Japoński start-up będzie wywoływał pokaz deszczu meteorytów

W biznesie można powiedzieć, że nie ma rzeczy niemożliwych. Potwierdza to start-up z Tokio, który chce swoim klientom oferować pokaz deszczu meteorytów na zamówienie. Po raz pierwszy będzie można zobaczyć to w 2020 roku.

Fot. FORUM/ Caters News Agency

Tą niecodzienną rozrywkę chce zapewnić japoński start-up Star-ALE. W celu realizacji projektu firma zamierza wysłać w kosmos dwa mikrosatelity, które obecnie są już w fazie produkcji. W marcu przyszłego roku znajdą się już na orbicie ziemskiej. Każdy z nich będzie miał ponad 400 specjalnych kapsułek, które po wypuszczeniu i wejściu w atmosferę staną się źródłem mocnego światła. Na wysokości od 56 km do 80 km rozpoczną się zażyć i emitować plazmę bardzo intensywne przy tym świecąc. Ten niezwykły spektakl będzie widoczny w promieniu ponad 200 km.

Pierwszy pokaz tej nieziemskiej rozrywki będzie można zobaczyć w trakcie olimpiady w Tokio w 2020 roku. Jednak kilka miesięcy wcześniej, w lutym odbędą się pierwsze testy. Ich efekty będzie można podziwiać nad Hiroszimą. Jak podkreślają twórcy, będzie to pierwsze tak innowacyjne podejście do pokazów wielkoskalowych z użyciem nieba jako ogromnego ekranu.

Koszt takiej rozrywki nie jest mały. Same testy kosztować będą ponad 20 mln USD, czyli ok. 73 197 060 zł, zaś koszt pojedynczej kapsułki to ponad 31 tys. zł. Firma w przyszłości zamierza rozwijać swoją technologię w celu uatrakcyjniania pokazów. Poznaj także inne start-upy, które mają nietypowe pomysły.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*