Polscy przedsiębiorcy w ogonie Europy

Polska znalazła się w ogonie Europy pod względem odsetka przedsiębiorców, którzy prowadzili sprzedaż przez sieci komputerowe w 2018 roku. Gorszy współczynnik od Polski miały jeszcze: Łotwa, Grecja, Rumunia i Bułgaria.

Fot. YAY Foto

Co prawda z roku na rok przybywa liczba przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje towary i usługi przez internet, jednak w porównaniu do reszty krajów europejskich ten wynik nie jest najlepszy. Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu, Polska zajęła 24 miejsce wśród wszystkich państw Unii Europejskiej. Jedynie 14 proc. przedsiębiorców w kraju nad Wisłą zdecydowało się na sprzedaż drogą internetową. Dla porównania lider tego rankingu – Irlandia – ma znacznie wyższy wskaźnik, bowiem niemal co trzeci irlandzki przedsiębiorca wykorzystuje internet do sprzedaży produktów lub usług. Na drugiej pozycji ex aequo znalazły się także Szwecja oraz Dania, gdzie 32 proc. przedsiębiorców wykorzystuje internet jako kanał dystrybucji.

Źródło: Eurostat

Natomiast GUS przeanalizował konsumentów. W przypadku Polski najczęściej towary przez internet kupują osoby w młodym wieku. Przede wszystkim Ci znajdujący się w grupie wiekowej 25-34 lata. Ciekawostką jest, że w ubiegłym roku grupa nieco starszych osób 35-44 lat zanotowała dość duży wzrost i obecnie niemal co druga osoba z tego przedziału wiekowego zamawia produkty przez internet.

Źródło: GUS

Przeczytaj także na MamBiznes.pl