Bank wybrał 28 najlepszych start-upów

W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze optymalizacji obsługi klienta w Banku.

Startupy konkurujące ze sobą skupiały się na wyzwaniach związanych z doświadczeniami klienta. Realizowały projekty skoncentrowane na kliencie przy wsparciu ekspertów z różnych linii biznesowych Grupy BNP Paribas w Berlinie, Brukseli, Stambule, Luksemburgu, Nankinie, Paryżu, Rzymie, San Francisco, Singapurze i Warszawie.

Ubiegłoroczna edycja BNP Paribas International Hackathon przyniosła już zamierzone efekty. Obecnie pięciu z dziewięciu finalistów realizuje swoje projekty razem z BNP Paribas. Na przykład Carsift i BNP Paribas Personal Finance niedługo uruchomią narzędzie do oferowania porad dotyczących kupowania samochodu. Startup Cadre de Vie oraz BNP Paribas Cardif i detaliczny Bank BNP Paribas we Francji zaproponują do końca 2017 roku portal nieruchomości, który będzie oferował zintegrowane usługi.

Wybrane startupy w tegorocznej edycji wydarzenia otrzymały możliwość rozwinięcia swoich rozwiązań na etapie współtworzenia i mogą liczyć na wsparcie ze strony wiodących ekspertów Grupy BNP Paribas oraz zasoby potrzebne do stworzenia rozwiązań operacyjnych dla klientów BNP Paribas.

Kto zwyciężył w pierwszej rundzie?

We Francji wygrało osiem startupów:

BNP Paribas Personal Finance

  • wiGroup

wiGroup to spółka zajmująca się oprogramowaniem SaaS w dziedzinie transakcji mobilnych. Wygrała dzięki rozwiązaniu mobilnych nagród w handlu detalicznym.

  • Serious Factory

Serious Factory jest twórcą oprogramowania VTS, które pozwala użytkownikom na tworzenie symulatorów behawioralnych dla celów szkoleniowych bez konieczności znajomości technicznych ani projektowych.

Banque Privee France

  • Q°emotion

Q°emotion to platforma cyfrowa, która analizuje i monitoruje emocje grup odbiorców za pomocą innowacyjnych algorytmów semantycznych.

BNP Paribas Leasing Solutions

  • Visiblee

Visiblee to rozwiązanie typu SaaS, które identyfikuje anonimowych odwiedzających strony B2B i pozyskuje wśród nich klientów.

BNP Paribas Cardif

  • coVizir.co

CoVizir.co to oprogramowanie typu chatbot dla sprzedaży i marketingu z zaawansowanymi możliwościami w zakresie analityki biznesowej.

  • SPIXII

SPIXII tworzy doskonałe doświadczenia klienta na rzecz banków i firm ubezpieczeniowych w obszarze sprzedaży i obsługi ich produktów.

Bankowość detaliczna we Francji

  • Botmind

Botmind towarzyszy firmom w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, szczególnie za pomocą platformy SaaS, która zarządza chatbotami.

  • Celestory

Celestory to rozwiązanie do tworzenia spersonalizowanych aplikacji do nauki bez konieczności programowania, w oparciu o audiowizualne elementy treści.

Bruksela

  • Smartbean (dla Corporate Banking Challenge)

Smartbean to platforma dla branży budowlanej, która centralizuje informacje wspierające komunikację oraz wymianę danych pomiędzy bankiem a klientami, od oferty cenowej po realizację projektu.

  • Kudujad.io (dla Leasing Solution Challenge)

Kudujad.io to platforma IoT, która łączy różne urządzenia w jedną aplikację, za darmo na zawsze. Jest to swego rodzaju sklep z aplikacjami na urządzenia IoT, dostępny dla dowolnego wcześniej zarejestrowanego gadżetu IoT.

  • Smovin (dla Wealth Management Challenge)

Smovin to platforma, która pomaga klientom w maksymalizowaniu rentowności ich inwestycji na rynku nieruchomości poprzez automatyzację ich działalności administracyjnej.

  • Manual.to (dla bankowości detalicznej BNP Paribas Fortis)

Manual.to to platforma SaaS, która ułatwia tworzenie i czytanie instrukcji, pomaga firmom oszczędzić na kosztach produkcji treści (tekst czy obraz), jednocześnie oferując pierwszorzędne informacje, narzędzia posprzedażowe oraz lepszą komunikację.

Singapur

  • Shentilium (zwycięzca BP2S)

Rozwiązanie w postaci wskaźnika nastrojów rynkowych na bazie social media, dla wszystkich klas aktywów.

  • Good Atlas (zwycięzca WM)

Rozwiązanie wykorzystujące zaawansowaną technologię głosową, naturalne przetwarzanie języka oraz sztuczną inteligencję do przekazywania informacji w czasie rzeczywistym menadżerom w codziennej pracy z klientami.

Nankin

  • 4Paradigm

System smart core dla obszaru finansów konsumenckich, który oferuje rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, przez cały cykl konsumencki, w tym marketing precyzyjny, zabezpieczenia przed nadużyciami, inteligentne zbieranie danych i cen itp.

  • Zhuge IO

Rozwiązanie pomagające bankom we współpracy ze sklepami fizycznymi w zakresie precyzyjnej identyfikacji, pozyskania i świadczenia usług kredytowych na rzecz potencjalnych klientów za pomocą inteligentnej platformy służącej do zbierania, analizowania i wykorzystywania danych na temat zachowań klientów online, co ma poprawić doświadczenia klientów i ich zaangażowanie.

San Francisco

  • Saagie

Platforma aplikacji smart, która pomaga bankom i firmom ubezpieczeniowym w budowaniu i korzystaniu z predyktywnych aplikacji w rekordowo krótkim czasie. Może mieć zastosowanie w wielu scenariuszach bankowych, w tym ułatwianie czynności dot. nowych klientów (KYC/ALM), przy zachowaniu zgodności z prawem czy zarządzanie ryzykiem.

  • FinSpace

Automatyzacja dokumentacji i wymiany danych pomiędzy małymi i średnimi firmami a bankowością komercyjną.

Luksemburg

  • Tetrao

Tetrao opiera się na technologii robotyki kognitywnej, dzięki czemu zachowuje się jak człowiek i przyspiesza zbieranie danych z różnych źródeł w sieci. Technologia ta skraca profesjonalny proces rejestracji nowego klienta z kilku miesięcy do trzech dni.

Berlin

  • Inspirient

Inspirient specjalizuje się w zautomatyzowanej analityce danych w chmurze z intuicyjnych i pozbawionym matematyki interfejsem użytkownika.

Stambuł

  • Endeksa

Endeksa to rozwiązanie służące do digitalizacji kredytów hipotecznych, którego zadaniem jest ułatwienie oceny i przeprowadzanie transakcji z aktywami nieruchomościowymi za pomocą analityki danych.

  • Kiraplus

Kiraplus to platforma najmu typu smart, dzięki której zarządzanie portfelem nieruchomości i transakcjami najmu jest proste, szybkie, skuteczne i korzystne.

Rzym

  • BB Boyz

BNL Boon to platforma do oferowania konkretnych ścieżek do osiągania celów życiowych ludzi.

  • Mendua

Platforma do handlu rzeczami leasingowanymi przez małe i średnie firmy.

  • SpidChain

Aplikacja do identyfikacji, profilowania i matchingu: gra, w której twoi znajomi mówią, co o tobie myślą, jednocześnie zbierając punkty lojalnościowe. Z niezależnych systemem identyfikacji w oparciu o blockchain.

  • Bankon VR

Pierwsza aplikacja rzeczywistości wirtualnej dla obsługi klienta.

  • GoSherpy

Cyfrowy concierge, który oferuje klientom wysoce spersonalizowane okazje do inwestycji finansowych i niefinansowych oraz pomaga bankierom prywatnym w lepszym zrozumieniu profili ich klientów.

Warszawa

  • Querona

Querona specjalizuje się w logicznym magazynowaniu danych i analityce Big Data. Wprowadza przełomowe podejście do Inteligencji Biznesowej i dostarcza rozwiązanie, które pomaga firmom w osiąganiu sukcesów w szybko zmieniającym się otoczeniu.

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*