Własna strona www jako kanał sprzedaży produktów. Ile firm z niego korzysta?
8 na 10 przedsiębiorców sprzedaje swoje towary i usługi za pośrednictwem własnej strony internetowej lub aplikacji, a jedynie 39 % z nich wykorzystuje platformy e-commerce’owe. Dane o kanałach sprzedaży zaprezentował Eurostat.
Najwyższy wskaźnik udziału sprzedaży w Unii Europejskiej za pośrednictwem własnej strony internetowej lub aplikacji w 2016 roku został odnotowany w Czechach (98 %), Słowacji (97 %) i Finlandii (97 %). Po drugiej stronie zestawienia można znaleźć takie kraje jak Słowenia, Niemcy czy Luksemburg. Tamtejsi przedsiębiorcy taką formę sprzedaży wybrali jedynie w 64 % przypadków. Natomiast w przypadku Polski, 83 % przedsiębiorstw wybrało taki sposób oferowania swojej usługi, czyli poniżej średniej UE wynoszącej 85 %.
Sprzedaż za pośrednictwem platform e-commerce’owych
Sprzedaż za pośrednictwem portali e-commerce’owych zaoferowało średnio 39 % przedsiębiorstw w UE. Najczęściej taka forma występowała we Włoszech (54 %), Niemczech (52 %) oraz w Austrii (47 %) i Polsce (47 %). Najmniej z takich portali korzystają przedsiębiorcy z Czech (14 %), Chorwacji (14 %) i Finlandii (14 %).
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Przebojem wdarli się do świata e-handlu
- Przesyłki kurierskie to coraz lepszy biznes
- Firmy działające w internecie skorzystają na zakazie handlu w niedziele
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników