Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zacznij sprzedawać w Internecie

Jesteś właścicielem małej firmy handlowej? Sprzedajesz niewiele, a na samą myśl o rosnących kosztach utrzymania odpowiedniego lokalu tracisz głowę? Pomyśl o założeniu e-sklepu.

 

foto: Image licensed by Ingram Image

Nie każdy sklep stacjonarny ma swój internetowy odpowiednik. A przecież Internet to dodatkowa szansa na zwiększenie liczby odbiorców oferty. Lokalne sklepy, które zyskały zaufanie klientów, powinny poważnie zastanowić się nad rozszerzeniem przestrzeni swojej działalności o Internet. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że daje szanse na zwiększenie liczby klientów, a co za tym idzie – również sprzedaży. To jest szansa, której nie warto zlekceważyć, chcąc myśleć o rozwoju działalności gospodarczej.   

Możesz zredukować koszty

Wiele firm na całym świecie otwiera swoje sklepy w Internecie. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na koszty, które w przypadku prowadzenia e-sklepu można znacznie zredukować. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce, wraz z obniżeniem kosztów prowadzenia sklepu, przychodzi najczęściej wzrost liczby klientów, a to dla małej firmy oznacza większy przychód. Oczywiście zdobycie bardzo dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania dla lokalnego sklepu wcale nie musi być proste, zwłaszcza, jeśli nie jest to jakaś niszowa branża. Dlatego tak ważne jest zdobycie zaufania klienta, który może zacząć szukać swojej ulubionej marki sklepu w Sieci.

Początki e-sprzedaży

Na etapie otwierania sklepu internetowego warto pomyśleć o tym, by poinformować i zachęcić każdego klienta do odwiedzenia e-witryny. Powinna temu towarzyszyć jakaś akcja promocyjna, klient powinien być zmotywowany faktem, że otrzyma konkretną korzyść (np. określony produkt gratis lub rabat na wybraną rzecz). Im bardziej kreatywna akcja, tym większa szansa na to, że zainteresuje gości naszego sklepu. Warunkiem korzyści może być na przykład „polubienie” profilu marki na Facebooku lub rejestracja w sklepie, która wiąże się ze zgodą na przesyłanie maili z  informacją o aktualnych promocjach.   

Nowe możliwości

Szeroka paleta funkcjonalności, profesjonalny wygląd, łatwość dokonywania płatności to rzeczy, których oczekujemy, korzystając z usług e-sklepu. Przejrzystość i wygoda korzystania z tego typu serwisu jest bardzo istotna. Działając na rynku e-commerce możemy w szczególny sposób odpowiedzieć na indywidualne potrzeby każdego klienta, tworząc zróżnicowaną ofertę, dzięki której użytkownik w intuicyjny sposób znajdzie to, czego najbardziej oczekuje.

Dla właściciela e-sklepu ważne jest, by produkty były dobrze wyeksponowane – podobnie jak w stacjonarnym sklepie. Oto dbają webmasterzy i graficy. Co więcej, dzięki specjalnym aplikacjom możemy nie tylko dokładnie obejrzeć towar, ale także skorzystać z wirtualnej przymierzalni. Jeśli jednak klient woli mierzyć bezpośrednio na sobie, może odwiedzić sklep i dokładnie obejrzeć produkt, który „od ręki” jest dostępny w sklepie. Ta dostępność to również istotny argument, ponieważ internetowy klient, zamawiając towar może liczyć na to, że wysyłka nastąpi od razu i nie będzie musiał czekać na sprowadzenie go z magazynu.  

Na koniec ważna uwaga. Usługę stworzenia internetowego sklepu najlepiej powierzyć firmie o sprawdzonej marce i dużym doświadczeniu. Te najbardziej profesjonalne oferują pełną gamę usług – od tworzenia aptek, sklepów spożywczych, księgarni po catering. Ponadto zorientujmy się, czy usługodawca przewiduje gwarancję na swoje oprogramowanie i pomoc techniczną, udzielaną przez konsultantów. 

– Jak zaczynał twóca Oponeo.pl

– Toys4boys.pl – zarabiają na męskich gadżetach

– Jak zrodziła się potęga sklepu Komputronik.pl

Urszula Witkowska

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.