7 sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków pod SEO

Podstawą skutecznych działań pozycjonerskich jest jakościowe linkowanie. Od momentu aktualizacji algorytmu Pingwin linki przychodzące do witryny są kontrolowane w czasie rzeczywistym, a linkbuilding oparty na działaniach automatycznych nie ma już racji bytu. Linki słabej jakości przekładają się na kary nakładane na witrynę ze strony wyszukiwarki Google. Linkowanie jest więc działaniem, do którego musimy przykładać szczególną wagę – co zrobić jednak, by pozyskiwać wartościowe linki do naszej witryny? Prezentujemy kilka pomysłów!

Foto: ThetaXStock

  1. Recenzje

Pierwszym pomysłem na jakościowe pozyskiwanie linków do naszej witryny jest skorzystanie z dostępnych w Internecie portali z recenzjami. Tego rodzaju forma dodawania opinii na dany temat, którą możemy skonstruować samodzielnie i opatrzyć linkiem, z pewnością nie zostanie odebrana negatywnie przez Google. Możemy więc zrecenzować dostępny w naszej platformie sklepowej produkt, a następnie zaprosić klientów do wejścia na stronę, gdzie mogą go zakupić lub po prostu podlinkować stronę, z której „wywodzi się” autor recenzji. Możemy także do tematu recenzji podejść od zupełnie innej strony – poprosić właściciela innej witryny lub bloga o zrecenzowanie naszego produktu. Z pewnością wiąże się to z większą ilością pracy, ale buduje także wiarygodność marki w oczach klienta i korzystnie wpływa nie tylko na pozycję strony w wyszukiwarce, ale także na jej promocję. Warunek jest tylko jeden – pod recenzją musi znaleźć się link do prezentowanego w jej ramach produktu lub usługi.

  1. Blogerzy

Temat współpracy z blogerami w link buildingu możemy wykorzystać znacznie szerzej niż tylko w zakresie konstruowania recenzji. W tym wypadku w grę wchodzi każdy kreatywny rodzaj działań – możemy poprosić blogera o zamieszczenie wywiadu z przedstawicielem naszej firmy, napisać wspólnie merytoryczny artykuł lub przygotować warte uwagi zestawienie. Kluczem do sukcesu jest oczywiście zaprezentowanie nas jako autora i podlinkowanie witryny lub sklepu, z którego pochodzimy. Jak przekonać kogoś do takiej współpracy? Najczęściej skuteczna okazuje się po prostu współpraca barterowa – my też podlinkujmy witrynę, w której się pojawiliśmy lub po prostu zaoferujmy autorowi w zamian coś, w czym to my się specjalizujemy. Poszukując odpowiednich portali zwróćmy także uwagę na to, żeby wybierać te, najatrakcyjniejsze w oczach Google. Będą to regularnie aktualizowane w wartościowy content blogi, które posiadają nie tylko wiele odsłon, ale także aktywnych użytkowników.

  1. Jakościowe treści w istotnych portalach

Podobnie, jak w przypadku budowania recenzji, wysoką efektywność link buildingową daje tworzenie wartościowego contentu i publikowanie go w zewnętrznych portalach. Dobrym pomysłem jest więc nawiązanie współpracy – np. z branżowymi mediami w zakresie opracowywania dla nich, niereklamowych, lecz merytorycznych, tekstów z obszaru, w którym się specjalizujemy. Po raz kolejny znaczenie będzie tu miał sam portal – istotne są kwestie takie, jak: regularność i wartość publikowanych treści, aktywność użytkowników, staż na rynku. Prócz samych artykułów możemy porozmawiać także o współpracy w zakresie tworzonych przez media publikacjach – np. naszej obecności w branżowych zestawianiach i raportach.

  1. Informacje prasowe i infografiki

Jeśli nasza branża ma charakter dynamiczny i dużo się w niej dzieje możemy spróbować zainteresować media informacjami prasowymi oraz nietypowymi w swojej formie materiałami, jak np. infografiki czy samodzielnie przeprowadzone i zestawione wyniki badań. To dobry sposób, jeśli portale branżowe nie chcą publikować naszych treści lub poszukujemy pomysłu na działania regularne i długofalowe. Pamiętajmy jednak, że warunkiem publikacji jakiegokolwiek z naszych materiałów będzie jego unikalność, merytoryczność, ale także istotność – nie ma sensu wysyłać informacji prasowych na temat wewnętrznych firmowych wydarzeń, które nie mają znaczenia globalnego dla rynku, na którym działasz.          

  1. Youtube

Youtube to nie tylko portal pokrewny do Google, ale także coraz mocniej premiowane w SEO źródło materiałów video. Filmy w nim zamieszczane bardzo szybko potrafią zyskać na popularności, a przy odpowiedniej optymalizacji mają szansę pojawiać się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych zagadnień, których dotyczą lub nazwy naszej firmy. To także idealna metoda na budowanie wartościowych linków – zamieszczając nowy materiał powinniśmy opatrzyć go linkiem do naszej strony.

  1. Oferty pracy

To być może nieco niespodziewane źródło dla działań link buildingowych – nic jednak bardziej mylnego. Oferty pracy publikowane w zewnętrznych portalach to idealna okazja do budowania wartościowej i zdywersyfikowanej struktury linków. Umieszczenie adresu naszej witryny w ofercie pracy jest w pełni uzasadnione, a jeśli portal, w którym opublikowano ofertę jest wartościowy z punktu widzenia Google, może tylko przynieść nam korzyści.

  1. Podglądaj…

Najważniejsze dla działań link buildingowych są: jakość i systematyczność. Nawiązujmy współpracę z każdym wartościowym portalem, pojawiajmy się w istotnych miejscach w sieci – np. portale służące wystawianiu opinii, porównywarki cen czy portale z wizytówkami firm. Równocześnie jednak pamiętajmy o tym, że podstawą dobrego linkowania jest jego tematyczność. Nie zostawiajmy odnośnika do naszej witryny w miejscach, które kompletnie nas nie dotyczą i nie poruszają tematyki związanej z naszym biznesem. Kiedy z kolei brakuje nam inspiracji do dalszego poszukiwania po prostu… przeanalizujmy konkurencję. Sprawdźmy, gdzie pojawiają się inni gracze z naszej branży i zadbajmy o to, by też tam być.

Katarzyna Czyrnek 

Seology

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*