Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Tak się robi e-biznes: Picadoo.pl

Pod koniec marca rozstrzygnięty został konkurs w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Wśród wniosków zatwierdzonych do dofinansowania znalazł się projekt Picadoo.pl.

Witryna Picadoo.pl pozwala umieszczać informacje o produktach w zdjęciach. Zdjęcia, z którymi związane są reklamowane produkty oznaczone są na stronach internetowych specjalnym wyróżnieniem. Wystarczy, aby odwiedzający stronę WWW najechał myszką na obszar zdjęcia, aby zobaczyć metki, pod którymi kryją się reklamowane produkty lub usługi, a następnie reklamowane produkty.

Projekt Picadoo znalazł się wśród zaledwie 160 zwycięskich e-biznesów, na 1850 starających się o dofinansowanie! Wszystkich planujących swój własny e-biznes zapraszamy do przeczytania wywiadu z Krzysztofem Nadolnym i Krzysztofem Czubą – twórcami projektu PICADOO.

Dlaczego zdecydowaliście się wziąć udział w konkursie i na co wtedy liczyliście?

Kiedy pojawiła się informacja o konkursie, byliśmy na etapie tworzenia prototypu Picadoo i poszukiwania możliwości rozwoju. To była świetna okazja, żeby pokazać pomysł komuś z zewnątrz i poddać chłodnej ocenie. Liczyliśmy, że projekt zostanie zauważony, jednak zwycięstwo w konkursie było dla nas miłym zaskoczeniem, szczególnie, że zgłoszenie powstało w ciągu półtorej godziny w ostatnim dniu przyjmowania projektów.
 


Na jakim etapie jest obecnie projekt Picadoo?

W tym roku Picadoo uruchomiło wersję „beta” w sieci. Współpracujemy z wieloma sklepami internetowymi, m.in. Butyk.pl, PerhapsMe.com, Olive.pl, Iloko.pl i jesteśmy obecni na popularnych blogach street fashion. Rozmawiamy z kolejnymi partnerami i w najbliższym czasie pojawimy się na następnych portalach w sieci. Znaleźliśmy także inwestora (SpeedUp Group), który wspiera nas w wejściu na rynek. Testujemy też model biznesowy, ponieważ wiadomo, że nawet najbardziej atrakcyjne koncepcje przedstawione w prezentacji PowerPoint muszą być w końcu rynkowo zweryfikowane.

Jakie są najbliższe plany związane z pracą nad projektem?

Zwiększamy zasięg, by docierać do możliwie dużej liczby odwiedzających. Oczywiście cały czas rozwijamy platformę Picadoo w odpowiedzi na sugestie partnerów, z którymi współpracujemy.

Co byście poradzili osobom, które chcą wziąć udział w II edycji konkursu?

Nie przejmować się, jeśli projekt jest jeszcze w fazie koncepcji, dobrze opisać istniejący rynek i mieć pomysł na zarabianie na produkcie – nie każdy ma szansę stać się kolejnym Facebookiem.

Od czego najlepiej zacząć prace nad swoim e-biznesem? Jakich błędów nie wolno popełnić?

Fajnie jest tworzyć produkty, które rozwiązują nasze własne problemy. Często okazuje się wtedy, że jest spora grupa ludzi, która skorzystałaby z takiego rozwiązania. Jakie błędy? Przede wszystkim nie zwlekać z wyjściem do rynku – klienci są najlepszymi doradcami w tworzeniu produktu. Poza tym nie oglądać się na realia tworzenia startup’ów w USA, które już na etapie pomysłu mogą dostać wielkie wsparcie finansowe i biznesowe. Jednocześnie: nie myśleć o pieniądzach, ale wiedzieć, na czym usługa ma zarabiać.

Czy na rynku jest jeszcze miejsce na nowe e-biznesy? Jeśli tak, to na jakie?

The sky is the limit. Uważamy, że w polskim i europejskim internecie jest bardzo dużo miejsca na nowe przedsięwzięcia. Dodatkowo bardzo mocno rośnie zaplecze inwestorskie dla projektów w fazie seed i start-up’ów. Mamy najlepszych informatyków na świecie. Szkoda byłoby nie wykorzystać tak dużej szansy.

Pod koniec marca okazało się, że Wasz projekt zdobył dofinansowanie w najnowszym konkursie 8.1, co jest tym większym osiągnięciem, że wsparcie otrzymało mniej niż 10 procent zgłoszonych e-biznesów. To potwierdzenie tego, że warto było wziąć udział w Konkursie na e-biznes?

Oczywiście ucieszyliśmy się się, że PARP docenił nasz pomysł. Byliśmy dobrej myśli i spodziewaliśmy się pozytywnej decyzji, bo wiemy, że Picadoo jest projektem innowacyjnym i wnosi coś nowego do rynku reklamy online. Również bardzo intensywnie pracowaliśmy nad samym wnioskiem. Samodzielne wypełnienie wniosku może nie jest skomplikowane, ale znacznie prostsze jest wypełnienie zgłoszenia do Konkursu na e-biznes, co szczerze polecamy 🙂

Co otrzymanie dofinansowania oznacza dla Panów projektu?

To przede wszystkim możliwość dynamicznego rozwoju Picadoo i rozszerzenie usługi na kilka nowych obszarów. Dawno zapełniona szuflada z pomysłami właśnie została otwarta!

– Tak się robi e-handel Cyfrowe.pl

– Tak się robi e-handel: Oponeo.pl

– Tak się robi e-handel: Komputronik.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Anonim nie z PARPu :) 27 kwi 2011 (09:23)

Działania związane z realizacją projektu i tym samym podlegające zakwalifikowaniu do dofinansowania mogą być podjęte już po oficjalnym zgłoszeniu do konkursu.