Opracowały aplikację społecznościową dla młodych mam

W przypadku Magdy Tereszczuk i Marty Mroczek pojawienie się na świecie ich dzieci miało wpływ na podjęcie decyzji o założeniu własnego biznesu. Opracowały wspólnie aplikację społecznościową dla matek, w której mogą się wymieniać poglądami, porozmawiać lub dodać sobie trochę otuchy. – w Akuku Mamo są wbudowane filtry, dzięki którym można znaleźć mamy w podobnym wieku lub o takich samych zainteresowaniach – mówi Marta Mroczek, współzałożycielka Akuku Mamo.

Na zdjęciu Magda Tereszczuk i Marta Mroczek; Fot. Marta Maćkowiak

Bartłomiej Godziszewski: Skąd pojawił się pomysł na taki biznes?

Magda Teraszczuk: Pomysł na aplikację pojawił się w naszych głowach kilka miesięcy po urodzeniu dzieci. Mieszkałyśmy w dwóch różnych końcach miasta i niestety nie miałyśmy możliwości, by umawiać się na codzienne spacery. I w tym właśnie tkwił nasz największy problem. Kiedy nasi mężowie wychodzili do pracy, zostawałyśmy same z dziećmi w czterech ścianach. Pogoda w Polsce zazwyczaj nie rozpieszcza. Dużo czasu spędzałyśmy w domu i zdecydowanie brakowało nam towarzystwa osób, z którymi mogłybyśmy porozmawiać o tym co się u nas dzieje. Wiedziałyśmy, że najlepiej zrozumiałyby nas inne mamy, które przechodzą przez to samo. Pomyślałyśmy więc, że na polskim rynku brakuje aplikacji społecznościowej dla matek, miejsca, w którym mogłyby się wymieniać poglądami, porozmawiać lub dodać sobie trochę otuchy. Pomysł na początku wydawał się szalony, bo domyślałyśmy się, z jaką ilością pracy może się wiązać stworzenie aplikacji mobilnej. Dałyśmy jednak radę. Oczywiście za Akuku Mamo nie stoimy tylko my same. Wielkie brawa należą się również dla naszego CTO Ryśka Bilińskiego, który jest filarem technologicznym w naszym projekcie.

Jak działa aplikacja?

Marta Mroczek: Zależało nam na tym, by stworzyć produkt intuicyjny i łatwy w obsłudze. Wciąż nad nim pracujemy i ulepszamy istniejące rozwiązania. Założenie było jedno. Mamy w całej Polsce miały poznać koleżanki mieszkające w ich okolicy. Akuku Mamo działa więc trochę jak aplikacja randkowa. Po ściągnięciu z Google Play i App Store mamy zakładają w niej swój profil ze zdjęciem, odpowiadają na dwa pytania dotyczące zainteresowań i dzięki geolokalizacji są w stanie zobaczyć, jak daleko znajdują się od nich inne użytkowniczki. Chciałyśmy pomóc mamom w szukaniu koleżanek, dlatego w Akuku Mamo są wbudowane filtry, dzięki którym można znaleźć mamy w podobnym wieku lub o takich samych zainteresowaniach.

Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na kontakt@mambiznes.pl. Opiszemy Twoją historię!

Jak zamierzacie zarabiać na aplikacji?

MT: Przede wszystkim chcemy podkreślić to, że nasza aplikacja jest darmowa i zawsze będzie. Mamy mogą ją znaleźć w Google Play i App Store. Tworząc ją nie myślałyśmy w pierwszej kolejności o zarabianiu, ale o pomocy mamom, by nie czuły się tak samotne jak my. Nie ukrywamy jednak, że byłybyśmy bardzo szczęśliwe, gdybyśmy pewnego dnia mogły zacząć zarabiać na Akuku Mamo. Mamy na to kilka pomysłów. Nas jednym z nich aktualnie pracujemy. Możemy zdradzić, że stawiamy na reklamy „szyte na miarę”, czyli takie, które faktycznie będą interesowały nasze użytkowniczki.

Jak dużo spotkań zostało umówionych?

MM: Nie wiemy ilu mamom udało się już spotkać, ponieważ odpowiedź na to pytanie znajduje się w ich prywatnej korespondencji. Widzimy jednak co dzieje się na forum i dostajemy masę maili od dziewczyn, które dziękują nam i opowiadają, że udało im się poznać nowe koleżanki zaledwie dzień po zalogowaniu się. Dzisiaj, nieco ponad miesiąc po starcie,  w Akuku Mamo jest już ponad 4,4 tys. kobiet z całej Polski i ta liczba wciąż wzrasta. W ciągu pierwszych 24 godzin zalogowało się ponad 560 mam. Ten wynik całkowicie nas oszołomił, ponieważ nie spodziewałyśmy takiego odzewu.

Aplikacja dedykowana jest tylko dla młodych mam?

MT: Aplikacja dedykowana jest mamom, zarówno młodszym, jak i tym starszym. Zalogować mogą się wszystkie dziewczyny, które chcą poznać koleżanki w swojej okolicy. W Akuku Mamo jest też kilku tatusiów na urlopie wychowawczym.

Ile czasu minęło od pomysłu do realizacji?

MM: Mniej więcej półtora roku. Potrzebowałyśmy czasu na zgromadzenie funduszy i skompletowanie zespołu.

Jak sfinansowałyście ten biznes?

MT: To było wyzwanie. Stworzenie w pełni funkcjonalnej aplikacji mobilnej jest dużym kosztem, który dla wielu startupów może być barierą nie do przeskoczenia. My wykorzystałyśmy nasze oszczędności, poprosiłyśmy o pomoc rodzinę, a także wzięłyśmy kredyt.

MM: Jakie macie plany na najbliższą przyszłość

W najbliższym czasie chcemy udoskonalić istniejące funkcje, a także jak już wspomniałyśmy wcześniej, pracujemy aktualnie nad czymś nowym. Zależy nam również na tym, aby w pewnym momencie wyjść z Akuku Mamo za granicę. Już teraz piszą do nas mamy Polki z różnych europejskich państw z pytaniem, kiedy i one będą mogły zalogować się w Akuku Mamo. Zapewniamy je, że niedługo.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*