Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jaka powinna być współczesna kobieta biznesu?

W Polsce coraz więcej kobiet prowadzi własną działalność gospodarczą. I choć zarządzanie ludźmi nie jest im obce, wiele przedstawicielek płci pięknej zadaje sobie pytanie, jakim być typem zarządcy, jaki wizerunek szefowej kreować czy na czym opierać autorytet. Zobacz, co radzi ekspertka.

Foto: YAY Foto

„Kobieta działająca w biznesie […] po pierwsze powinna być przedsiębiorcza, po drugie – odpowiedzialna, a po trzecie – odważna. Myślę, że to jest chyba najważniejsze, ponieważ własna działalność wymaga bardzo dużo odwagi, podejmowania ryzyka, zarządzania tym ryzykiem i liczenia się z tym, że nie każdy pomysł będzie zrealizowany idealnie i nie każdy pomysł wypali” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl trenerka biznesu Sylwia Królikowska, założycielka i właścicielka firmy Van Dahlen Group.

Bizneswoman musi się cieszyć u swoich podwładnych autorytetem. Jak go zbudować? Najłatwiej po prostu pokazać, że ma się wiedzę, jest się szefową kompetentną. To jednak niejedyna możliwość. Autorytet może wynikać także np. z bogatego doświadczenia, praktycznych umiejętności czy inspirującej postawy – ważne, żeby było to potwierdzeniem bycia odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu.

Częstym problemem kobiet kierujących innymi ludźmi jest styl zarządzania: nie wiedzą one, jaki przyjąć i czy np. lepiej być szefową łagodną i kompromisową, czy też surową i stanowczą. „Bardzo wiele badań pokazuje, że jeżeli kobieta przyjmuje w biznesie styl typowo męski, stereotypowo przypisany mężczyznom, jak również typowo kobiecy, czyli »mamusiujący«, może czasami nawet flirtujący, jest oceniana bardzo źle. Tak naprawdę największym wyzwaniem jest znalezienie balansu między byciem dobrym człowiekiem a wymagającym szefem” – uważa ekspertka.

Z pewnością kobietom zajmującym się biznesem czasami nie ułatwiają życia niektóre dotyczące ich stereotypy. To, że istnieją, jest normalne (tak samo są stereotypy odnoszące się do mężczyzn) – co nie znaczy oczywiście, że właściwe. Naprawdę źle jest wtedy, kiedy to same kobiety zaczynają w nie wierzyć.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

InfoWire

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.