Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Pora na Pola, czyli internetowy targ naturalnej żywności

Klienci sklepu internetowego Pora na Pola zamawiają wysokojakościowe jedzenie bezpośrednio od rolników i producentów-pasjonatów. A twórcy konsekwentnie rozwijają biznes oparty na finansowaniu społecznym.

Żywność produkowana lokalnie przez niezależnych producentów, którzy stosują naturalne metody, wraca do łask. I to z przytupem! Konsumenci są coraz bardziej świadomi, wyedukowani i chcą dokładnie wiedzieć, co jedzą. Adrian Piwko, założyciel Pora na Pola, również miał taką potrzebę. – Kilka lat temu zmieniłem nawyki żywieniowe. Nie pamiętam już, która sytuacja przelała czarę goryczy, ale wiem, że miałem ogromną chęć pogłębienia wiedzy o tym, co jem. Chciałem znać od kuchni miejsce, w którym żywność powstała, dowiedzieć się historii osoby, która tę żywność wytworzyła. Chciałem mieć wybór i móc wybierać świadomie – tłumaczy przedsiębiorca.

Wyzwanie logistyczne

Efektem tych przemyśleń jest internetowy targ żywności kupowanej od producentów. Czyli sprawdzonych rolników i rzemieślników, którzy wytwarzają naturalną, zdrową i bezpieczną żywność. Klienci sklepu w jednym miejscu zamawiają produkty od wielu dostawców i odbierają je w domu, w jednej paczce. Samodzielna realizacja tego rodzaju zakupów byłaby logistycznym koszmarem, o czym Adrian Piwko przekonał się osobiście. – I tak warzywa zacząłem kupować z jednego źródła, wędliny z innego, miód odbierałem z Mazur, a po jajka jeździłem specjalnie co niedzielę kilkadziesiąt kilometrów od Warszawy. Uwielbiałem to robić, jednak szybko zdałem sobie sprawę, że stawało się to absorbujące i skomplikowane – przyznaje założyciel e-targu Pora na Pola.

Z tych doświadczeń zrodził się pomysł na biznes, który podczas czterech crowdfundingowych emisji aukcji pozyskał od inwestorów niemal 5 mln zł. Zebrane środki zostaną wydane na rozwój i realizację celów inwestycyjnych, w tym usprawnienie procesów logistycznych i wprowadzenie codziennych dostaw. Spółka pracuje także nad mechanizmem subskrypcyjnym, połączonym z rozbudowanym systemem rekomendacji. Jednym z kierunków rozwoju będzie budowa oferty rzemieślniczych alkoholi, na co wskazuje utworzenie spółki córki Pole i Alkohole Sp. z o. o. Będzie ona odpowiedzialna za stworzenie oferty wyselekcjonowanych napojów alkoholowych.

Czysty zysk

Sklepowi Pora na Pola przyświeca społeczna idea biznesu. Akcjonariuszami są dostawcy, rolnicy i producenci, klienci, pracownicy firmy a także prywatni inwestorzy, którzy wierzą w taki sposób funkcjonowania na rynku. To model, w którym zysk nie wyklucza bycia fair. Idea to jednak nie wszystko. Działania internetowego targu wywołują konkretne efekty i oddziałują pozytywnie na otoczenie.

Dzięki decentralizacji dystrybucji żywności rośnie pozycja małych producentów, często bezbronnych w starciach z sieciami spożywczymi. Skrócenie łańcucha dostaw pozwala na zaoferowanie producentom przyzwoitego wynagrodzenia, bez presji na zmniejszanie marży. Twórcy firmy chętnie mówią o patriotyzmie ekonomicznym, który wpisuje się w ich filozofię biznesu lokalnego i jak najmniej uciążliwego dla środowiska naturalnego.

MG

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.