Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Likwidacja szkód ma być prostsza dzięki spółce Minte.ai. Innowacyjne rozwiązanie dla branży ubezpieczeniowej

minte.ai

Proces obsługi roszczeń ubezpieczeniowych znacznie wydłuża komplementacja i analiza niezbędnej dokumentacji. Insurtech Minte.ai chce go uprościć. Na początek w ubezpieczeniach życiowych.

Minte.ai jest startupem tworzącym modele AI do pomocy w medycynie ubezpieczeniowej. Narzędzia tworzone przez firmę pomagają w analizie dokumentacji medycznej, przyspieszając cały proces. Prace nad technologią trwały od 2020 roku. Zostały zakończone w 2023 roku, a obecnie z rozwiązań insurtechu korzysta Uniqa TUnŻ. Współwłaścicielem Minte.ai jest JR HOLDING.

Automatyzacja kluczem do przyspieszenia

Rozwiązanie Minte.ai automatyzuje cały proces przesyłania przez klienta dokumentacji medycznej wymaganej do obsługi roszczenia w ubezpieczeniu życiowym. Narzędzie odbiera dokumentację i dokonuje jej odczytu. Na tej podstawie porządkuje przesłane pliki i dokonuje oceny zasadności samego roszczenia. W jej wyniku określa czy zaszła podstawa do wypłaty odszkodowania i ustala kwotę samej wypłaty. 

„Nasze rozwiązanie pozwala na transparentną automatyzację oceny szkód osobowych w zakresie ubezpieczeń na życie i majątkowych: uszczerbku na zdrowiu, pobyt w szpitalu, przeprowadzenie operacji oraz ciężkie zachorowania” – powiedział Romuald Paprzycki, CEO Minte.ai.

Rozwiązanie zostało już z sukcesem wdrożone przez Uniqa TUnŻ do obsługi roszczeń związanych z uszczerbkiem na zdrowiu. Zdaniem ubezpieczyciela średni czas likwidacji tego typu roszczeń wynosi dzięki temu obecnie niespełna 5 minut. Takie wyniki sprawiają, że w najbliższym czasie zostanie ono wykorzystane również przy roszczeniach z umów dodatkowych, jak na przykład poważne zachorowanie czy leczenie szpitalne.

Bezpieczeństwo danych

Funkcjonowanie modelu w obszarze ubezpieczeń wymaga spełnienia przez niego szereg norm związanych z przepisami RODO i zaleceniami KNF. Z tego powodu kluczowy nacisk położono na bezpieczeństwo danych. Składający roszczenie robi to w środowisku informatycznym Uniqa. Dlatego jego dane nie opuszczają systemów IT towarzystwa ubezpieczeniowego.

W opracowywaniu rozwiązania brał udział zespół lekarzy-orzeczników, programistów i specjalistów AI. Dzięki temu, oprócz niezbędnych elementów samego procesu składania roszczenia, przy decyzji klient każdorazowo otrzymuje jej wyjaśnienie w oparciu o ogólne warunki konkretnego produktu ubezpieczeniowego. Technologia Minte.ai umożliwia także bieżącą naukę nowych regulacji, dzięki czemu może być użyta w przyszłości do dopiero powstających produktów ubezpieczeniowych.

„Wartością dodaną była szczegółowa analiza tabel uszczerbkowych przeprowadzona przez ekspertów UNIQA i lekarzy-orzeczników Minte. Wnioski z warsztatów roboczych pozwoliły na ustalenie jednoznacznych, słownikowanych reguł oceny roszczenia na podstawie danej tabeli uszczerbkowej” – tłumaczy Anna Njoku, dyrektorka Działu Obsługi Roszczeń z Ubezpieczeń Osobowych i Bancassurance w UNIQA.

Strategia rozwoju Minte.ai obejmuje dalsze prace w zakresie obsługi szkód osobowych, a także budowę modułów do przeciwdziałania nadużyciom. Firma planuje również ekspansję na kolejne rynki europejskie.

Źródło grafiki: Minte.ai

Warto przeczytać: Innowacyjne rozwiązanie w polskim szpitalu. Korzysta z technologii ukraińskiego startupu

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.