Kobiecy biznes z sukcesem prowadzony
W dzisiejszym programie pokazujemy, jak prowadzi się biżuteryjny biznes, co jest najtrudniejsze w prowadzeniu własnej marki i jak powstają bransoletki, kolczyki i nausznice, projektowane przez architekta z zamiłowaniem do mody.
– Pochodzę z rodziny krawieckiej i zawsze marzeniem mojej mamy było, żebym została projektantką mody – ja zostałam architektem, więc blisko. Pracuję już jako architekt od trzynastu lat i w pewnym momencie poczułam zmęczenie zawodem. Poczułam, że muszę zrobić coś innego, troszeczkę bardziej kobiecego – mówi Katarzyna Kazimierczyk, właścicielka marki ‚moie’
I tak prawie trzy lata temu, w lipcu 2015 roku, powstała pierwsza biżuteria z logiem ‘moie’.
Jak mówi właścicielka marki- Wszystkie projekty są bardzo bliskie mojemu sercu, dlatego uznałam, że są ‚moie’ – stąd nazwa – z błędem ortograficznym dla przekory.
Początki, jak przyznaje projektantka, były trudne. Wszystkiego trzeba było nauczyć się samemu i samemu wypracować.
– Nie ma poradnika, nie ma przedmiotu w szkole, który uczyłby jak zacząć biznes, jak zrobić wszystko dobrze i nie popełniać tylu błędów. Wszystko po kolei było trudne. Jak w ogóle założyć działalność? Jak przejść przez te wszystkie prawne tematy związane na przykład z urzędem patentowym, żeby nikt mojej biżuterii nie był w stanie podrobić – mówi Katarzyna i dodaje – Trzeba wypracować grono odbiorców, klientów, obsługę klienta. To się nie dzieje od razu. To są długie miesiące.
Nietypowe wzory i konstrukcje podbiły jednak rynek i coraz śmielej się na nim rozpychają. Teraz w planach jest stworzenie kolejnej kolekcji biżuterii i otwarcie butików „moie” w innych polskich miastach.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Legendarna marka Kubota powraca w nowej odsłonie
- Wpadli na pomysł, jak zarobić na dronach
- Polski start-up ze swoją armią podbija rynek. „Zaczynaliśmy od 20m biura”
Justyna Smolińska
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rynek start-upowy powoli zaczyna odczuwać spowolnienie
-
Finansowy zastrzyk dla początkujących start-upów od UE. W drugim kwartale ’23 ruszą pierwsze konkursy
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
-
Startup Poland bada polskie startupy. Wypełnij ankietę