Od chmielu do innowacyjnego pomysłu na biznes
Na bazie chmielu można stworzyć wiele innowacyjnych biznesów. Udowodniły to Aneta Czaplicka i Paulina Stopczyk, które opracowały innowacyjną technologię ustabilizowania ksantohumolu, który pochodzi z szyszek chmielu. – Od samego początku wiedziałyśmy, że ta cząsteczka jest ciekawa i ma ogromny potencjał w świecie kosmetycznym. Czy osiągnie sukces? Czas pokaże – mówią pomysłodawczynie.
Historia tego innowacyjnego pomysłu na biznes zaczęła się od wspólnej pracy Anety Czaplickiej i Pauliny Stopczyk. – Wszystko zaczęło się od informacji na temat ksantohumolu, która została nam przesłana. Substancja budzi zainteresowanie w świecie naukowym już od dłuższego czasu, a jeden z polskich laboratoriów, Synthex opracował innowacyjny sposób syntezy. Szerokie spektrum działania i potencjał ksantohumolu wzbudził naszą ciekawość, od razu pomyślałyśmy o kosmetykach – mówią pomysłodawczynie.
Ksantoholum grallem branży kosmetycznej
Ksantohumol jest to prenylowany flawonoid pochodzący z kwiatów żeńskich roślin chmielu, którego działanie od lat analizowane jest w laboratoriach. – Jest to najsilniejszy dotąd poznany antyoksydant, cztery razy silniejszy od witaminy C. – zaznacza Paulina Stopczyk. Dlatego właśnie Aneta Czaplicka i Paulina Stopczyk postanowiły wykorzystać tę właściwość w kosmetologii. Tak zaczęła się ich przygoda z własnym start-upem DermoTech Beauty. – Od samego początku wiedziałyśmy, że ta cząsteczka jest ciekawa i ma ogromny potencjał w świecie kosmetycznym. Czy osiągnie sukces? Czas pokaże – mówi Aneta Czaplicka.
Projekt bazuje na pracach badawczo-rozwojowych finansowanych z programu BridgeAlfa Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Były one finansowane za pośrednictwem funduszu Infini. Natomiast merytoryczne wsparcie start-up otrzymał od toruńskich naukowców oraz doradców z Rubicon Partners – Większość finansowania pochłonęły koszty związane z badaniami substancji i syntezą kompleksu podkreśla Paulina Stopczyk.
Jak zapowiadają innowatorki, ich nowe kosmetyki będą dostępne w pierwszych klinikach już w maju. – Rynek polski jest naturalnie rynkiem pierwszym, na którym pojawią się nasze produkty. Myślimy jednak szeroko – tłumaczą założycielki start-upu DermoTech Beauty. W planach mają także udoskonalanie ich produktu i uzyskanie ochrony patentowej.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
Nowoczesny budynek biurowy - na co zwrócić uwagę przy kupnie? (materiał partnera)
-
„Dopóki nie przyszła do nas pierwsza firma farmaceutyczna, nie chciałam prowadzić swojego startupu. Nawet nie miałam takich planów” – Kinga Matuła, założycielka QurieGen
-
„Mamy w portfelu blisko 20 perspektywicznych spółek, z którymi pozyskujemy kolejne rundy finansowania lub planujemy wyjścia z inwestycji” – Aleksander Kłósek, Managing Partner YouNick Mint
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Masz długi, a prowadzisz firmę? Sprawdź, czy komornik może zająć konto firmowe
-
Ile trwa założenie działalności gospodarczej w Polsce? Sprawdź, co musisz wiedzieć
-
Krajowy Rejestr Długów. Jak sprawdzić firmę w KRD i czy można to zrobić za darmo?
-
Raty na firmę. Kiedy warto z nich skorzystać i czy to się opłaca?