Nowy split payment dla firm budowlanych
Już od początku listopada firmy świadczące usługi budowlane muszą dostosować się do nowego systemu podzielonej płatności split payment.
– Firmy będą wystawiały faktury z podatkiem VAT natomiast usługobiorcy tę fakturę będą opłacali w nowy sposób tzn. z dwóch rachunków. Z rachunku głównego oraz z rachunku VAT – mówi w rozmowie z MarketNews24 Aleksander Dyl, prawnik w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.
Możliwość stosowania podzielonej płatności w VAT, czyli tzw. split payment, funkcjonuje w Polsce od lipca 2018 r. Należny podatek VAT w takim przypadku trafia na specjalne konto bankowe i firma może korzystać ze środków tam zgromadzonych w ograniczonym zakresie, np. do płatności VAT. Obecnie zakres ten został poszerzony.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Ministerstwo przygotowuje nowe kary finansowe dla firm związane ze split payment
- Czy Twoja firma zyska czy straci na tzw. „split payment” ?
- Obligatoryjny split payment może zachwiać stabilnością firm
MarketNews24
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.