Start-upy z Krakowa. Ponad połowa działa tylko na polskim rynku

50% startupów kieruje swoje produkty i usługi głównie lub wyłącznie do polskich klientów. 41,5% startupów działa tylko lub głównie na rynkach międzynarodowych. To jeden z wniosków płynących z raportu na temat krakowskiego ekosystemu startupowego.

Fot. Shutterstock/ RomanSlavik.com

Kilka dni temu ukazała się publikacja przygotowana przez OMGKRK we współpracy z Miastem Kraków. Raport Krakowskich Startupów ma na celu zbadanie oraz opisanie specyfiki młodych biznesów działających w tym mieście.

Raport Krakowskich Startupów. Ankiety i analizy były prowadzone w 2021, od czerwca do grudnia. Zebrane dane zostały przygotowane na podstawie badania przeprowadzonego na grupie 140 krakowskich firm związanych z innowacjami, technologią i IT.

Głównym celem przygotowania raportu jest promocja Krakowa i całego ekosystemu poprzez rozpowszechnianie danych o innowacyjnych podmiotach z regionu. Raport prezentuje informacje o: wskaźnikach zatrudnienia, obszarach specjalizacji, modelach biznesowych, etapach rozwoju, źródłach finansowania i wyzwaniach stojących przed krakowskimi startupami.

Raport Krakowskich Startupów wyszczególnia również informacje o programach i instytucjach wsparcia, funduszach inwestycyjnych, dostępnej infrastrukturze biznesowej oraz przedstawia historie sukcesu wybranych krakowskich startupów. W grupie badanych firm znalazły się m.in.:

  • edrone, dostawca systemów CRM dla e-Commerce,
  • Talent Alpha, twórca platformy HRTech, która umożliwia firmom wymianę specjalistów IT w chmurze,
  • FLYR, zagraniczny startup z siedzibą w Krakowie, dostawca systemów zarządzania dla sektora lotniczego.

Wybrane wnioski płynące z raportu:

  • 59,3% badanych startupów powstało w ciągu ostatnich 5 lat (2021-2017).
  • Sztuczna inteligencja, automatyzacja biznesu/produktywność i aplikacje mobilne to 3 najbardziej popularne specjalizacje wśród produktów oferowanych przez startupy biorące udział w badaniu.
  • Zdecydowana większość krakowskich startupów – 76% działa w modelu Business to Business (B2B), oferując swoje produkty innym firmom.
  • 50% startupów kieruje swoje produkty i usługi głównie lub wyłącznie do polskich klientów. 41,5% startupów działa tylko lub głównie na rynkach międzynarodowych.

Raport dostępny jest na stronie internetowej OMGKRK pod adresem: https://bit.ly/Krakow_Startups_Report

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*