„Dla kobiet nie ma rzeczy niemożliwych”. Udowodniły to w biznesie już wiele razy

Informacje o autorze

09 marca 2020
Udostępnij:

Za nami 8 marca, czyli dzień kobiet. Jest to jednocześnie świetny czas, by przyjrzeć się biznesowi od strony kobiet. W końcu liczba pań, które odnoszą sukcesy na tym polu stale rośnie. Jak mówi Nicole Półtorak, współczesna kobieta biznesu charakteryzuje się wytrzymałością, odwagą, integralnością, wnikliwością i jest wizjonerką.

Kobieta w biznesie

Fot. Pexels/ Andrea Piacquadio

W Polsce mamy do czynienia z coraz bardziej przedsiębiorczymi kobietami. Na potwierdzenie tych słów można wymienić wiele znanych bizneswoman, jak chociażby Irenę Eris czy Ewę Minge. Jednak lista ta jest znacznie dłuższa. Co więcej, niejednokrotnie udowadniają, że nie boją się trudnych pomysłów na biznes. – Dla współczesnych kobiet nie ma rzeczy niemożliwych. Obecne pokolenie kobiet od dziecka musiało walczyć ze stereotypami i udowadniać swoją wartość w świecie biznesu. Jest przyzwyczajone do ciągłych wyzwań i wytrzymałość wykształciło jako cechę naturalną. Te cechy pozwalają kobietom podążać za trudnymi pomysłami biznesowymi tzw. moonshots, i rozkwitać w kryzysie – mówi Nicole Półtorak, współzałożycielka platformy łączącej kobiety Collaborate.

[mb_newsletter_box]

Jednak pomimo tego wciąż stoi przed nimi wiele wyzwań. — Kobiety mierzą się ze wpajanymi od dziecka oczekiwaniami innych i ich samych. Próbują zadowolić wszystkich wokół, jakby same w sobie nie były wartością. Skupiają się na zbyt wielu obszarach w życiu na raz, pozbawiając się energii do tego, na czym im naprawdę zależy. Dodatkowo świat wymaga od kobiet wyjątkowej samoświadomości. Stają na głowie, by nie prowokować, nie sprawiać wrażenia zbyt łagodnych, ale w tym samym czasie nie tracić swojej natury, dającej im siłę i wnikliwość – podkreśla Nicole Półtorak.

„Kobieta żadnej pracy się nie boi”

Współczesna kobieta biznesu, żadnego pomysłu się nie boi. Udowodniła to z resztą Katarzyna Rzepczyńska, która po 10 latach pracy w banku zdecydowała się wejść w świat pełen brudu, spalin i błota, tworząc EXtremely.

Fot. Materiały prasowe

Gdy opuszczała sektor bankowy, czekał przed nią czas wielkich wyzwań. Jak sama podkreśla, bez innych kobiet nie powstałby ten biznes. – W ogromnej części to właśnie kobiety pomogły mi stworzyć eXtremely i to nie dlatego, że jesteśmy ekstremalne tylko dlatego, że jesteśmy eXtremely – wyjątkowe – wyjaśnia Katarzyna Rzepczyńska. – Początek to jak wiadomo burza mózgu, rozeznanie się w rynku, o którym już wspominałam, obliczanie kosztów, szacowanie ewentualnych zysków, solidny biznesplan, pierwszy projekt auta i po trzech miesiącach przepiękny  Monster Buggy z silnikiem V10! 6,8 litra (Benzyna) na swoich wielgachnych kołach wyjechał z garażu. Chwilę później uzupełniłam ofertę o Monster Truck zbudowany na podzespołach Dodge Ram z silnikiem V8! 5,9 litra. Dzięki gigantycznym rozmiarom klienci mogą poprowadzić pojazd o wysokości 3,5 metra (oczywiście pod czujnym okiem instruktora) – dodaje. Poznaj pełną historię Katarzyny Rzepczyńskiej.

Nie tylko w Polsce

Little Bread Loaf

Na zdjęciu Ewa Adams, założycielka polskiej piekarni Little Bread Loaf w Nowej Zelandii

O tym, że panie są często bardzo pomysłowe i zaradne nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wykorzystując tradycyjne produkty, także niejednokrotnie pozwoliło to im odnieść niebywały sukces. Gdy w 2017 roku Ewa Adams wraz z mężem przeprowadziła się z Polski do stolicy Nowej Zelandii – Wellington, poszukiwała dla siebie ciekawego biznesu. Postanowiła otworzyć polską piekarnię o nazwie Little Bread Loaf, do której ustawiają się kolejki. – Pamiętam, jak kiedyś dostarczyłam moje chleby do winiarni, a po drodze minęłam na ulicy starszego mężczyznę, który rozmawiał przez telefon i powiedział, że idzie właśnie kupić chleb od tej Polki, która piecze Polish sourdough (Polski chleb na zakwasie) – mówiła Ewa Adams.

Swój sukces poza granicami kraju odniosła także Małgorzata Modlińska wspólnie z Joanną Boczek. Jednak nie w Nowej Zelandii, a w Chinach, gdzie otworzyły pierogarnię, którą podbiła serca mieszkańców. — Amerykanie i Kanadyjczycy — mogę śmiało powiedzieć — prawie oszaleli ze szczęścia, ponieważ uwielbiają pierogi, może nawet bardziej niż my Polacy. Dla wielu z nich pierogi to nie tylko jedzenie, ale najlepsze wspomnienia z dzieciństwa – mówi Małgorzata Modlińska, współzałożycielka „Pierogi Ladies 2.0”.

Nicole Półtorak

Collaborate

Kobiety stykają się w biznesie głównie z mężczyznami, a biznes opiera się na zaufaniu i bliskich relacjach. Budowanie takich relacji jest mniej oczywiste. Obie strony muszą włożyć dużo energii, by znaleźć równowagę — co przy obecnej prędkości życia, powoduje, że takie znajomości bywają odrzucane na wstępie.

 Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Polecamy

Więcej w tym dziale: