Polski biznes chce być zielony. Szykuje się rewolucja? [Infografika]
Jeszcze do niedawna ekologia przez firmy była traktowana jako zbędny koszt. Jednak ta tendencja ulega zmianie, bowiem jak wynika z badania IBRIS zleconego przez Bank Ochrony Środowisko w ciągu trzech ostatnich lat 70 proc. przedsiębiorców zainwestowało w działania proekologiczne. Co więcej, polski biznes szykuje się na spore wydatki w tym obszarze.
Na ekologii można bardzo dobrze zarobić. Udowodniła to, chociażby Małgorzata Staniszewska, założycielka BIOrę, która rezygnując z opakowań powiększy zyski swojej działalności. Jednak można dokonać także znacznie mniejszych inwestycji, by przyczynić się do ochrony środowiska. Wiele firm w Polsce w ciągu minionych trzydziestu sześciu miesięcy najczęściej decydowały się na wymianę oświetlenia na energooszczędne (46%). Przedsiębiorcy również termomodernizowali budynki (22%) i wymieniali tabor na nowszy lub bardziej ekologiczny (19%). Chętnie inwestowano w wymianę źródła energii bądź wymianę lub dodanie źródła ogrzewania (10%). Więcej na poniższej Infografice.
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Polecamy
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością