Jarosław Kuźniar nie zaliczy roku 2018 do udanych pod względem biznesowym. Jego biznes podróżniczy przy rosnących przychodach zanotował większą stratę.
Były prezenter TVN24 i prowadzący pasmo Onet Rano ciągle lepiej sobie radzi w mediach niż na swoim. Przynajmniej jeśli chodzi o jego flagową działalność, a więc agencję turystyczną. Fabryka Rozsądku wydająca m.in. serwis GoWorld zanotowała w ubiegłym roku wzrost przychodów z kwoty 1,39 mln zł do poziomu 1,59 mln zł. Jednak blisko 15 proc. wzrostowi sprzedaży towarzyszył również wzrost straty z zaledwie 1,3 tys. zł do kwoty 45,6 tys. zł – poinformował portal Wirtualne Media.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar przyznaje, że ten rynek ma różne momenty, a specyfika działalności skrojonej pod indywidualne potrzeby klienta generuje spore koszty. Jednocześnie prezenter Onetu podkreśla, że w ubiegłym roku firma zorganizowała więcej wypraw, co przełożyło się na wyższe przychody ze sprzedaży, a najbardziej cieszą go zadowoleni klienci, którzy wracają. Wspólnicy zdecydowali, że strata za rok 2018 zostanie pokryta z zysków spodziewanych w kolejnych latach.
Inne biznesy Jarosława Kuźniara
Fabryka Rozsądku i biznes turystyczny to nie jedyna działalność gospodarcza Jarosława Kuźniara. Od września ubiegłego roku wspólnie z Borysem Szycem i Markiem Maślanką rozwijają teatr online. #TheMuBa. W pierwszych dniach konto w serwisie ze spektaklami transmitowanymi w sieci założyło ponad 2300 osób. Użytkownikami, którzy odwiedzili platformę byli nie tylko mieszkańcy Polski, ale także Polacy z Wielkiej Brytanii, Australii, Indii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kenii, Omanu, Zambii czy Filipin – opowiadał wówczas Jarosław Kuźniar.
Przeczytaj! Szyc, Kuźniar i Maślanka mają nowy biznes. Czy przekonają Polaków do teatru w internecie?
Z kolei w styczniu tego roku była gwiazda TVN24 wspólnie z Szymonem Pawlicą uruchomiła start-up FunWisher, który jest narzędziem do komunikacji gwiazd z fanami. – To wygodna strona www (desktop i mobile), gdzie w prosty sposób można zamówić spersonalizowane życzenia od gwiazd. Każdy wybiera osobę (czasem bohater ma więcej ról do zagrana niż jedną, jak choćby Borys Szyc, który raz wciela się w rolę Hamleta innym razem udaje dresiarza), następnie zamawiający załącza swoje zdjęcia i zdjęcia jubilata, wybiera życzenia, formę graficzną, ma realny wpływ na scenariusz, który zrealizuje później gwiazda. Patrząc po naszych pierwszych Klientach – to zabawa dla każdego: od młodego fana Lewandowskiego, po dojrzałą mamę, która zawsze chciała być gościem u Kuby Wojewódzkiego – mówił niedawno w rozmowie z MamBiznes.pl sam pomysłodawca. Więcej o nowym start-upie Jarosława Kuźniara przeczytasz tutaj.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl