Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Na salonie urody można zarobić nawet 20 tys. zł

Kobiety prześcigają się w dążeniu do doskonałości. Media pokazują nowe sposoby radzenia sobie ze zbędnym owłosieniem czy cellulitem i tak napędzają klientów salonom kosmetycznym. W Polsce działa ich już ponad 10 tys. Niektóre przynoszą spore zyski. Co trzeba zrobić, żeby mieć taki na własność?

Salon kosmetyczny może przynosić spore przychody. Trzeba jednak najpierw w niego zainwestować i dobrze przemyśleć zakres oferowanych usług. Na początku trzeba liczyć się z kosztami wynajęcia lokalu i jego przystosowania oraz zakupu niezbędnych urządzeń i kosmetyków. Później już tylko wystarczy przekonać klientki, że właśnie nasz gabinet jest, jeśli nie najtańszy, to na pewno najlepszy. I to może być trudniejsze niż cały początek. Można jednak zacząć pomału, od kilku usług i poszerzać ofertę…

Od szczegółu do ogółu

To ostatnie rozwiązanie zastosowała Irena Kasperek. Otwarcie Salon Caspa Studio Urody w Gliwicach było naturalną konsekwencją jej zamiłowania do pięknych paznokci. – Zawsze lubiłam mieć zadbane, pięknie pomalowane paznokcie, później zaczęłam zakładać tipsy innym – mówi. W końcu za namową koleżanki kosmetyczki z pomieszczenia przy domu postanowiła zrobić salon urody. Skończyła kurs dla kosmetyczek i zatrudniła dyplomowaną kosmetyczkę. I tak od stycznia w dzielnicy domów jednorodzinnych działa jej salon.

Nie trzeba jednak mieć kosmetycznego wykształcenia, żeby założyć salon. Wtedy wzrastają jednak wydatki. Wiąże się to z zatrudnieniem wykwalifikowanego personelu. Trzeba też mieć zaufanie do osób zarządzających salonem. Marcin Ciszak nie znał się na branży kosmetycznej zanim wraz ze wspólnikiem nie założył w październiku 2008 r. salonu Akademia Piękna Global Medica w Poznaniu. Panowie znali się jednak na biznesie.

Mają spółkę zajmującą się m.in. poligrafią, importem towarów, np. drzwi czy włoskich krawatów i butów ślubnych. Zainteresowali się depilacją laserową, której nie świadczą jeszcze wszystkie gabinety kosmetyczne. – Znaleźliśmy sprzęt w Stanach Zjednoczonych. Znajoma kosmetyczka pomagała nam wdrożyć się w tę branżę. Przekonała nas, że zakres usług musi być szeroki, żeby przyciągnąć klientki – opowiada Marcin Ciszak. – Zainwestowaliśmy w nowy, najwyższej jakości sprzęt i kosmetyki. Cały czas inwestujemy też w reklamę – zaznacza.

Na start

Jeśli ktoś ma pieniądze i chce je zainwestować, może – jak właściciele Akademii Piękna – od razu wynająć lokal, zrobić remont, zatrudnić kilka osób i zakupić nowy sprzęt. Wtedy jednak musi liczyć się z wydatkiem rzędu 200 tys. zł. Ale można też – jak Irena Kasperek – zacząć wolniej, z jedną osobą. Najłatwiej jest, gdy jest się kosmetyczką. Kasperek na remont budynku na salon wydała ok. 60 tys. zł. – Na minimum sprzętu i kosmetyków trzeba mieć ok. 10-15 tys. zł – dodaje. Wydatki zależą od rodzaju sprzętu, tego, czy jest nowy, czy używany, wielkości salonu i oferty. Powinno się ją ciągle udoskonalać. Właściciele Akademii Piękna Global Medica myślą o wprowadzeniu zabiegów z botoksem i makijażu permanentnego, zakupie sprzętu do leczenia alergii, a nawet o stworzeniu sieci salonów dermokosmetycznych.

Dochody zależą głównie od wielkości oferty. Na czysto można zarobić od 3 tys. zł do nawet 20 tys. zł.

Ważne miejsce

Zdaniem właścicieli salonów lokal powinien mieć przemyślaną lokalizację. Poznańska Akademia Piękna zajmuje ponad 100 m2 w wolnostojącym budynku niedaleko pętli tramwajowej, ale też przy dużym parkingu. Właściciele poznańskiego salonu szukali miejsca, w którym przewija się dużo ludzi, który jest widoczny, ma bezpłatny parking i dobre połączenie z centrum miasta. – Klientka, która przyjeżdża na manicure za 40 zł, nie może pół godziny szukać miejsca parkingowego albo zapłacić jeszcze za ten parking 5 zł – uważa Ciszak. Gliwicki Salon Caspa Studio powstał na osiedlu domów jednorodzinnych, bo dotąd nie było tam gabinetu kosmetycznego i klientki musiały jeździć do centrum.

Coś dla nowych i stałych klientów

– W kosmetyce jednak najważniejsza jest jakość usług – uważa Marcin Ciszak. Jego zdaniem to jest na pierwszym miejscu, a dopiero później cena. – Ceny jednak staramy się utrzymywać na poziomie innych poznańskich salonów – zaznacza. Stosujemy również liczne promocje – dodaje. Na początku trzeba bowiem inwestować w markę. Reklama w prasie ma poinformować o nowym miejscu. Z kolei promocje w gabinecie pomogą zatrzymać klientki, które już do niego trafiły. – Wprowadzamy promocje i niespodzianki dla klientek. Oferujemy też karty stałego klienta z punktami, które można wymieniać na zabiegi oraz inne programy lojalnościowe – wyjaśnia Ciszak. Irena Kasperek oferuje pakiety, w których jest kilka zabiegów w dużo niższej cenie, niż gdyby wykupić je osobno.

Godziny otwarcia muszą być dopasowane do czasu pracujących kobiet. Najlepiej, gdy salon jest czynny długo po południu – nawet do 20 lub 21.

W sieci

Nie ma w Polsce rozwiniętej sieci salonów ściśle kosmetycznych działających w systemie franczyzowym. Wprawdzie istnieje kilkanaście marek, ale są to salony zwykle połączone z fryzjerstwem, takie jak: Budny Hair Design. Inne, np. Bailine czy Collagene, koncentrują się zwykle na wybranych usługach specjalistycznych, takich jak modelowanie sylwetki czy zabiegi z botoksem.

W zasadzie jedyną siecią ekskluzywnych instytutów kosmetycznych rozwijającą się dotąd w Polsce na zasadzie franczyzy jest Laboratorium Kosmetyczne Dr. Irena Eris. Oprócz własnych placówek i hoteli w ciągu kilku lat firma stworzyła sieć 20 instytutów franczyzowych, głównie w dużych miastach Polski. Obecnie pracuje nad zmianą systemu naboru, podwyższaniem standardów, co wiąże się z tymczasowym wstrzymaniem rozwoju sieci.

Wprowadzenie franczyzowych salonów własnej marki planuje firma Soraya. – Pracujemy nad projektem dotyczącym franczyzy – przyznaje Marcin Łozowski z działu kosmetyków profesjonalnych i sieci selektywnych Soraya. Więcej firma na razie nie zdradza.

– Na śniadaniach można zarobić

– Jak założyć sklep internetowy

– Jak zarobić na prasowaniu koszul

– Otwieramy prywatne przedszkole

– Jak zarabiać na domenach

Lidia Majdecka

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jola31 3 gru 2021 (13:02)

Zainteresowanym polecam ofertę na stronie https://medikapoland.pl/pl/124-urzadzenie-premium.html , gdzie znajdziecie wysokiej jakości sprzęt dedykowany kosmetologom oraz medycynie estetycznej. Jeżeli jesteście zainteresowani to wszelkie informacje znajdziecie na stronie.