Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zainwestowała 50 tys. zł na starcie. Zysk pojawił się po 2 latach

Branża finansowa też przechodzi kryzys. Nie oznacza to jednak, że w trudnych czasach nie można zarabiać pieniędzy. Zdaniem Agaty teraz jest dobry moment na rozwój i przygotowanie się na czas, kiedy rynki odbiją się od dna. – To tak, jakbym szykowała armię do boju – mówi.


Futuro Finance

Agata Brucko-Stępkowska doświadczenie w branży zdobywała w takich instytucjach finansowych, jak Lukas Bank (obecnie Credit Agricole), Bank Millennium i MultiBank. Pierwsze stanowisko managerskie dostała w wieku 22 lat – zarządzała wtedy 17-osobowym zespołem w MultiBanku, z którego przeszła na dyrektora regionu do Doradztwa Finansowego Money Expert. Tu współpracowała już z większą, po ponad 60-osobową grupą. Po szkole życia, którą dostała w korporacjach, postanowiła otworzyć własne doradztwo finansowe.

– U poprzednich pracodawców zawsze byłam odpowiedzialna za budowanie i nadzorowanie struktur sprzedażowych. Z czasem postanowiłam więc wykorzystać swoje umiejętności, aby zbudować własną markę, nawet gdybym miała proponować produkt niszowy. Świadomie podjęłam decyzję o formie prawnej działalności i pozostaniu przy branży finansowej. Miałam też pełną świadomość konkurencji – opowiada.

Czasami zastanawia się, czy gdyby nie źle wynegocjowana umowa z jej ówczesnym pracodawcą, byłaby teraz tu, gdzie jest. – Myślę, że tak, ponieważ musiałam zrezygnować z pracy, kiedy urodziłam syna. I jak dla większości kobiet pojawienie się na świecie nowego członka rodziny jest przyczyną wielu zmian, tak w moim przypadku zmiany dotyczyły nie tylko życia rodzinnego, ale także zupełnej metamorfozy mojej kariery zawodowej – dodaje.

Na początku nie było łatwo

Agata Brucko – Stępkowska,
właścicielka Futuro Finance

Agata miała na start 50 tys. zł z oszczędności oraz z kredytu. Nie miała szans na otrzymanie dotacji unijnej, gdyż wcześniej prowadziła działalność gospodarczą w formie samozatrudnienia. Poza tym nie było programu dla nowych firm w formie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a taką formę działalności wybrała Agata.

Pierwsze jej koszty były związane z kwestiami organizacyjnymi, takimi jak rejestracja spółki, stworzenie logotypu, strony internetowej i oferty oraz wynajęcie lokalu. Największe kwoty pochłaniały koszty pracownicze, reklama i PR.

Jej pierwszym  krokiem w związku z założeniem firmy była rejestracja spółki. – Z uwagi na fakt, że nadanie numeru KRS wymaga co najmniej dwóch tygodni, nie czekałam na formalne zarejestrowanie spółki, tylko rozpoczęłam działalność już w momencie zawiązania spółki w organizacji. W tym momencie moja przyszła spółka mogła już  normalnie funkcjonować: wystawiać faktury, dokonywać zakupów itp. – opowiada Agata. Na początku w ofercie jej firmy znajdowały się także ubezpieczenia, więc czynnikiem wstrzymującym było zdanie egzaminu państwowego, podpisanie umów z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi i stworzenie multiagencji.

  Pielęgnujmy swoje umiejętności szerzenia wizji i otaczajmy się ludźmi, którzy potrafią te wizje zrozumieć, podchwycić i uwierzyć w nie na tyle mocno, aby być dla nas wsparciem w ich realizacji.
 

Najważniejszym problemem była jednak dla niej finalizacja umów z bankami na sprzedaż produktów kredytowych i ciągłe poszerzanie oferty. Aby starać się o umowy, trzeba było bowiem przedstawić dokumenty rejestrowe firmy.

Firma Futuro Finance w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością została zarejestrowana w marcu 2010 roku we Wrocławiu. Agata zaczynała z małym, trzyosobowym zespołem. W tej chwili pracuje z 10 osobami, a do końca roku chciałaby pozyskać kolejnych 6 współpracowników.

Doradztwo w Polsce kojarzy się z kredytem hipotecznym

W Polsce doradcy finansowi kojarzą się głównie z kredytami hipotecznymi lub z ubezpieczeniami. Agata postanowiła z kolei postawić na doradztwo finansowe dla firm – nie obsługuje klienta indywidualnego. Jej firma zajmuje się m.in. pozyskiwaniem finansowania na bieżące funkcjonowanie firmy lub konkretne inwestycje, a także factoringiem i leasingiem.

Swoje usługi oferuje nie tylko firmom w dobrej kondycji finansowej. Finansuje także działalności, wykazujące stratę czy to w latach ubiegłych, czy w okresie bieżącym, firmy bez zdolności kredytowej, typowe start-upy oraz klientów z zaległościami w ZUS-ie i US-ie.

Kryzys jej niestraszny

Od początku swojej działalności Futuro Finance bazowało na telemarketingu. Pierwszym klientem była firma budowlana, która potrzebowała pieniędzy na zrealizowanie konkretnej inwestycji. Z tym klientem Agata współpracuje do dzisiaj.

Z kolei pierwsze zyski firma Agaty odnotowała w drugim roku działalności firmy. Pieniądze przeznaczyła wówczas na inwestycje, które ostatecznie okazały się nie do końca trafione. Dopiero po trzecim roku może mówić o prawdziwym zysku. – Branża finansowa przechodzi swój kryzys, ponieważ reaguje na sytuację na świecie. Nie oznacza to jednak, że w czasie kryzysu nie można zarabiać pieniędzy. Myślę, że jest to dobry czas na rozwój i przygotowanie się na lepszy okres, aby nie marnować czasu na naukę i szkolenia, gdy już przyjdzie hossa. To tak, jakbym szykowała armię do boju – dodaje.

W sukces trzeba wierzyć

Działalność Agaty została dostrzeżona. Jeszcze w 2010 roku Gazeta Finansowa wyróżniła ją w rankingu „Pereł polskiego biznesu – 50 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce”, a w 2011 roku jej spółka została Liderem Przedsiębiorczości. Ta ostatnia nagroda wiąże się dla Agaty z wesołą historią. – Na rozdaniu nagród stawiło się 19 firm, których reprezentanci to przeważnie doświadczeni ludzie biznesu, prezesi z długoletnim doświadczeniem. Atmosfera była podniosła, co wywoływało we mnie duży stres, ale powodowało dumę. Moje emocje zostały totalnie rozładowane, gdy w szatni podczas zdawania płaszcza szatniarz wziął nas za obsługę i zwrócił się do mnie i moich młodych towarzyszy słowami: „Tej obsługi to będzie dzisiaj więcej niż gości”. I cały patetyzm chwili znikł – opowiada.


Futuro Finance

Także w tym roku Agata została doceniona przez „Gazetę finansową” w rankingu 50 najcenniejszych kobiet w Polsce, a także w rankingu 10 osobowości doradztwa finansowego w Polsce.

Aby osiągnąć sukces, trzeba wierzyć w siebie i to przede wszystkim w chwilach, gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. Agata porównuje proces rozwoju firmy do nauki chodzenia małego dziecka: najpierw zaczyna ono raczkować, później stać, próbuje iść, kurczowo ściskając palec matki i dopiero gdy nabierze pewności, stara się chodzić samodzielnie. Nie narzucajmy sobie szybszego tempa i dajmy możliwość popełniania błędów. Porażki uczą nas bardziej, ponieważ pobudzają do analizy i głębszej refleksji.

–  W moim przypadku problemem był wiek. Kiedy otwierałam firmę, miałam 23 lata. Zaufanie klientów oraz partnerów biznesowych musiałam zdobywać długo, ale to tylko zmobilizowało mnie do większego wysiłku. Wmawiałam sobie, że jest to element, który mnie wyróżnia i jest moim atutem ze względu na świeże spojrzenie – dodaje. Najbliższą przyszłość chce poświęcić wykształceniu i podnoszeniu umiejętności managerskich wśród obecnych współpracowników. A na początku przyszłego roku chciałaby zadebiutować na rynku NewConnect i pozyskać kapitał na szerszą ekspansję. 

– Polak milioner, który zaczynał w komunie

– Historia sukcesu Andrzeja Blikle

– Jak pierwszy milion zarobił twórca marki 4F

Jeżeli jesteś kobietą przedsiębiorczą i prowadzisz własną firmę – napisz do naszej redaktorki! Dołącz do ponad 120 kobiet, które już to zrobiły, zaprezentuj się w naszym cyklu i podziel się z czytelnikami swoim doświadczeniem.

Barbara Sielicka
Bankier.pl
[email protected]

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Bb 11 cze 2013 (18:53)

Propaganda gebelsowska - doradztwo baby z kapitalem 15k usd ktory miala - moze doradzac dzadom pod smietnikiem a nie ludziom ktorzy maja naprawde pieniadze