Szef GoldenLine.pl: zarabiamy na 2,7 mln zarejestrowanych użytkowników

W tej chwili najwięcej zarabiamy dzięki bazie ponad 2,7 milionów zarejestrowanych w serwisie specjalistów z różnych dziedzin. Oczekiwania pracodawców są właściwie ciągle takie same – chcą szybko i łatwo znaleźć dobrych pracowników za dobre pieniądze. Zmieniają się tylko szczegóły – dziś “szybko” znaczy czasem “w kilka godzin” mówi dla MamBiznes.pl, Maciej Nowak, szef serwisu Goldenline.pl.

Na zdjęciu Maciej Nowak

Grzegorz Marynowicz: Jaka jest w tej chwili struktura właścicielska serwisu? Czy założyciele Goldenline mają jeszcze jakieś udziały?

Maciej Nowak, CEO GoldenLine: Właścicielem serwisu GoldenLine jest spółka Agora S.A., która od początku 2016 roku posiada prawie 93% udziałów firmy. Pozostała część akcji przypada założycielowi GoldenLine, Mariuszowi Gralewskiemu.

Od momentu startu Goldenline przeszedł dużą przemianę zwłaszcza jeżeli chodzi o model biznesowy. Co obecnie daje największe przychody? Na czym serwis zarabia najwięcej?

W tej chwili najwięcej zarabiamy dzięki bazie ponad 2,7 milionów zarejestrowanych w serwisie specjalistów z różnych dziedzin. Naszym wiodącym produktem rekrutacyjnym, dającym dostęp do bazy, jest Wyszukiwarka Kandydatów. Można zatem powiedzieć, że po latach rozwoju GoldenLine z coraz większym sentymentem myśli o tym, od czego zaczynał, a co teraz jest jego kapitałem – baza kandydatów do pracy.

Na czym polegają poszczególne usługi, które sprzedajecie pracodawcom szukającym pracowników?  

Jednym z oferowanych przez nas narzędzi rekrutacyjnych jest Wyszukiwarka Kandydatów. To narzędzie, które pozwala pracodawcom wyszukiwać osoby odpowiadające wymaganiom danego stanowiska według określonych kryteriów, takich jak stanowisko, lokalizacja czy nazwa firmy. W naszej bazie jest aktualnie 2,7 mln profili zawodowych kandydatów, z którymi pracodawcy mogą się skontaktować za pośrednictwem Wyszukiwarki. W naszym portfolio można znaleźć również kompleksową usługę rekrutacyjną Jobile. Pierwszym jej etapem jest publikacja transparentnej oferty pracy, zawierającej niezbędne dla kandydata informacje, takie jak wynagrodzenie, forma umowy czy przyszły przełożony. Kolejnym jest direct search w imieniu klienta, który otrzymuje gotowe aplikacje kandydatów dopasowanych do stanowiska i raport po rekrutacji.

Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na kontakt@mambiznes.pl. Opiszemy Twoją historię!

Na GoldenLine można opublikować również oferty pracy – największą popularnością cieszą się ogłoszenia wizerunkowe. Jedną z ostatnich nowości jest transparentna oferta pracy, która wymaga podania m.in. widełek wynagrodzenia i dokładnej lokalizacji.

Firmom oferujemy również Profil Pracodawcy – miejsce, gdzie kandydaci mogą znaleźć wszystkie informacje dotyczące firmy w jednym miejscu. Należy do nich lokalizacja, zdjęcia biura, oferty pracy, informacje o ciekawych akcjach pracowniczych oraz rzetelne opinie o pracodawcy – obecnie jest ich w serwisie ponad 50 tysięcy. Taka strona pozwala budować pozytywny wizerunek pracodawcy.

GoldenLine pomaga również pracodawcom w planowaniu strategii, działań i akcji z zakresu employer brandingu – zajmuje się tym wyspecjalizowany zespół ekspertów GoldenLine, czyli Pracownia_EB

Co jest obecnie Waszym największym wyzwaniem na rynku? Z czym się borykacie?

Naszym nieustannie największym wyzwaniem jest rozwijanie bazy zarejestrowanych użytkowników, specjalistów, potencjalnych pracowników naszych klientów. Budowanie dla nich serwisu, w którym będą dobrze się czuli i do którego będą chcieli często wracać. A jednocześnie tworzenie narzędzia, dzięki któremu będą rozwijać swoje kompetencje zawodowe i za pomocą którego znajdą dobrą pracę.

Czy oczekiwania pracodawców zmieniają się w czasie? Jak Wy się do nich dopasowujecie?

Oczekiwania pracodawców są właściwie ciągle takie same – chcą szybko i łatwo znaleźć dobrych pracowników za dobre pieniądze. Zmieniają się tylko szczegóły – dziś “szybko” znaczy czasem “w kilka godzin”.

Pracujemy więc nad tym, by nasze produkty komercyjne umożliwiały pracodawcom sprawną rekrutację, po której będą chcieli polecać GoldenLine innym pracodawcom.

Nasze ambicje są jednak znacznie większe – chcemy nie tylko odpowiadać na potrzeby, ale i wpływać na kształt krajowego rynku rekrutacyjnego. W zeszłym roku wprowadziliśmy na rynek nowatorski produkt – Jobile. To m.in. nowoczesny standard detalicznego przedstawiania ofert pracy, w tym oferowanego wynagrodzenia.

Kogo postrzegacie jako swoją bezpośrednią konkurencję? W czym jesteście lepsi od innych platform rekrutacyjnych?

Działamy na rynku rekrutacyjnym. Naszym konkurentem jest każdy, kto oferuje pracodawcom płatne usługi lub produkty rekrutacyjne: serwisy rekrutacyjne, platformy z ofertami pracy.

My mamy bazę kandydatów, która przekroczyła właśnie 2,7 mln zarejestrowanych profili i systematycznie rośnie – w ciągu roku przybyło ponad 220 tys. nowych profili, tylu mieszkańców ma np. Gdynia. Naszą przewagą są również unikalni odwiedzający GoldenLine, których pracodawca nie znajdzie w innych tego typu serwisach.

Ile rekrutacji jest realizowanych za pośrednictwem serwisu?

W ostatnim roku w serwisie rekruterzy dodali niemal 29 tys. projektów rekrutacyjnych.

Proszę zdradzić statystyki serwisu? Ile miesięcznie użytkowników Was odwiedza? Ile odsłon generują? Ile profili zgromadzonych jest na GL?

W październiku br. przekroczyliśmy 2,7 profili zawodowych zarejestrowanych w serwisie i ta liczba nadal rośnie. Według danych z badania Gemius/PBI w kategorii “Praca” co miesiąc odwiedza nas średnio 2,5 mln użytkowników (RU).

Polska to całkiem spory rynek, ale mimo wszystko ma swoje ograniczenia. Czy planujecie wyjście poza granice?

W tej chwili skupiamy się przede wszystkim na polskim rynku pracy, który daje duże możliwości rekrutacyjne i w ostatnim czasie stawia wiele wyzwań. Mamy wersję anglojęzyczną serwisu oraz wielu klientów zagranicznych, więc wyszliśmy już poza granice, jednak największą grupą naszych odbiorców są polscy użytkownicy. Zależy nam na tym, aby wszystkim naszym klientom i użytkownikom dostarczać jak najwyższą wartość.

Jakie macie plany na najbliższy czas?

Dużo pracy nad serwisem i wielu nowych użytkowników. Chcieliśmy i nadal chcemy ulepszać rynek pracy i doradzać firmom, jak sprawić, aby rekrutacje kończyły się sukcesem w możliwie krótkim czasie, a kandydatom – jak znaleźć ciekawą pracę. Zależy nam na promowaniu dobrych praktyk, takich jak transparentna rekrutacja, dlatego dopasowujemy do nich nasze narzędzia rekrutacyjne.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Grzegorz Marynowicz