Stworzyli aplikację, która odchudzi dzieci. „Problem z otyłością jest bardzo duży”
Milena Rudzińska wspólnie z Agatą Popielewską i Marcinem Ralcewiczem stworzyli biznes, w którym postawiły sobie za cel walki z otyłością wśród dzieci. Z pomocą gier na telefon troszczą się kondycję wśród najmłodszych. – Chcemy stworzyć markę, która nie będzie tylko pracowała na zysk, lecz również będzie odpowiedzialna społecznie – mówi Milena Rudzińska, współzałożycielka FITKIDDO.

Na zdjęciu Milena Rudzińska, Agata Popielewska i Marcin Ralcewicz, twórcy FiTKiDDO
Bartłomiej Godziszewski: Jak duży jest obecnie problem związany z otyłością wśród dzieci?
Milena Rudzińska: Problem otyłości wśród najmłodszych jest ogromny. Zgodnie z danymi WHO liczba otyłych dzieci powyżej 5 roku życia wynosi 124 miliony (2016 r.) i wzrosła od 1975 r. o 113 miliony! W Polsce problem ten dotyczy 10 proc. dzieci w wieku 1-3 lat, 30% proc. dzieci w wieku wczesnoszkolnym i 22 proc. młodzieży do 15 roku życia. Wśród głównych problemów WHO wskazuje nieodpowiednią dietę, czyli słodzone napoje, fast-foody oraz brak warzyw i owoców w codziennej diecie. Na równi z dietą, problem stanowi brak aktywności fizycznej, gdzie zgodnie z danymi WHO tylko 15 proc. młodych Europejek i 25 proc. chłopców jest aktywnych — zalecany poziom aktywności to 60 proc.
Skąd wziął się pomysł na taki biznes?
Pomysł na biznes wziął się z odpowiedzi na realny problem, z którym mamy do czynienia. Prowadzę dla dzieci zajęcia CrossFit, na których spotykam się z różnymi dziećmi. Początkowo to była nasza grupa docelowa, z którą współpracowaliśmy przy tworzeniu koncepcji produktu, który będzie odpowiadał na główne problemy — brak ruchu i zła dieta. Mając pomysł dodaliśmy do niego doświadczenie Agaty wyniesione z pracy w sprzedaży oraz Marcina z branży IT i postanowiliśmy stworzyć aplikację mobilną.
Co dziś jest największą przeszkodą w utrzymaniu zdrowego trybu życia wśród dzieci?
Tutaj znowu musimy wrócić do badań WHO, które jako główne problemy wskazują nieodpowiednią dietę, brak ruchu oraz siedzący tryb życia. Z naszego doświadczenia wynika, że na przeszkodzie do zmiany tego stanu rzeczy stoi bardzo duża dostępność słodkich przekąsek, fast-foodów, coraz większe przywiązanie do telefonu komórkowego, który często zastępuje wyjście z domu oraz nieświadomość rodziców, którzy często nie mają dokładnej wiedzy, jak się odżywiają ich pociechy.
Macie nietypowe hasło reklamowe „Rodzice są dumni, że gramy na telefonie”
To trochę gra słów. W obecnych czasach dzieci (jak i dorośli) spędzają coraz więcej czasu przed ekranem telefonu. My oczywiście nie chcemy tego utrwalać, ale też wychodzimy trochę naprzeciw temu zjawisku i staramy się trochę z tego skorzystać — zachęcamy dzieciaki do spędzenia czasu przed ekranem telefonu, ale w dużo bardziej aktywnej formie. A dlaczego rodzice są dumni? Bo FiTKiDDO jest aplikacją, w którą granie dzieciom może wyjść tylko na dobre!

Stworzyli aplikację, która odchudzi dzieci; Fot. FITKIDDO.
Jak długo zajęło wam opracowanie tej aplikacji?
Zarys aplikacji powstał w naszych głowach jakieś dwa lata temu. Przez kolejne pół roku staraliśmy się rozmawiać zarówno z rodzicami, jak i dziećmi, żeby ocenić — mówiąc wprost — sensowność takiej aplikacji. Po tych kilku miesiącach wiedzieliśmy, że taka aplikacja jest potrzebna, mieliśmy już też pomysł na to, jak ma wyglądać. W tym momencie przystąpiliśmy do tworzenia prototypu, a dokładniej rzecz ujmując makiet, które będą przedstawiały kolejne ekrany aplikacji. Tutaj nastąpiła kolejna weryfikacja naszych wyobrażeń względem oczekiwań rodziców i dzieci — tych iteracji było jeszcze kilka. Dalej był etap pracy kreatywnej, czyli ubrania naszego prototypu w logo, kolory, sesje filmowe oraz zdjęciowe. Współpracowaliśmy z najlepszymi firmami w branży i to też w fazie realizacji nam bardzo pomogło — ich wsparcie i uwagi były niezwykle pomocne, często powodując u nas wiele nieprzespanych nocy. Koniec końców — warto było.
W jaką grupę osób najbardziej celujecie?
Użytkownikami naszej aplikacji są dzieci w wieku 5-16 lat. Jest to też nasza grupa docelowa, ale nie jedyna grupa. W komunikacji skupiamy się nie tylko na dzieciach, ale też rodzicach, których uświadamiamy, że im szybciej dzieci zainteresują się sportem i zdrowym odżywianiem, tym większe korzyści w przyszłości. Aplikacja wystartowała 25.11.2019 i w miesiąc osiągnęła ponad 1000 pobrań. Działamy start-upową metodologią build-measure-learn, co oznacza, że aplikacja jest wciąż dostosowywana. Każda funkcjonalność jest testowana, następnie analizowana i — jeśli jest taka potrzeba — dostosowywana. To oznacza, że targetujemy często wąskie grupy użytkowników, aby zweryfikować nasze założenia. Do końca 2020 r. chcielibyśmy osiągnąć 10 tysięcy aktywnych użytkowników.
W jaki sposób zarabiacie na aplikacji?
Aplikacja jest dostępna do pobrania za darmo. Przez pierwsze 14 dni jest dostępna w wersji premium, gdzie użytkownik może się zapoznać z wszystkimi funkcjonalnościami, 10 poziomami trudności, ponad 1000 workoutów, informacjami o odżywianiu. Chcąc przedłużyć dostęp do pełnej wersji aplikacji należy wykupić płatną subskrypcję – abonament miesięczny lub roczny.
Jakie macie plany na przyszłość?
Na ten moment chcemy w pełni skupić się na rozwoju. Jest to nowy produkt na rynku, więc bardzo mocno stawiamy na komunikację z klientem, staramy się słuchać i wciąż udoskonalać apkę. Choć jesteśmy aplikacją mobilną, zależy nam bezpośredniej komunikacji z klientem. Cały czas budujemy naszego bloga, dodajemy artykuły i chcielibyśmy, aby stał się źródłem wartościowych treści z zakresu sportu, treningów oraz odżywiania. W planach jest również kilka eventów sportowych, ponieważ FiTKiDDO to nie tylko aplikacja, FiTKiDDO to styl życia.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
Komentarze
Mały ZUS plus. Bezpłatne webinarium
Osoby prowadzące własny biznes mogą od początku 2021 r. zgłaszać się do małego…
Firmy dostały pieniądze na przygotowanie wniosku o dotację z UE. Maksymalna kwota wsparcia to 280 tys. zł
W ośmiu rundach zakończonego właśnie konkursu „Granty na Eurogranty” Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości…
Służby zyskają większy dostęp do kont klientów
W resorcie finansów trwają prace nad Systemem Informacji Finansowej, który pozwoli odpowiednim służbom…
Fundusze VC mimo pandemii dobrze oceniają swoją kondycję
90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację.…
Blisko 25 tys. firm otrzymało do tej pory 5 tys. zł dotacji. Większość wciąż czeka na przelew
Do połowy stycznia urzędy pracy przyznały blisko 25 tys. dotacji w kwocie 5…
Agent ubezpieczeniowy - praca z przyszłością (materiał partnera)
Agent ubezpieczeniowy kojarzy się przede wszystkim ze sprzedażą polis. Jednak to tylko jedna…