współpracy. Oferta operatora określa zawsze:
- modele terminali, zasady ich udostępniania i serwisowania,
- obsługiwane metody płatności,
- czas trwania umowy, warunki jej rozwiązania i konsekwencje ewentualnego rozwiązania przed terminem,
- prowizje należne operatorowi,
- termin przekazania środków z rachunków użytkowników kart,
- inne usługi oferowane przez operatora i ich koszt,
- usługi dodatkowe, jakie można świadczyć z wykorzystaniem terminalu i wynagrodzenie, jakie możesz za to otrzymać od operatora.
- Porównaj oferty. Wykorzystaj internetową porównywarkę compay.pl i sprawdź, które z ofert najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu. Odrzuć te, których warunki nie pokrywają się z Twoimi oczekiwaniami.
- Otrzymane od operatorów oferty można negocjować. Podejmij rozmowy z operatorami, których oferty uważasz za najkorzystniejsze, aby maksymalnie dopasować je do potrzeb swojej działalności. Im większa skala Twojej działalności, tym większą masz siłę negocjacyjną i tym łatwiej będzie Ci namówić operatorów do zmodyfikowania warunków oferty.
- Wybierz operatora. Gdy jesteś pewien, że udało Ci się znaleźć optymalną ofertę, podpisz umowę. W ciągu kilku dni w Twoim punkcie sprzedaży zostanie zainstalowany terminal, a pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie jego użytkowania. Jeśli prowadzisz punkt sprzedaży online, otrzymasz od operatora instrukcję integracji modułu płatności z platformą internetową, na której prowadzisz sprzedaż.
- Rozpocznij przyjmowanie płatności. Otwarcie się na płatności bezgotówkowe podnosi wartość Twojego biznesu w oczach konsumentów. Obroty punktu rosną. Klienci używający kart wydają zazwyczaj więcej niż ci ograniczeni wyłącznie do gotówki. Zainstalowanie terminalu i świadczenie za jego pomocą usług dodatkowych przyciąga zawsze nowych klientów.
- Otrzymuj szybko rozliczenia transakcji. Kwoty pobrane z kart i rachunków klientów deponowane są na kontach pośrednich, z których w określonym w umowie z operatorem odstępie czasu (zazwyczaj już na drugi dzień) są przekazywane na Twoje konto, pomniejszone o prowizję operatora. Na koniec miesiąca operator wystawi Ci fakturę za pobrane przez siebie prowizje wraz z pełnym ich wykazem. W umówionym czasie Twoje konto zasilą przychody z prowizji za świadczenie usług za pomocą terminalu usług dodatkowych.
Źródło: materiał partnera
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Polecamy
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością