Od chmielu do innowacyjnego pomysłu na biznes
Na bazie chmielu można stworzyć wiele innowacyjnych biznesów. Udowodniły to Aneta Czaplicka i Paulina Stopczyk, które opracowały innowacyjną technologię ustabilizowania ksantohumolu, który pochodzi z szyszek chmielu. – Od samego początku wiedziałyśmy, że ta cząsteczka jest ciekawa i ma ogromny potencjał w świecie kosmetycznym. Czy osiągnie sukces? Czas pokaże – mówią pomysłodawczynie.

Na zdjęciu od lewej Paulina Stopczyk i Aneta Czaplicka
Historia tego innowacyjnego pomysłu na biznes zaczęła się od wspólnej pracy Anety Czaplickiej i Pauliny Stopczyk. – Wszystko zaczęło się od informacji na temat ksantohumolu, która została nam przesłana. Substancja budzi zainteresowanie w świecie naukowym już od dłuższego czasu, a jeden z polskich laboratoriów, Synthex opracował innowacyjny sposób syntezy. Szerokie spektrum działania i potencjał ksantohumolu wzbudził naszą ciekawość, od razu pomyślałyśmy o kosmetykach – mówią pomysłodawczynie.
Ksantoholum grallem branży kosmetycznej
Ksantohumol jest to prenylowany flawonoid pochodzący z kwiatów żeńskich roślin chmielu, którego działanie od lat analizowane jest w laboratoriach. – Jest to najsilniejszy dotąd poznany antyoksydant, cztery razy silniejszy od witaminy C. – zaznacza Paulina Stopczyk. Dlatego właśnie Aneta Czaplicka i Paulina Stopczyk postanowiły wykorzystać tę właściwość w kosmetologii. Tak zaczęła się ich przygoda z własnym start-upem DermoTech Beauty. – Od samego początku wiedziałyśmy, że ta cząsteczka jest ciekawa i ma ogromny potencjał w świecie kosmetycznym. Czy osiągnie sukces? Czas pokaże – mówi Aneta Czaplicka.
Projekt bazuje na pracach badawczo-rozwojowych finansowanych z programu BridgeAlfa Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Były one finansowane za pośrednictwem funduszu Infini. Natomiast merytoryczne wsparcie start-up otrzymał od toruńskich naukowców oraz doradców z Rubicon Partners – Większość finansowania pochłonęły koszty związane z badaniami substancji i syntezą kompleksu podkreśla Paulina Stopczyk.
Jak zapowiadają innowatorki, ich nowe kosmetyki będą dostępne w pierwszych klinikach już w maju. – Rynek polski jest naturalnie rynkiem pierwszym, na którym pojawią się nasze produkty. Myślimy jednak szeroko – tłumaczą założycielki start-upu DermoTech Beauty. W planach mają także udoskonalanie ich produktu i uzyskanie ochrony patentowej.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes
-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki